Разкажете истината

Manager News

Дейвид Кенсъл е основател и главен изпълнителен директор на Drift. Материалът му е публикуван в Inc.com

Напоследък отново чета много за „сторителинга“, защото докато светът се променя, същото се случва и с начина, по който компаниите трябва да говорят за последствията и изживяванията от това, което предлагат.

Когато стартирах Drift, с екипа ми не искахме да говорим за софтуери, сайтове и джаджи. Искахме да разкажем история, затова измислихме аналогия за празен магазин. Обяснявахме на хората как ако похарчат всичките си пари за реклама, в опит да доведат потенциални клиенти в магазина, но няма кой да говори с тези клиенти, могат да ги загубят.

В момента единственото, което хората купуват, приспада в две категории: неща, които спестяват пари, както и такива, които генерират печалби. Затова брандовете трябва да покажат с историите си стойността на продуктите. Ето какво знаем за формирането на една история.

За какво мислят хората

В компанията ми не сме първите, които смятат, че процесът на финализиране на B2B сделка – влизане в уебсайт, попълване на форма и очакване на отговор – е ужасно изивяване. Искахме да го кажем чрез история, която всеки би разбрал, дори да не е в B2B. Така създадохме и концепцията за празния магазин. Във вашия разказ обърнете внимание на тази „обща болка“, която всички изживяват, и обвържете продукта ви като най-доброто решение.

Определете от какво имат нужда потребителите, дори и те да не го знаят

Ето с това визионерът Стив Джобс винаги се е справял. Създавайки iPhone, той конструира нещо красиво и удобно, а кой не обича такива неща? Той разбра от какво се нуждае пазарът, преди самият пазар да го установи.

Бъдете специфични

„Генерализирането отхвърля човешкото разбиране“, смята Клод Хопкинс, един от пионерите в областта на съвременната реклама. Няма да накарате хората да ви обърнат внимание, ако просто кажете: „Помагаме на потребителите ни да изкарат пари“, но ако го замените с: „Помогнахме на потребителите ни да изкарат 5 млрд. долара“, е по-примамливо. Бъдете по-специфични – покажете незабавно стойност и директно назовете проблем, който клиентите ви имат.

Всички могат да разказват

Дори не ви е нужна комуникационна агенция, за да разкажете нещо добро. Достатъчно е да споделите истината по начин, който резонира емоционално с хората, на които говорите. Помислете за нещо, в което всички могат да се припознаят.

В основата на всички тези препоръки стои нещо много важно – да казвате истината. Ако искате да сте успешни днес и утре, установете какво можете да разкажете, без да изкривявате фактите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Заради западните санкции: Рекордни обеми петрол се съхраняват на танкери
Уникална колекция от 46 жълти Ferrari-та отива за продажба на търг
Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Учени откриха бактерии, които ядат пластмаса в океана
EК временно спира изплащането на 215 млн. евро от Плана за възстановяване и устойчивост на България
Три начина да подобрите качеството на вашите идеи
Разузнаването на Южна Корея успя да измери пулса на лидера на Севера Ким Чен Ун
Бюджетните драми на Княжество България: Как се харчат държавните пари след Освобождението?