Легендарните реклами: Мъжът на Marlboro

По всяко време на годината, във всяка епоха рекламодателите търсят оригинални начини да влияят и да убеждават.

Някои от тях ще успеят, други може би не. Но малцина ще са тези, които ще се запишат в световната история на рекламата. Например, като колегите им през 20 век, които с рекламните си послания промениха света и повлияха на начина, по който поколения наред възприемат продукта им.

Това коментира в електронното издание на BBC Кейти Конъли. Авторката разказва за шестте съвременни супер популярни кампании на някои от глобалните марки, които успяват да променят мисленето на милиони.

В няколко материала в рубриката за маркетинг на сайта ни ще ви припомним любопитната история на най-фундаменталните кампании в областта на рекламата, които промениха  мисленето на поколения и дори определят светогледа ни днес.

Една от тях определено е кампанията с каубоя на американския бранд цигари Marlboro - едно лице, разпознаваемо до днес. 

Каква е историята? 

The Marlboro Man. Познатата реклама на Marlboro с мъжествения американски каубой тотално изменя асоциациите с марката и изкоренява битуващата дотогава представа, че цигарите Marlboro са подходящи за жените. 

През 1955 г. мъжът на Marlboro "украсява" американските сгради със суровия си поглед, мускулестите си ръце и по мачовски прихлупената шапка. Две години по-късно продажбите на Marlboro се покачват с 300%. Но, всъщност с тази кампания Marlboro прави много повече от това да провокира безпрецедентни продажби и да натрупа милиони. Рекламата внушава на аудиторията, че марката на цигарите говори за самовъзприятието.

За добро или лошо, идеята има невероятен успех във времена, когато американците смятали, че цигарите като цяло са нещо лошо, защото са вредни за здравето. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Вече нямаме мнозинство за правителство, ГЕРБ, ИТН и БСП са малцинство със 100 депутати
Гърция поиска помощ от ЕС в борбата с горските пожари
Времето: Непосилна жега от 37-42 градуса, а привечер - гръмотевици
Неработещи климатици и работа навън са най-честите сигнали за опасни условия на труд в жегата към Инспекцията по труда
Проект: Здравните кабинети в детски градини и училища с нови изисквания и дейности
Желязков: В атаките срещу приемането на еврото имаме данни за руско участие
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
Близо 4000 служители на НАСА избират да напуснат Aгенциятa