Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Създават платформа за анализ на медийно съдържание в реално време
Българската компания за семантичен софтуер „Онтотекст“, заедно с още две фирми, спечели финансиране по програма ЕВРИКА/Eurostars-2. Фирмите са исландският разработчик на решения за разпознаване на обекти в изображения и видео Videntifier и българската Semantic Interactive, специализирана в извличането на знания и агрегиране на съдържание,
В рамките на проекта, който носи работното име EVALA (ЕВАЛА), ще бъде създадена изцяло автоматизирана софтуерна платформа за когнитивна и семантична оценка на връзки и анализ на медийно съдържание (обекти в текст, видео, статични изображения), съобщават представители.
Платформата ще бъде комерсиализирана и ще е подходяща за медиите и медийните анализатори, ПР агенциите и консултантите, международните агрегатори на съдържание, малките и средни фирми, които извършват анализ на своето медийно присъствие и др. Проектът ще продължи 36 месеца.
„С помощта на ЕВАЛА ще дадем възможност на професионалистите в областта на маркетинговите комуникации, журналистите и анализаторите да извършват анализи в реално време в глобален мащаб. Те ще имат възможност да изследват медийната среда и да оценяват влиянието на лидерите на мнение", казва Илиан Узунов, директор продажби за региона EMEA в „Онтотекст“.
По думите му платформата „Анализ на връзки и оценка на въздействието“ ще показва визуално автоматично-идентифицирани и динамично-анализирани взаимовръзки между обектите. Изследователската работа ще се съсредоточи върху оценяването на причинно-следствените връзки между обектите на база честота, близост и количеството споменавания, което ще позволи откриване на скрити тенденции, фактори и модели в медийното съдържание, идентифициране на реални влиятелни лица и анализ на заинтересованите страни.
Във фазата на предварителните проучвания сред агенциите за медийни анализи е установено, че въпреки използването на софтуер за автоматизация, все още има висок процент ненадеждност. Ето защо се използва комбинация от ръчен и технологичен подход.
Към момента оценяването на т.нар. ”влиятелни” лица е обвързано предимно с комуникационния канал, който формират, а не с реалното въздействие на техни изказвания или мнения. Същевременно много лица, марки и компании дори без солидно присъствие в социалните мрежи имат значително влияние, благодарение на комуникационните си послания и поведение.
В проекта се предвижда тяхното идентифициране да се извършва според влиянието на комуникационните им послания директно върху медийното отразяване или върху други обекти, а не чрез анализ на комуникационните им канали.
Ще бъдат създадени и нови таблични уеб инструменти за визуализация (дашборди), чрез които ще се представят предполагаеми причинно–следствени връзки между събитията. Всичко това ще послужи за създаване на софтуерен продукт, който ще разкрива и изобразява в реално време асоциативни семантични графове върху карта от обекти, по подобие на човешкия мозък.
„Онтотекст“ е част от групата на „Сирма Груп Холдинг“ АД, която е публично дружество от ноември 2015 година на Българската фондова борса (БФБ-София).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.