Кое е по-важно?

Кое е по-важно?

От компаниите постоянно ме питат дали мога да им помогна да достигнат до таргет аудиторията си. Обикновено те смятат, че познават кои са тези аудитории, въз основа на заключенията, до които са достигнали преди да лансират продукта си.

Има логика – „създадохме и лансирахме продукт за определени ситуации, с определена мисъл, познаваме интересите, поведението и личността на потребителя“. В резултат на това повечето клиенти се объркват, когато им кажем, че таргет аудиторията не съществува. Това е против „проповедите“ на всички MBA програми и маркетолози.

Преди да лансирам компанията си Marpipe, ръководех маркетинг агенция, в която предимно опитвахме да намерим перфектната аудитория, на която да таргетираме определени компании. Ако някоя не отчиташе добри резултати, се насочвахме към тестване на следващата. Най-лошото е, че повечето аудитории не работеха, а тези, които го правеха, оцеляваха само няколко дни. Продължихме този фрустриращ и скъп цикъл, без задоволителни резултати.

С времето забелязахме нещо:

Промяната на рекламното послание пред константната аудитория имаше значително по-високо въздействие върху ефективността, отколкото промяната на аудиторията при едно и също рекламно послание. Това се потвърждава и от Nielsen.

[[{"fid":"357390","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":656,"width":700,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: Medium.com

Дори малки промени във визиите, като цвят или позиция на обектите, имаха влияние. Установихме също, че всеки отделен компонент има измеримо влияние върху цялостното представяне.

[[{"fid":"357391","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":374,"width":700,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Източник: Medium.com

Това означава, че веднъж щом осъзнаете какво точно предпочитат да виждат потребителите, продажбите ви могат да се покачат. Така ще сте с още една стъпка по-близо до правилния криейтив, при който не е важен толкова таргетът, колкото посланието.

Дан Пантело, основател на Marpipe, за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Освобождават Никола Саркози от затвора
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 10 до 16 ноември
Кметът на София: Субсидията за градски транспорт на столицата липсва в проектобюджета
Обвинения: Висшите шефове на BBC подадоха оставки заради монтаж на реч на Тръмп
Бедни и богати: Различията в доходите между Източна и Западна Европа остават дълбоки
Фармацевтичният гигант Pfizer купува разработчик на препарати срещу затлъстяване за 10 млрд. долара
Прощално: Милиардерът Уорън Бъфет ще обяви последното си писмо до акционерите
Дронове ще наблюдват електропреносната мрежа у нас през зимата