Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Име, което си струва
Първото, което хората чуват за всяка компания, е нейното име. То се появява навсякъде – в дискусии, имейли, презентации, уебсайтове, социалните мрежи, банери и всичко останало. Доброто бранд име предава ценностите, мисията и тонът на компанията. То създава емоционална връзка с потребителя и следователно трябва да отговаря на неговите интереси и потребности.
Помислете си за Google, Skype, WhatsApp, Uber... Тези имена са се превърнали в синоним на услугите, които предлагат, така че в ежедневието понякога дори се използват като глаголи.
Да откриете вашето свежо и най-уместно име може да е изненадващо предизвикателно за вас. Ето какво според Сонали Варгийс трябва да притежава идеалното име.
1. Смисъл
Nike, един от най-разпознаваемите спортни брандове, е кръстен на древногръцката богиня на победата. Името има силно значение, свързано с постиженията и успеха.
Когато измисляте как да се казва вашият бизнес, помислете зад какво застава той – например милениалите предпочитат да взаимодействат с компании, които имат силно изразени ценности и дух. Най-добрите марки застават зад големи идеи. Мислете за името като за историята ви в кратка форма.
Дефинирайте амбициите, мисията и целите на бранда и след това изберете име, което:
- Създава силно усещане у потребителя
- Носи същината на бранда ви
- Намеква за имиджа, който искате да изградите
Тesla, от своя страна, е кръстена на изобретателя на електрическата система с променлив ток, Никола Тесла. С избора на името Илон Мъск ясно заявява визията на компанията да промени автомобилната индустрия.
2. Уникалност
Брандът ви трябва да изпъкне – открийте достатъчно кратко, но същевременно описателно име, демонстриращо стойностното ви предложение.
Facebook идва от „списък с лица“. Зукърбърг е проектирал онлайн версия на директорията със студенти в Харвард, наричани “Face books”.
Стилът на името също е важен, разгледайте разнообразните тенденции, като например:
- Имена на реални обекти: Apple или Slack
- Нарочно сгрешени думи: Lyft, Google, Reddit
- Съединени думи: SnapChat, Instagram, YouTube, LinkedIn
- Изпуснати букви: Tumblr, Flickr
- Метафори: Nike, RobinHood
- Поетични имена: Dunkin Donuts, Piggly Wiggly
3. Релевантност
Skype, популярното приложение за комуникация, дава възможност за безжична връзка на много хора едновременно. Името му произлиза от израза “sky peer-to-peer”, който впоследствие е скъсен до Skyper, за да стане накрая Skype – лесно за запомняне и достатъчно описателно.
С наименованието си брандът не предизвиква незабавна асоциация с услугите, които предлага, но все пак е релевантно за позицията му.
Фокусирайте се над концепцията и стойностното предложение – какво искате да предизвиква продуктът ви в потребителя? Името интуитивно ли е, свързано ли е с естеството на бизнеса ви?
4. SEO
Изборът на име е свързан и с проучване – дали това, на което сте се спрели не е заето, как класира в търсачките, домейнът свободен ли е и т.н. Инструменти като NameCheap, Godaddy и InstantDomains могат да ви помогнат да видите дали определен домейн е свободен. Последно, но не на последно място, допитайте се до семейство, приятели, колеги, дори до настоящите си потребители, за това кое име е най-подходящо за вас. Избирането на име за стартъпа ви може да е забавно и интересно, но и доста фрустриращо както за вас, така и за аудиторията ви. В крайна сметка обаче не можете да очаквате абсолютно всички да харесат идеите ви. Намалете ритъма, дишайте и оставете креативността да ви води!
По материал на Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.