Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Tesla: Маркетинг уроци от компания без маркетинг
Tesla Motors няма маркетинг екип, камо ли маркетинг директор или рекламна агенция. Същевременно обаче вълнува милиони, ако не и милиарди хора по света. Компанията на Илон Мъск не е похарчила и един долар за комуникация, но въпреки това, продължава да се катери към върха и да получава хиляди поръчки от клиенти.
Формулата е много проста: интересна история = безплатна публичност
Когато откриете онлайн нещо любопитно, какво правите обикновено? Споделяте го – било то публично или директно на приятели. Идеята на Tesla за поддържането на добри репутация и популярност е същата.
Брандът доминира в три посоки с иновативността си
Доставяме компютри, а не коли
Идеята на компанията е, че тя произвежда не просто превозни средства, а силен и отличаващ се вграден софтуер, който се актуализира периодично, подобно на мобилните телефони и други смарт устройства, като това помага за поддържането на качеството и интереса на клиента.
Бърза покупка
Пътят, който потребителят трябва да извърви до сдобиването си с автомобил, е много по-опростен, подобен на осъществяването на покупка от Amazon – влизаш в интернет, избираш си модел, добавки, депозит и насрочваш кога да го получиш. Тази бързина не остава много време за колебания от страна на хората.
Екосъобразност
Една от посоките, в които автоиндустрията се развива в момента, е осигуряването на нулев въглероден отпечатък. С революционната си технология Tesla иска да накара потребителите да си мислят, че могат да помогнат за опазването на околната среда, ако си купят кола от бранда. В това отношение конкурентите трябва да извървят още път.
Три ключови урока от технологичния гигант
Решете повече от един проблем
За един проблем съществуват много решения, но по-добрият вариант е да обхванете няколко проблема. Tesla се фокусира върху фрустрацията на хората при процеса на покупка на автомобил, желанието за получаване на футуристична и луксозна технология при минимални разходи, както и страха на потребителите от унищожаване на планетата.
Станете известни
Собствениците на най-прогресивните технологични гиганти са в светлините на прожекторите, предавайки визията си за света във всеки един удобен момент.
Възползвайте се от всичко
Използвайте всеки един удобен момент да извадите бизнеса си на показ – забавни коментари, присъствия на събития, подкрепа на каузи с обществено значение, партньорства с други индустрии и т.н. Така ще ви разпознават и като приятел, а не само като компания, която търси начин да продаде продуктите си и да добие печалба.
Никлас Гоке за Medium.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.