Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|За ефективна реклама в списанията
Няма спор, зрението и слухът са човешките сетива, които рекламата експлоатира най-често. Но в много от случаите тя успява да постигне силен ефект и чрез допира.
Телевизията остава най-могъщата сред традиционните медии с нейната способност да показва картини, които говорят без нужда от текст и да ги допълва със звук зад кадър. Всичко това, в неповторима кинодинамика, излъчвана всеки ден у дома.
За да оцелеят в медийната среда и да бъдат по-ефективни, печатните медии също разработват и залагат на нови и нови подходи в рекламата. Авторите в сайта chron.com определят някои от най-ефективните сред тях. Те смятат, че тези способи са не по-малко ефективни от добре познатите и по неповторим начин успяват да ангажират и създават търсене.
Например, съчетаването на различни видове хартия в страниците. Употребата на хартия с подчертано разнообразна повърхност (и цвят) създава преживяване с допир, което силно въздейства и оставя следа у читателя. Тази техника се използва много често в изданията и каталозите за дизайнерски продукти. Различни материали или съчетание от видове хартия се правят в корици или в страници с текст. Често се залага на мъхести страници, както и на по-тежки гланцирани страници сред всичките останали по-леки вътре в книжката. Тези отличаващи се страници показват реклама, която специалистите смятат, че е по-вероятно да се забележи и запомни, заради влиянието на допира. Изненади като прозрачни листа или филмова хартия също привличат вниманието.
Освен това се ламинира, слагат се вложки, лепят се мостри на продуктите. Всички сме виждали страници, които издават аромат при потъркване с ръка. Сред американските издания в последните години като особено интересна се открои печатната реклама, която показва 3D изображение, когато читателят сложи очила.
Авторите в chron отбелязват като ефективни също рекламите, подобни на лотарийни билети, които трябва да се изтъркат с монета, за да се види какво е записано отдолу. Този тип интеракция на човека с рекламата е също толкова ефективен според тях, колкото рекламата чрез докосване или миризма.
Сравнително ново явление са и т.нар. снимки на текстура, при които рекламодателите неслучайно често използват илюстрации на различни типове тъкани на страниците на списанията. Читателите си представят как биха се почувствали, ако докоснат сатена или коприната в чаршафите върху спалнята, показана в реклама например. Или какво би било, ако са седнали върху кожения диван. Дори рекламата да не продава продукт, направен от тези материали, асоциациите с тях създават чувство за лукс, придадено към представа за продукта. Залага се на въображението. Когато става дума за по-груби, неравни повърхности като джинсов плат например, техниката с предизвикването на човешкия ум и подтикването му да си представи какво е да носи облеклото е такава, че се показват снимки на плата в детайли, заснети отблизо с висока резолюция.
Този тип управление на това, което се показва в рекламната визия се базира на техника, която залага на подсъзнателните човешки потребности. Подобна техника е също показването на снимки на храна. Представянето на изображения на вкусна топла храна превръща рекламата на страниците в сетивно преживяване, смятат в специалисти. Например, показването на разрез от хубава торта подтиква читателя едва ли не автоматично да си представи колко ли вкусна би била тя.
И, не на последно място, сред най-ефективните тактики в печата са вербалните описания на продукти и услуги за продан, добре написани, с подробни описания на ситуации от името на автора и много епитети. Това е валидно особено днес, когато се смята, че в свят, в който сме непрекъснато атакувани от рекламни изображения и илюстрации, текстът е цар.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.