Купувам от телефона, търся мобилни приложения

Купувам от телефона, търся мобилни приложения

Ритейл индустрията ще надхвърли продажби от 5,5 трилиона долара в САЩ през 2020 г. Това посочва специализирана прогноза на звеното за изследвания на Business Insider - BI Intelligence. Очакваното за 2023 г. число е 6,4 трилиона. Какво ще задвижи този растеж е въпрос, чиито отговор е подобен и за другите икономики по света.

Към момента продажбите на дребно в магазините са основният начин хората да купуват. Но на базата на данни за 2018 г. се изчислява, че е-търговията за Америка например расте с темпо, което е пет пъти по-бързо. Потребителите правят повече покупки на десктоп кoмпютърни устройства. Това, което задвижва растежа, обаче са покупките от мобилния телефон. Очаква се през 2019 г. те да съставят 28% от е-търговията в САЩ, през 2020 г. - 31%, през 2021 г. - 33%, през 2022 г. - 36%, а на следващата - 39%. Мобилното ще бъде най-важният канал за е-търговците.

Хората прекарват над 2 часа дневно пред мобилните си телефони, показват средни данни за САЩ. Това прави телефона по-използван от всяко друго устройство. Следват го десктоп компютърът и таблетът. 

Почти цялото време, което хората прекарват пред телефонния екран, е отделено те да използват мобилни приложения. 

Изключително малко е сърфирането чрез уеб браузърите на смартфоните.

Потребителите смятат, че купуването чрез мобилни приложения им спестява време и пари. Какви са ползите от него според тях?

  • 68% от тях смятат, че по този начин получават изгодни сделки и оферти, посочва проучване на Business Insider.
  • 64% изтъкват като предимство гъвкавостта да купуват по всяко време когато им е удобно.
  • Така могат да се сравняват цените на продуктите и услугите.
  • Спестява се време от стоене в магазините.
  • Разглежда се по-голям брой продукти на един и същи търговец (докато в магазина може не всичко да е налично).
  • Избягва се ходенето по магазините, което не се харесва на мнозина.
  • Спестява се време като се получава доставка до адреса (вместо човек сам да превозва). 

 

70% от покупките сред потребителите в Щатите са правени чрез мобилни приложения.

Хората изискват все повече от приложенията, затова търговците на дребно - брандове и компании, инвестират в усъвършенстване на мобилните си технологии.

Има компании, чиито приложения отнемат по-дълго да се заредят. Например, приложението на Sephora се зарежда за 3,9 секунди, на Walmart за 4,1 секунди, на Victoria's Secret за 14,9, а на Zappos - за 6,2 секунди.

63% от потребителите казват, че биха изоставили приложението, ако то не им се зарежда до 5 секунди.

Освен това добавената реалност (Augmented Reality/ AR) набира скорост. Например, производители на мебели я използват, за да помагат на хората да видят как биха изглеждали продуктите им в техния дом. Козметични марки пък предлагат по този начин да покажат на потребителите как биха им стояли различните стилове прически или цветовете на продуктите им върху лицата/ косите/ очите.

Една трета от купувачите споделят, че са по-склонни да купят даден продукт, ако преди това са го прегледали с AR. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ