Само на 26 години, а вече има спортен бранд за 100 млн. лири

Само на 26 години, а вече има спортен бранд за 100 млн. лири

Само на 26 години, а вече има спортен бранд за 100 млн. лири

Чудесата на съвременния маркетинг и онлайн бизнес са тук и за едно от тях разказва предаването "The Boss" на Би Би Си, което представя историите на различни предприемачи.

Става дума за 26-годишния Бен Франсис от Великобритания, който преди години създава спортния бранд облекло Gymshark, оценяван днес на 100 млн. лири. 

Бен създава бранда когато е на 19 години и е трудно да предположим откъде е намерил времето и енергията да го издигне до толкова скъпа компания, но е факт, че бизнесът е голям и печеливш. 

Докато много предприемачи се затрудняват да балансират между стартъпа си и работа от 9 до 5 ч., през 2012 г. Бен е бил студент редовно обучение, а освен това е работил и нощем като разносвач на пица. 

"Събуждах се и отивах до Университета "Астън" (в Бирмингам), а след като свършваха учебните ми занятия следобед работих в "Пица Хът" от 17 до 22 ч.", разказва той. По думите му е можел да отговаря на запитвания по имейла за Gymshark между доставките на пица. След това се прибирал вкъщи и работил по сайта на фирмата си, проектирал нови продукти. 

След две изтощителни години в този режим, на Бен му провървява. Годишните приходи на начинанието му достигат впечатляващите 250 000 лири. Бен напуска университета, напуска и света на пиците и се фокусира върху развитието на компанията си. И така до днес, когато Gymshark се очаква да достигне приходи от 100 млн. лири. 

Но преди Бен да създаде бизнеса си през 2012 г., може да се каже, че предприемаческият огън е горял в него. Като тийнейджър той първо прави сайт, в който са се продавали модели за регистрационни табели на автомобили. Освен това в същото време е бил запален спортист, посещаващ фитнес залата. Тогава стартира две мобилни приложения за следене и записаване на фитнес резултати в iPhone, едното от които му носи печалба от около 8000 долара. 

Идеята на Gymshark идва като за онлайн ритейл бизнес, който се прицелва към фитнес маниаците и за начало, продава хранителни добавки. 

"Ходех на фитнес и бях заинтересован, исках да бъда свързан с фитнес индустрията", разказва Бен. "Исках да комбинирам това със създаването на уебсайт за трансакции". 

Когато обаче вижда, че печалбите от продажба на добавки са твърде ниски, се насочва към друга област - облеклото. "Спомням си, че се оглеждах и не можех да намеря дрехите, които исках да нося", казва той. "И си казах: да си направим такива". 

С помощна на брат си и група приятели Бен си купува шевна машина, като започва да прави фитнес жилетки и тишърти в гаража на родителите си. "Баба ми правеше пердета и ме научи как да шия", казва той. "Спомням си, че си мислих, че да имаме по 10 поръчки и да правим 12-15 продукта ще ни отнема почти по един цял ден. Но беше толкова забавно да се учим", продължава Бен. 

Сега, на 26 години, той признава, че след като Gymshark се позиционира в бизнеса с облекло, първоначално не е имало някакъв голям план за развитие. По-скоро случаят е бил, че един млад човек наистина би желал да носи нещо специфично. И сам си го е направил. 

Така компанията започва да произвежда жилетки за бодибилдъри, които били подходящи за обличане от много слаби тийнейджъри, след като по-голямата част от пазара е изобилствала от спортно облекло за мъже, вече изградили мускулатура. В един момент Бен се чудил каква цена да постави. Не е имал подход, решил да поиска по 20 лири. 

6 години по-късно Gymshark има над 1,2 млн. клиенти и 215 служители в централата си в Солихъл в Уест Мидлендс. 

Как е могла фирмата да се развие толкова бързо? Накратко, отговорът е с много умна употреба на социалните мрежи. По-точно, компанията започва да изпраща безплатни дрехи на инфлуенсъри в социалните мрежи, както и на известни бодибилдъри и други фитнес "фанатици", сред които Лекс Грифин, Ники Блеккетър. Идеята била тези звезди да дадат положителни отзиви за продуктите пред техните последователи в YouTube и Instagram. Тя проработила за Gymshark дори по-добре от очакваното - компанията се развила изключително. 

В същото време активно развивала своите собствени профили в социалните мрежи, които да бъдат възможно по-интересни и изпълнени с визия. Днес има 2,4 млн. последователи в Instagram и 1,5 млн. във Facebook. 

А отскоро организира и събития по света, канейки свои фенове да се срещнат с инфлуенсъри. Стотици хора обикновено се присъединяват. 

Друг ключв фактор за успеха на компанията бил и добавянето на по-опитен експерт в помощ на Бен - ветеранът в спортната индустрия Стив Хюит, който се включва като управляващ директор през 2015 г., преди да стане и изпълнителен директор през април миналата година. 

Бен остава водещият собственик, а Хюуит и ръководителят стратегии Пол Ричардсън придобиват дял от собствеността. Друг съсобственик е приятелят на Бен Луис Морган, който помага Gymshark да бъде стартирана като бизнес преди няколко години. 

Наблюдатели коментират, че тъй като Gymshark съществува само като онлайн търговец, тя е модерен бранд с директна връзка с клиентите, който успява да остане гъвкав и да регира бързо на пазарните промени, като не му тежи собствеността на скъпо търговско пространство. 

Очаква се фирмата да се разрасне и в Щатите. В момента 40% от продажбите й идват от САЩ , като вече е изградила 11 международни специализирани за местните национални пазари онлайн магазини. Амбицията е те да станат 25 до 2020 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ