Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Световното по футбол ще увеличи глобалната реклама с $2,4 млрд.
Световното първенство по футбол ще увеличи вложенията в реклама в световен мащаб с 2,4 млрд. долара тази година. Това гласи прогноза на Zenith.
"Това ще бъде нетната парична сума, добавена към пазара, вземайки предвид и двата типа стратегии: завишаване на разходите от рекламодателите, които целят да достигнат до аудиторията на Световната купа и намалението им сред рекламодателите, които желаят да избегнат този силно конкурентен период", обясняват авторите на новото глобално изследване.
Световното първенство създава много ценни възможности за рекламодателите, припомнят експертите.
Телевизионното отразяване на футболните мачове традиционно привлича огромна аудитория в цял свят - около 3,5 млрд. души го гледат у дома и живеят в повече от 200 страни. Това се случва през сезон, когато в северното полукълбо обикновено телевизионната аудитория достига най-ниските си годишни нива.
Освен че привлича голяма аудитория, най-мащабният турнир, обратно на oчакванията, привлича потребители, които е трудно да бъдат достигнати чрез телевизията като медиен канал. Това са мобилни млади хора с висок стандарт на живот, вероятно прекарващи времето си извън дома, използвайки най-новите технологии.
За брандовете Световното първенство предлага уникална възможност за достигане на аудиториите наведнъж по време на споделени публично значими събития, с които са емоционално обвързани.
Поради часовите зони, в които ще се провеждат мачовете, около 40% от потенциалната аудитория няма да може да ги гледа. Това означава, че зрителите ще търсят алтернативни начини да гледат двубоите. Докато за някои това просто означава гледане на мачове, излъчвани на живо или на мачове с отложено гледане, конкретно младите спортни фенове са свикнали да гледат малки откъси от тях в социалните мрежи. Социалните медии ще играят повече от всякога важна роля в гледането на срещите от Световното, като на моменти дори ще надминават гледаемостта на целите двубои, излъчвани по телевизията.
Мачовете сами по себе си са само част от цялостната картина. Световната купа е чудесен повод за разговор и тук социалната мрежа ще има важна роля, тъй като феновете обсъждат мачовете в реално време и споделят любимите си моменти по-късно, коментират още от Zenith. Очаква се силна активност от брандовете, които ще използват социалните канали и ще участват в актуалните дискусии с потребители.
Продължава на страница 2.
Турнирът също така ще генерира допълнителен трафик към новинарските, спортните сайтове и повече търсения в Google и в този смисъл ще се стимулира онлайн рекламата и извън социалните мрежи.
Вестниците вероятно ще имат повече продажби по време на Световната купа, а външната реклама, която е тематично свързана с нея, ще бъде много успешна, особено около стадионите, където се провеждат мачовете.
Положителният резултат за Русия ще е в размер на 64 млн. долара увеличение на инвестициите в реклама, представляващи 2,1 % от всички разходи за реклама в Русия през 2018 г. Като домакини руснаците са особено ентусиазирани за турнира и ще могат да се възползват от най-удобното време за следенето му – аудиторията в другите часови зони ще има възможност да го гледа в не толкова подходящо време от денонощието.
Най-голям финансов резултат ще реализира Китай, където от Zenith очакват Световната купа да генерира 835 млн. долара допълнителни рекламни разходи или 1% от целия рекламен пазар.
Към момента има само няколко установени партньорства на брандове със Световната купа в Китай и тази година рекламодателите са насочили всички свои усилия към увеличаване на броя им.
Някои рекламодатели, които планираха да намалят инвестициите си в телевизия вместо това решиха да ги увеличат, за да се възползват от възможностите, които предлага турнирът. За брандовете в Китай това се очертава да бъде най-важната Световна купа досега, въпреки липсата на китайския национален отбор.
Експертите очакват още през тази година САЩ да отчетат растеж на разходите за реклама в размер на 400 млн. долара. Неуспехът на американския отбор да се класира за купата за пръв път от повече от три десетилетия вероятно ще намали аудиторията, особено имайки предвид големите часови разлики с времето в Русия. Затова прогнозите са, че събитието ще допринесе за рекламния пазар с едва 0,2% от общите рекламни разходи в страната.
„Световната купа осигурява предвидимо увеличение на световния рекламен пазар на всеки четири години и ще бъде основен двигател за растеж от 10% през тази година“, споделя Джонатан Бърнард, ръководител на отдел Прогнози и директор на Global Intelligence.
„Тазгодишният турнир ще демонстрира силните възможности за изграждане на бранда, които предлагат двете традиционни медии – телевизия и социални мрежи“, казва той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.