Защо просто не проверите?

Защо просто не проверите?

Защо просто не проверите?

Понастоящем 55% от собствениците на малък бизнес планират да инвестират повече в своите дигитални маркетингови стратегии. Не е ясно какъв процент от собствениците на фирми вече инвестират в дигитален маркетинг, тъй като това е широко понятие, което е трудно да се дефинира точно. Но нека приемем, че поне три четвърти от съществуващите фирми харчат пари за дигитален маркетинг под някаква форма. Повечето от тези фирми инвестират в дигитален маркетинг от месеци, години или дори десетилетия.

Ако ги попитате поотделно, какъв процент от тези собственици на бизнес биха могли да ви кажат каква е тяхната маркетингова възвръщаемост на инвестициите (ROI)? Мислите ли, че е 90%? Или по-близо до 80%? Точните числа варират в зависимост от стратегията, която разглеждате, но 44% от фирмите нямат начин да измерят възвръщаемостта на инвестициите си в социалните медии. А тези, които могат да я измерват, може да не го правят последователно или ефективно.

Възниква въпроса защо толкова малко предприемачи знаят своята маркетингова възвръщаемост на инвестициите, когато това е толкова важна концепция за дългосрочен маркетингов успех?

Често проблемът е в предприемаческата апатия. Някои предприемачи просто не ги интересува каква е тяхната възвръщаемост на инвестициите. Но защо е така? Има няколко възможности. Като начало, предприемачите може да подценяват колко ценна е възвръщаемостта на инвестициите в контекста на дигитален маркетинг. Ако не разбират значението му или как да го използват, няма да се интересуват от измерването му. Други предприемачи може да са по-заинтересовани от постигането на някаква конкретна цел. Ако те са изключително ангажирани с достигането на брой последователи от 100 000, например, няма значение колко струва да стигнат до там.

Някои предприемачи твърдят, че не могат да измерват ROI или не измерват ROI, защото нямат достъп до инструментите, които биха им позволили да направят това. Очевидно ще ви е необходим начин да проследявате и измервате напредъка си в дигиталния маркетинг, ако искате да изчислите възвръщаемостта на инвестициите си.

Съществуват много безплатни инструменти, които да помогнат на собствениците на фирми да определят своята маркетингова ефективност и да засилят кампаниите си – и повечето от тях са невероятно лесни за използване. Google Search Console, например, позволява на предприемачите да получат задълбочен поглед върху това как се представя уебсайтът им и как се появява в търсачките. Ако решите да търгувате с платформа за социални медии като Facebook, ще имате възможност да прегледате големи количества важни показатели за ефективността, без да се изисква допълнителна такса или абонамент.

Възвръщаемостта на инвестициите може да бъде трудно да се измери точно. Може да знаете колко реализации получавате или колко е нараснал органичният ви трафик, но може ли това наистина да ви каже каква е възвръщаемостта на вашата инвестиция?

Колко харчите наистина за маркетинг? Ако работите с маркетингова агенция, може да имате ясни месечни разходи. Но дори и тогава ще трябва да изчислите всички часове, които харчите за администриране и други подробности, и да изчислите разходите за бизнеса. 

Някои точки от данни, които измервате, няма да са ясни или да ви предоставят точна оценка на вашата маркетингова ефективност. Например, вашият процент на реализация може да е висок, но ако хората, които попълват вашите формуляри, не купуват вашите продукти, възвръщаемостта на инвестициите ви може да е по-ниска, отколкото си мислите. 

Дигиталният маркетинг може да повлияе на възвръщаемостта ви по различни начини, включително някои, които са почти невъзможни за измерване. Например, как можете да докажете, че видимостта или репутацията на вашата марка се подобряват? 

Някои предприемачи виждат ROI не като основен показател за оценка на успеха на маркетинговата кампания, а като вторичен показател. Например, помислете за SEO. SEO е стратегия, предназначена да помогне на бизнеса да се класира по-високо в търсачките. Така че е разумно да се предположи, че целта номер едно тук е да се достигне ранг едно за целева ключова дума. Въпреки това, възможно е да достигнете ранг едно и пак да завършите с отрицателна ROI. Ако харчите повече пари, отколкото правите в дадена стратегия, не трябва да смятате тази стратегия за успешна. По същия начин може да се окажете на позиция, много по-ниска от ранг едно, като същевременно поддържате много висока възвръщаемост на инвестициите.

Ако не можете да кажете категорично дали вашите маркетингови усилия работят или не, вашата кампания всъщност може да навреди на вашата марка. Всички собственици на бизнес, които плащат за дигитален маркетинг, трябва да следят отблизо и последователно своята възвръщаемост на инвестициите. В противен случай всички ваши инвестиции и усилия могат да се окажат напразни.

Източник: Тимъти Картър, CRO на Сиатълската агенция за дигитален маркетинг SEO.co, за entrepreneur.com

Превод и редакция: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ