В коя от всички социални мрежи "живеят" клиентите ви?

В коя от всички социални мрежи живеят клиентите ви?

Не е тайна, че социалните мрежи са подходящо място за маркетинг и брандинг на малкия бизнес. Ако имате нова фирма и искате да ви забележат, със сигурност трябва да я установите и развиете поне в една от тях. 

Мрежите са демократично място и в същото време са съставени от вътрешно маргинализирани групи. Всяка една от социалните мрежи от своя страна има своята различна на възраст аудитория. Важно е да присъствате там, където е подходящо за вас. 

Ако не използвате правилна стратегия, вероятно ще пропилеете безсмислено пари, човешки ресурс и може би дори цялата идея на продукта или бизнеса ви.

Към днешна дата актуалните съвети за присъствие в мрежите от страна на новите фирми са следните, според онлайн изданието на сп.Inc.: 

Изградете своя нова публика като се обърнете към лидери на мнение. За да се случи това, трябва да "произведете" отлично и интересно онлайн съдържание, което да привлича посетители в сайта ви. То трябва да бъде подходящо за споделяне и да съответства на клиентите ви, с техните интереси. Помислете каква е демографията на потребителите, които ще използват продукта или услугата ви. Публикувайте съдържанието естетически издържано според вкуса на тези публика.

Освен това, да го направите веднъж или няколко пъти не е достатъчно. Трябва да публикувате редовно. Най-малко веднъж дневно. 

Потърсете лидерите на мнение, чиято позиция се цени в бранша ви и се обърнете за съдейстие към тях. Т.нар. инфлуенсъри могат да донесат стотици последователи на профилите ви. Някои фирми ги използват като водещ елемент от брандинг стратегията си. Чрез тяхното присъствие може да изградите лоялна аудитория в мрежите, която евентуално да стане ваши лоялни клиенти. 

По-вероятно е да ви забележат, ако знаете къде търси информация публиката ви. Социалните мрежи са добра възможност за стартъпи с ниски маркетингови бюджети понеже създаването на страница във водещите платформи е безплатно.

Продължава на страница 2.

Хубаво е да бъдете в Twitter, Instagram, LinkedIn и други. Но е най-важно да откриете в коя платформа се намира доминиращата част от публиката ви потенциални клиенти. Например, ако тя е в LinkedIn, не си заслужава да влагате големите си усилия в една Instagram страница. 

И още: не забравяйте, че съдържанието ви все пак трябва да е адаптирано към различните мрежи. Не винаги е подходящо това, което публикувате в Twitter, да бъде споделяно в другите платформи. 

По принцип, да опитвате да се разпростирате навсякъде по малко не е добро решение. Вместо това, отделете време да създадете страница, с която публиката ви би искала да се ангажира. 

Ако искате да изградите бранд в дигиталното, трябва да активизирате хората и да ги накарате да бъдат дейни. Ако някой коментира ваша публикация, насърчете го да го направи пак, като харесате коментара му или вие също коментирате. Ако някой пита въпрос за компанията ви, за нейните продукти и услуги, задължително дайте отговор. 

Социалните мрежи са чудесен начин да се свържете с хората. Накарайте ги да се почувстват чути и разбрани. Така те ще ви харесат. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ