Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Облечете марката в звук
Ново явление набира скорост в света на дигиталния маркетинг, разказва Business Insider. Това е звуковият брандинг.
Няколко големи бранда в САЩ, включително Mastercard, Visa и Pandora, се опитват да създадат и развият т.нар. звуков бранд - последната граница за преминаване в областта на дигиталната реклама. Те все повече използват звук, за да засилят идентичността си и позиционирането. Точно както биха използвали определени цветове, определени дизайни или думи.
И въпреки че да имаш бранд с определен звук, който всички рапознават, не е нещо ново, възходът на смартфоните, гласовите технологии, другите цифрови устройства и асистентите са накарали маркетолозите да разберат, че компаниите не само трябва да бъдат видяни, но и чути. И марките стават все по-смарт в това да създават свои звукови лога (sonic logos) по отношение на процесите, които те използват, за да изработват такива и как ги адаптират към различните публики и ситуации. Модерни технологии подсигуряват тези звукови изживявания да не бъдат прекъсвани от технически проблеми.
През миналия месец например Майк Шинода от Linkin Park сътрудничи с други артисти и музиканти от целия свят в нов проект. Това не беше албум или концерт, а по-скоро звукова мелодия за Mastercard.
Получената мелодия Mastercard планира да използва навсякъде в рекламите си до момента, в който клиентът завърши своята транзакция. Тя е един от най-новите и явни примери за брандиране на марки в звуковата гама.
"Гласът и звукът станаха част от културния дух", коментира Грег Хеджис, вицепрезидент emerging experiences в рекламната агенция Rain в Щатите. "Маркетолозите осъзнават, че подписването със звуково лого може да представлява тяхната марка по същия начин, по който го прави и едно емблематично визуално лого (като това на Target)", казва още той.
"Ние сме в разгаза на аудио и гласов Ренесанс", продължава Хеджис.
Кои бяха големите звукови брандове досега? В продължение на десетилетия NBC и Intel последователно използваха звуковите лога на "Chimes" и "Intel Inside". Мнозина ще ги разпознаят.
С появата на смартфоните, гласовите технологии и другите цифрови устройства, плюс Siri, Alexa и Google Home, маркетолозите осъзнават, че те не само трябва да имат видими визуални идентичности, но и звукови присъствия в невизуални точки на контакт, които да бъдат чути.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.