Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Бъдете повече като Apple
Трудно е човек да си представи мащаба на компания като Apple. Това е най-печелившата фирма в света. Тя е първата с пазарна стойност над 1 трилион долара поне за този век и остава една от най-скъпо оценяваните по този измерител.
За девета поредна година Apple бе обявена и за най-стойностният бранд в света. Така е поне според американското сп. Форбс, което наскоро представи класацията си с най-скъпите марки. Според доклада брандът на Apple през 2019 г. се оценява на 205 млрд. долара.
Има и други големи марки в списъка. Google също е там. Microsoft и Amazon са близо до върха. Дори Facebook се включва в топ 5. Но никой от тях не е близо до стойността на бранда Apple, който е първият, надхвърлил 200 млрд. долара, според изследователите.
Може би ще бъдете изкушени да си помислите, че това се дължи на продуктите и услугите на Apple. Разбира се, има много общо с "астрономическия" успех на iPhone за последните 2 години. Но най-вероятно водещото нещо, което е допринесло, не е iPhone, а друго.
Става дума за чувства.
Apple винаги е провокирала силни чувства сред феновете си. Всъщност, това е един от нейните най-големи активи.
Често казваме, че брандът е начинът, по който хората се чувстват относно компанията. И ако това е вярно, трябва да помислим за стойността на бранда като за нетно позитивно чувство, изразено в долари.
По отношение на Apple, по света има наистина много положителни чувства във връзка с бранда. Разбира се, не всеки харесва Apple. Всъщност има много хора, които са дори подчертано против Apple и използването на продуктите ѝ. Има хора, които казват, че никога не биха ползвали iPhone, Mac или Apple Watch и имат свои причини за това. Някои от тях са със силно негативни чувства към продуктите на Apple и са много склонни да разказват тези свои чувства. Но поне според Форбс, позитивните чувства, които потребителите имат към Apple, сериозно натежават спрямо негативните като нетен фактор за 200-те милиарда оценка на бранда.
Бъдете повече като Apple.
Всяка компания и всеки бранд може да бъде като най-скъпия - Apple. Това е добрата новина за вас. Ето защо:
Бранд стойността на Apple е сборът от всички интеракции, които потребителите имат с продуктите на Apple, софтуера ѝ и дори преживяването на покупката.
Да погледнем истината, Apple върши невероятна работа по отношение на това да култивира чувства сред хората. От начина, по който пазаруваме в магазините, до начина, с който тя се справя с потребителското обслужване и оказва подкрепа в нейния Genius Bar, както и начина, по който човек се чувства, когато разопакова кутията на чисто нов iPhone или MacBook Pro.
Няма шега. Някои потребители казват, че има нещо все едно опаковката на продуктите на Apple е "поръсена с технологичен афродизиак".
Дори, ако не създавате най-страхотните устройства или нямате най-скъпо оценяваните ритейл магазини, или не проектирате приложения, вие все още можете да правите това, което Apple прави най-добре - онова, което я прави толкова ценна. Да създавате чувства.
Открийте начин да зарадвате клиентите си.
В Apple винаги се мисли за потребителското изживяване. Всяко взаимодействие с бранда е внимателно проектирано да зарадва клиентите.
Стив Джобс е бил абсолютният шампион на това, търсейки как да зарадва клиентите си, дори когато те не са го очаквали. Това се показва в детайлите. Наистина, дори начинът, по който отключваме iPhone има за цел да предизвика радост.
Всеки бизнес може да опита да прави това. Не става дума да открием начин да отключваме един продукт като iPhone, но със сигурност има дори и малко радост, която "очаква" да бъде пусната на свобода във всичко, което правите.
Ако сте магазин за кафе, това може да бъде дизайнът на пяната на вашето лате. Ако сте фотограф, би могло да е разрешението клиентите ви да хвърят поглед върху снимки. Ако сте търговец на дребно, може да е политиката на връщане без излишни въпроси.
Няма значение с какво се занимавате, важното е да се търсят начини да се достави удоволствие на клиента, отвъд просто да се отговори на очакванията му. Това е, което се очаква.
Насладата преминава отвъд. Това е неочаквано.
То е, което ще накара клиентите ви да се вклюбят в бранда ви. Това е стойностно.
Джейсън Ейтън - автор и коуч, в Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.