Разкажете истината

Manager News

Дейвид Кенсъл е основател и главен изпълнителен директор на Drift. Материалът му е публикуван в Inc.com

Напоследък отново чета много за „сторителинга“, защото докато светът се променя, същото се случва и с начина, по който компаниите трябва да говорят за последствията и изживяванията от това, което предлагат.

Когато стартирах Drift, с екипа ми не искахме да говорим за софтуери, сайтове и джаджи. Искахме да разкажем история, затова измислихме аналогия за празен магазин. Обяснявахме на хората как ако похарчат всичките си пари за реклама, в опит да доведат потенциални клиенти в магазина, но няма кой да говори с тези клиенти, могат да ги загубят.

В момента единственото, което хората купуват, приспада в две категории: неща, които спестяват пари, както и такива, които генерират печалби. Затова брандовете трябва да покажат с историите си стойността на продуктите. Ето какво знаем за формирането на една история.

За какво мислят хората

В компанията ми не сме първите, които смятат, че процесът на финализиране на B2B сделка – влизане в уебсайт, попълване на форма и очакване на отговор – е ужасно изивяване. Искахме да го кажем чрез история, която всеки би разбрал, дори да не е в B2B. Така създадохме и концепцията за празния магазин. Във вашия разказ обърнете внимание на тази „обща болка“, която всички изживяват, и обвържете продукта ви като най-доброто решение.

Определете от какво имат нужда потребителите, дори и те да не го знаят

Ето с това визионерът Стив Джобс винаги се е справял. Създавайки iPhone, той конструира нещо красиво и удобно, а кой не обича такива неща? Той разбра от какво се нуждае пазарът, преди самият пазар да го установи.

Бъдете специфични

„Генерализирането отхвърля човешкото разбиране“, смята Клод Хопкинс, един от пионерите в областта на съвременната реклама. Няма да накарате хората да ви обърнат внимание, ако просто кажете: „Помагаме на потребителите ни да изкарат пари“, но ако го замените с: „Помогнахме на потребителите ни да изкарат 5 млрд. долара“, е по-примамливо. Бъдете по-специфични – покажете незабавно стойност и директно назовете проблем, който клиентите ви имат.

Всички могат да разказват

Дори не ви е нужна комуникационна агенция, за да разкажете нещо добро. Достатъчно е да споделите истината по начин, който резонира емоционално с хората, на които говорите. Помислете за нещо, в което всички могат да се припознаят.

В основата на всички тези препоръки стои нещо много важно – да казвате истината. Ако искате да сте успешни днес и утре, установете какво можете да разкажете, без да изкривявате фактите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Астрономи откриха неизвестна досега квазилуна близо до Земята
Полша спря търговски трафик за 25 млрд. евро между ЕС и Китай със затварянето на границата с Беларус
Имението на прочутия режисьор Дейвид Линч в Холивуд се продава за 15 милиона долара
На днешната дата, 19 септември. Рождениците днес
Поемете контрола върху историята на вашата марка
Децата ще могат да подават сигнали за насилие през специално приложение
Създайте дома на мечтите си: Елегантност и функционалност в перфектен баланс