Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Най-важното при бранд партньорство с известна личност
Близо половината рекламодатели в САЩ планират да поlrtdj маркетинговите си бюджети за рекламиране чрез влиятелни в социалните мрежи личности тази година.
Т.нар. инфлуенсър маркетинг процъфтява в последните години, задвижен от отказа от традиционните маркетингови методи в дигиталния свят като дисплей рекламата. Тя бързо се изчерпа като формат заради прехода към мобилна "консумация" на съдържание.
За някои рекламодатели използването на влиятелни лица с много последователи и фен общност помага да се промотират и представят техни нови марки. Като изградени личности в социалните мрежи, тези хора предлагат да показват продуктите и услугите пред своя собствена публика. Предизвикателството е обаче, че онлайн публиките им стават все по-умни и прихващат неавтентичните думи и послания в публикации, както и видимото им усилие да рекламират нещо конкретно.
Моята кариера започна в Холивуд и Парамаунт студио. Работихме тясно с много различни типове медийни таланти. Те партнираха с някои от най-големите брандове. По това време аз започнах да съзирам тенденции в това кои партньорства между известни личности и марки работят и кои се провалят ужасно.
Когато кариерата ми се прехвърли към Силициевата долина по време на бума на социалните мрежи, все повече марки започнаха да търсят създаване на партньорство с известни хора в тях. Имах нещо като дежа вю - подобна тенденция се случваше, докато определени партньорства бяха обширно успешни, а други станаха безполезни начинания.
Ключовият фактор, който разрграничаваше победителите от губещите е прост и той има много малко общо с вида на промотирания продукт или типа статус на свързващото се с него лице. Разликата се свежда до това дали посланикът-звезда наистина харесва продукта или услугата, които се е ангажирал да промотира, или не.
Един от най-добрите примери, които съм виждал в това отношение, е със самата Ким Кардашиян Уест. Семейство Кардашиян е известно със своята вулгарна и често неприятна самопромоция. Членовете на фамилията също така обичат да се затрупват с марки и продукти до втръсване.
Компанията Glu Mobile на Николо ДеМази съобщи, че решава да представи следващата си... видео игра, изцяло и само центрирана... около Кардашиян. Мнозина вдигнаха вежди в почуда. И все пак, нещо беше различно в тази договореност, сравнено с други рекламирани от Кардашиян продукти.
Въпреки че мнозина биха подложили под съмнение способностите на Кардашиян да бъде експерт в областта на видео игрите, тя беше експерт в друго поле - на самопромоцията и социалните мрежи. ДеМази договори сделка да даде на Кардашиян дял акции в играта и дори малко творчески контрол над финалния продукт. Крайният резултат беше мобилно приложение, което събра над 150 млн. долара за него и Кардашиян (изчислява се, че тя е получила от начинанието около 45 млн. долара).
Glu после издаде други игри съвместно със знаменитости, но при тях го нямаше огромния успех на Ким Кардашиян. Причината за разликата е в лудата доза промоция, която екипът на Кардашиян породи. Те използваха всяка възможна социална мрежа и пиар издание. Публикациите на Кардашиян не бяха да привиква феновете си да изтеглят играта, вместо това те се фокусираха върху играта, върху нейните любими настройки и стратегии. Тя беше обсебена от играта и обожаваше всичко в нея и това резонира върху играчите.
Тъй като голяма част от монетизирането на печалбите от играта беше залегнало в микротранзакции на пари по време на играенето, продължителността задвижи феновете и натрупа големи суми.
В заключение, маркетингът чрез сътрудинчество с известни лица (Influencer marketing) ще продължава да грабва голям дял от новите маркетингови бюджети. С дисплей рекламата с остър спад в днешната мобилна епоха, тези програми за сътрудничество могат да се доказват като ефективни средства да се промотира бранда и да се създават нови клиенти. Ключът е да се прави сътрудничеството автентично и да се намират лица, които наистина харесват продукта или услугата, или конкретната ниша, в която се предлага брандът.
Спрете да мислите в количества и да избирате звезди само на базата на статуса им или обхвата. Открийте технологични еангелисти, които да имат страст към това, което искате да промотирате.
По съвет на Ан Герини в Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.