5 погрешни схващания за маркетинга

5 погрешни схващания за маркетинга

Много погрешни разбирания за маркетинга битуват от години сред широката публика, а също и сред предприемачите, създатели на малки фирми. Време е да очертаем някои от най-големите от тези съвременни митове и да се отучим от тях, според Адел Керс - автор в сп. Inc и създател на Epic PR Group в САЩ. 

5 от тях са следните:

"Да се популяризираш в социалните мрежи е лесно". Има много повече от просто препубликуване на едно и също съдържание в няколко социални мрежи, за да се утвърждава дадена марка или да се създава кампания. Самият Джордж Фоулкнър - ръководителят маркетинг в социалните мрежи и комуникации на IBM признава, че използването на социалните мрежи от компаниите съвсем не е лесно. По думите му сега се чувства, че някои марки "махат с ръце за внимание", докато трябва по-скоро "да се представят, стискайки ръцете на потребителите и ангажирайки в смислени връзки". 

IBM например наскоро представя серия от 360-градусови видеоклипове с участието на служители, работещи в глобалната й общност. В един от първите филми разработчикът в компанията Кабриел Роса е следван от камерата да се вози на скейтборд, докато преминава моста Уилямсбърг в Ню Йорк. 

"Маркетингът с каузи не е ефективен". Американската компания Patagonia например наскоро даде 100% от ритейл и онлайн продажбите си по време на Черния петък директно на неправителствени организации, работещи за защита на околната среда. В резултат компанията събра рекордните 10 млн. долара продажби, посочва нейният мениджър "Дигитални и социални мрежи" Скот Карингтън. Сумата е била петорно по-голяма спрямо тази от продажбите на фирмата в предишния Черен петък. 

"Основно трябва да се говори за нашата компания". Вицепрезидентът маркетинг в WeWork - компания за проектиране на открити персонализирани офис пространства, работи с успех под мотото "Да създадем свят, в който хората работят, за да създават живота, не просто за да живеят". Гледната точка е обърната към потребителя. Това информира за маркетинговия стил на компанията. Вместо да се хвали с уменията си в областта на дизайна, WeWork блести с гордост от това, което се получава за хората като краен резултат. Този подход на изграждане на общности й е помогнал да изгради 100 обекта на различни места. 

"Компанията решава какво ще олицетворява брандът й". Джон Ериксън, вицепрезидент "Брандсъдържание, социални медии и комуникации" в  Brooks Brother's, коментира, че "човек вече не решава какво е брандът, потребителят решава вместо него". Компанията му е 198-годишна. Наскоро в Ню Йорк тя организира инициатива, в която клиентите могат да си купуват кафе, да поръчват подходящи допълнения и да изпитат бранда икона с традиции като пълен ефект. 

"Определено открихме, че хората търсят бранд изживявания и това е, което им даваме с кафето. И тази идея беше родена от интеракциите със социални мрежи и данни. Активно наблюдаваме на какво отговарят феновете ни и как наистина кафето като начин на живот резонира". 

"Преживяванията с бранда не могат да имат дълъг ефект". "Каквото и да продавате, искате да вдъхнете живот на продукта си чрез множество основани на сетовата техники", коментира маркетинг специалистът на авиолиниите Hawaiian Airlines Асиана Понциано. От компанията се опитват да предлагат на борда преживяване, което да докосне всичките човешки сетива - чрез гледки за очите, звуци и мелодии, вкусове и подправки. Предлагат се уникални ястия, характерни за хавайския регион, прих=говени от специални готвачи. Това помага компанията да е класирана на топ места през 2016 г. по отношение на обслужването и служителите, според изследването за наградите Skytrax World Airline Awards.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ