"Продукт на годината 2018" отличи иновациите на потребителския пазар

Продукт на годината 2018 отличи иновациите на потребителския пазар

С официална церемония в столичния Sofia Event Center снощи приключи второто издание на конкурса "Продукт на годината" в България. 

На събитието отново бяха отличени продуктите и услугите за потребители и клиенти у нас, предлагани от български и международни компании, с доказана иновация, внедрена на пазара през последните 18 месеца. 

Конкурсът се провежда за втора поредна година и награждава най-иновативните продукти с типичното си червено лого с надпис "Продукт на годината", поставяно върху опаковки и промоционални материали. Логото е разпознаваемо в Европа и по света, където от десетилетия служи за ориентир при пазаруване. В чужбина то изглежда по същия начин - червено, но с надпис на съответния език на страната (например "Voted Product of the Year"). 

Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 страни с една и съща цел - да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качество и иновации, реализирани в продуктите им. Наградата е средство за насърчаване на продажбите.

Победителите в отделните категории в "Продукт на годината 2018" в България отново бяха определени от национално-представително проучване на Nielsen Bulgaria, проведено сред 2000 респонденти.

Във второто издание на конкурса се състезаваха десетки продукти и услуги, които отговарят на изискванията за участие: да бъдат лансирани на българския пазар през последните 18 месеца и да имат иновации в една или в повече от следните области: функция, дизайн, опаковка, състав или друго.

Те бяха позиционирани за целите на проучването в 16 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.

Ето и победителите: 

Категория Победител Компания
Млечни продукти Скир Лидл България
Прахосмукачки Безжична прахосмукачка BCH65PET, Bosch БСХ Домакински уреди България
Почистващи препарати SAVO ‘LIVING HYGIENE’ – Серия спрейове и препарати за под Unilever
Тоалетни блокчета Domestos Power 5 Unilever
Грижа за лице Комплект грижа за кожата NovAge Bright Sublime Oрифлейм България
Моторни масла Shell Helix HX8 ECT 5W-30 Orbico Bulgaria
Сладка Шипков мармалад Лидл България
Матраци ДОРМЕО АйМемори S Студио Модерна България
Бебешки пелени Pampers Pants Procter & Gamble
Перилни препарати Ariel 3in1 PODS Lavender Procter & Gamble
Омекотители Lenor Inspired By Nature
Fabric Softener
Procter & Gamble
Препарати за съдове Fairy Lemon Procter & Gamble
Медицински издалия и лекарствени продукти за деца Джуниър-Ангин близалки PHOENIX Pharma EOOD
Безалкохолни напитки FUZETEA Кока-Кола България
Банкови карти Дебитна карта за деца и тийнейджъри Първа инвестиционна банка
Хляб Зеленчуков хляб Лидл България

Продължава на страница 2. 

"Червеното лого "Продукт на годината" е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Проучването на Nielsen Bulgaria през последната година показа, че то се е е сдобило много бързо със значителна разпознаваемост сред потребителите у нас, които вече го използват за ориентир за качество и иновации в кратките секунди, докато пазаруват на щанда в магазина или избират услуги", коментира Ралица Бехар - официалният представител на "Продукт на годината" в България. 

"Глобалните трендове идват и в нашата страната. С малко закъснение, но те са факт. Потребителят се порменя, той не иска вече само продукт, а нещо зад него. Прекарваме все по-малко време в магазина. И у нас се наблюдава т.нар. "премиумизация" - все повече потребители посягат към по-премиум продуктите, защото имат повишени доходи и считат, че тези продукти са по-качествени. Червеното лого се оказва добро определение за това", коментира Живко Стоянов от Nielsen Bulgaria. 

Програмата "Продукт на годината" е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 30 години програмата успешно се реализира в десетки страни, включително и на ключовите пазари: САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. дебютира и в България.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ