Tesla: Маркетинг уроци от компания без маркетинг

Tesla: Маркетинг уроци от компания без маркетинг

Tesla: Маркетинг уроци от компания без маркетинг

Tesla Motors няма маркетинг екип, камо ли маркетинг директор или рекламна агенция. Същевременно обаче вълнува милиони, ако не и милиарди хора по света. Компанията на Илон Мъск не е похарчила и един долар за комуникация, но въпреки това, продължава да се катери към върха и да получава хиляди поръчки от клиенти.

Формулата е много проста: интересна история = безплатна публичност

Когато откриете онлайн нещо любопитно, какво правите обикновено? Споделяте го – било то публично или директно на приятели. Идеята на Tesla за поддържането на добри репутация и популярност е същата.

Брандът доминира в три посоки с иновативността си

Доставяме компютри, а не коли

Идеята на компанията е, че тя произвежда не просто превозни средства, а силен и отличаващ се вграден софтуер, който се актуализира периодично, подобно на мобилните телефони и други смарт устройства, като това помага за поддържането на качеството и интереса на клиента.

Бърза покупка

Пътят, който потребителят трябва да извърви до сдобиването си с автомобил, е много по-опростен, подобен на осъществяването на покупка от Amazon – влизаш в интернет, избираш си модел, добавки, депозит и насрочваш кога да го получиш. Тази бързина не остава много време за колебания от страна на хората.

Екосъобразност

Една от посоките, в които автоиндустрията се развива в момента, е осигуряването на нулев въглероден отпечатък. С революционната си технология Tesla иска да накара потребителите да си мислят, че могат да помогнат за опазването на околната среда, ако си купят кола от бранда. В това отношение конкурентите трябва да извървят още път.

Три ключови урока от технологичния гигант

Решете повече от един проблем

За един проблем съществуват много решения, но по-добрият вариант е да обхванете няколко проблема. Tesla се фокусира върху фрустрацията на хората при процеса на покупка на автомобил, желанието за получаване на футуристична и луксозна технология при минимални разходи, както и страха на потребителите от унищожаване на планетата.

Станете известни

Собствениците на най-прогресивните технологични гиганти са в светлините на прожекторите, предавайки визията си за света във всеки един удобен момент.

Възползвайте се от всичко

Използвайте всеки един удобен момент да извадите бизнеса си на показ – забавни коментари, присъствия на събития, подкрепа на каузи с обществено значение, партньорства с други индустрии и т.н. Така ще ви разпознават и като приятел, а не само като компания, която търси начин да продаде продуктите си и да добие печалба.

Никлас Гоке за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ