Разкажете истината

Manager News

Дейвид Кенсъл е основател и главен изпълнителен директор на Drift. Материалът му е публикуван в Inc.com

Напоследък отново чета много за „сторителинга“, защото докато светът се променя, същото се случва и с начина, по който компаниите трябва да говорят за последствията и изживяванията от това, което предлагат.

Когато стартирах Drift, с екипа ми не искахме да говорим за софтуери, сайтове и джаджи. Искахме да разкажем история, затова измислихме аналогия за празен магазин. Обяснявахме на хората как ако похарчат всичките си пари за реклама, в опит да доведат потенциални клиенти в магазина, но няма кой да говори с тези клиенти, могат да ги загубят.

В момента единственото, което хората купуват, приспада в две категории: неща, които спестяват пари, както и такива, които генерират печалби. Затова брандовете трябва да покажат с историите си стойността на продуктите. Ето какво знаем за формирането на една история.

За какво мислят хората

В компанията ми не сме първите, които смятат, че процесът на финализиране на B2B сделка – влизане в уебсайт, попълване на форма и очакване на отговор – е ужасно изивяване. Искахме да го кажем чрез история, която всеки би разбрал, дори да не е в B2B. Така създадохме и концепцията за празния магазин. Във вашия разказ обърнете внимание на тази „обща болка“, която всички изживяват, и обвържете продукта ви като най-доброто решение.

Определете от какво имат нужда потребителите, дори и те да не го знаят

Ето с това визионерът Стив Джобс винаги се е справял. Създавайки iPhone, той конструира нещо красиво и удобно, а кой не обича такива неща? Той разбра от какво се нуждае пазарът, преди самият пазар да го установи.

Бъдете специфични

„Генерализирането отхвърля човешкото разбиране“, смята Клод Хопкинс, един от пионерите в областта на съвременната реклама. Няма да накарате хората да ви обърнат внимание, ако просто кажете: „Помагаме на потребителите ни да изкарат пари“, но ако го замените с: „Помогнахме на потребителите ни да изкарат 5 млрд. долара“, е по-примамливо. Бъдете по-специфични – покажете незабавно стойност и директно назовете проблем, който клиентите ви имат.

Всички могат да разказват

Дори не ви е нужна комуникационна агенция, за да разкажете нещо добро. Достатъчно е да споделите истината по начин, който резонира емоционално с хората, на които говорите. Помислете за нещо, в което всички могат да се припознаят.

В основата на всички тези препоръки стои нещо много важно – да казвате истината. Ако искате да сте успешни днес и утре, установете какво можете да разкажете, без да изкривявате фактите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ