Купувам от телефона, търся мобилни приложения

Купувам от телефона, търся мобилни приложения

Ритейл индустрията ще надхвърли продажби от 5,5 трилиона долара в САЩ през 2020 г. Това посочва специализирана прогноза на звеното за изследвания на Business Insider - BI Intelligence. Очакваното за 2023 г. число е 6,4 трилиона. Какво ще задвижи този растеж е въпрос, чиито отговор е подобен и за другите икономики по света.

Към момента продажбите на дребно в магазините са основният начин хората да купуват. Но на базата на данни за 2018 г. се изчислява, че е-търговията за Америка например расте с темпо, което е пет пъти по-бързо. Потребителите правят повече покупки на десктоп кoмпютърни устройства. Това, което задвижва растежа, обаче са покупките от мобилния телефон. Очаква се през 2019 г. те да съставят 28% от е-търговията в САЩ, през 2020 г. - 31%, през 2021 г. - 33%, през 2022 г. - 36%, а на следващата - 39%. Мобилното ще бъде най-важният канал за е-търговците.

Хората прекарват над 2 часа дневно пред мобилните си телефони, показват средни данни за САЩ. Това прави телефона по-използван от всяко друго устройство. Следват го десктоп компютърът и таблетът. 

Почти цялото време, което хората прекарват пред телефонния екран, е отделено те да използват мобилни приложения. 

Изключително малко е сърфирането чрез уеб браузърите на смартфоните.

Потребителите смятат, че купуването чрез мобилни приложения им спестява време и пари. Какви са ползите от него според тях?

  • 68% от тях смятат, че по този начин получават изгодни сделки и оферти, посочва проучване на Business Insider.
  • 64% изтъкват като предимство гъвкавостта да купуват по всяко време когато им е удобно.
  • Така могат да се сравняват цените на продуктите и услугите.
  • Спестява се време от стоене в магазините.
  • Разглежда се по-голям брой продукти на един и същи търговец (докато в магазина може не всичко да е налично).
  • Избягва се ходенето по магазините, което не се харесва на мнозина.
  • Спестява се време като се получава доставка до адреса (вместо човек сам да превозва). 

 

70% от покупките сред потребителите в Щатите са правени чрез мобилни приложения.

Хората изискват все повече от приложенията, затова търговците на дребно - брандове и компании, инвестират в усъвършенстване на мобилните си технологии.

Има компании, чиито приложения отнемат по-дълго да се заредят. Например, приложението на Sephora се зарежда за 3,9 секунди, на Walmart за 4,1 секунди, на Victoria's Secret за 14,9, а на Zappos - за 6,2 секунди.

63% от потребителите казват, че биха изоставили приложението, ако то не им се зарежда до 5 секунди.

Освен това добавената реалност (Augmented Reality/ AR) набира скорост. Например, производители на мебели я използват, за да помагат на хората да видят как биха изглеждали продуктите им в техния дом. Козметични марки пък предлагат по този начин да покажат на потребителите как биха им стояли различните стилове прически или цветовете на продуктите им върху лицата/ косите/ очите.

Една трета от купувачите споделят, че са по-склонни да купят даден продукт, ако преди това са го прегледали с AR. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
Тръмп пред Politico: Ситуацията в Европа е тежка и заплашва бъдещето на континента
Зеленски: Готови сме за прекратяване на огъня срещу енергийни обекти, ако Русия се съгласи на това
Албанският „Крал на бягствата“ се измъкна за четвърти път от италиански затвор
Саудитска Арабия позволява на богати чужденци да си купуват алкохол
Има 7 вида почивка. От кой тип се нуждаете?
Затвор ол инклузив: Турция строи огромна съдебна зала за едновременни процеси срещу стотици обвиняеми
Парадоксът на успеха – защо постигането на вашите целите няма да ви направи щастливи