Егото, този лош съветник

Егото, този лош съветник

Егото може да застане на пътя на маркетирането на бизнеса ни. Тогава фокусът пада върху нас, вместо върху потребителя. Трябва да сме наясно какво въздействие оказваме и какъв ефект може егото да окаже върху успеха ни. Как обаче да го загърбим и да станем по-ефективни в промотирането на бранда ни?

Слушайте повече, отколкото да говорите

Казано е, че имаме две уши и една уста, за да слушаме двойно повече, отколкото говорим. Често говорим повече за себе си, какво сме видели, какво сме направили и какво мнение споделям по даден въпрос. Няма проблем, но когато става дума за компанията ни, трябва да променим някои неща. Бизнесът е свързан с удовлетворяването на потребностите на другите, и по-специално таргет пазара ви.

За да бъдете успешни, трябва да слушате какво казва той. Кои са най-големите проблеми и желания? Какво потребителите ви искат да направите за тях? Как предложенията ви ще разрешат даден проблем?

Служете на другите

Повечето хора са в бизнеса, за да правят пари. За да имаме успешен бизнес обаче, трябва да служим на другите. Всеки ден трябва да поставяме оценка на това какво сме направили за потребителите си. Ако не допринасяме достатъчно за задоволяванто на техните нужди, може да се окаже, че губим време, пари и енергия в нещо, което няма никаква стойност за тях.

Бъдете благодарни

Това е абсолютно задължение. Независимо какво правите, винаги ще се случват неща, които не можете да контролирате. Изграждайки отношение на благодарност и смирение в моментите, в които нещата вървят добре, можете по-лесно да преодолявате кризите.

В един момент трябва да се изправим пред собствените си грешки и несъвършенства, както и да знаем къде ни е мястото. Нужно е да третираме другите така, както бихме искали те да третират нас, да загърбим егото си и да осъзнаем, че не сме нито по-лоши, нито по-добри от другите.

Правете грешки

Те са част от житейския ни път. Чрез грешките получаваме ценен опит, който ни дава възможност да вземаме важни решения, водещи ни напред към крайната цел.

Голямото его често ни пречи да правим грешки, защото те се считат за нещо лошо, за знак за провал. Най-забавното е, че може да се окажете единствените, които забелязват или определят една случка като грешка. Най-успешните собственици на бизнес не се страхуват от това да направят крачка назад и да извлекат ценен опит от това.

Комуникарайте

Търсете информация, обратна връзка от потребителите и партньорите си, за да получите още креативност, вдъхновение и мотивация за всичко, което сте направили до момента. В присъствието на егото ви вероятно въобще няма да се сетите да го направите. Бизнесът обаче е свързан с комуникация с аудиториите ви.

Марк Ламплъг за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ