Нови реакции към стреса променят потребителското мислене

Нови реакции към стреса променят потребителското мислене

През 2017 г. все повече ще се обръщаме към изненадващи, понякога шокиращи начини да се освобождаваме от големия стрес, който ни създава ежедневието на фона на културни и политически сътресения. Това очаква изданието за маркетинг Adweek. То изброява промените в потребителското мислене, които са прогнозирани да се проявят през годината. Те са следните

Сексуално оздравяване (Sexual healing). Смята се, че съвременните хора правят по-малко секс от всяко поколение в последните 60 години. Медикаментите за борба с ефектите от стреса и технологиите са намалили сексуалния живот и желание на много хора, особено от поколението Y. Мнозина млади признават в допитвания, че биха предпочели да стоят в интернет, отколкото да имат интимен живот. Някои от жените са убедени, че храненето със страхотна храна им носи повече удоволствие, отколкото секс. Но има и индикации за възраждане на сексуалния живот. В САЩ се смята, че предстои нещо като революция на сексуално активните, като тази от 60-те години на миналия век. Тя ще се породи в резултат от засилването на културния индивидуализъм, стремежа на хората да са в по-добро здраве, мнението им за важността на физическата активност, нуждата да бъдат събудени. 

Роборомантика (Roboromance), През 2017 г, все повече потребители ще се отнасят към технологиите като към истински човешки същества - колкото повече използваме технологиите, толкова повече те ни познават и ни възнаграждават, адаптират се към нас, помагат ни и очакват нашите нужди и желания. В предстоящата година технологиите ще станат дори още по-антропоморфични. Те ще ни залеят с дъжд от ултрачовешка любов, приемане и доброта. Това ще стане с навлизането на повече активирани от гласа продукти като Amazon Echo, които ще заместят продавачите при търговците на дребно, но и ще бъде утеха на самотата у дома. Хуманоидните роботи ще заместват човешките връзки на много места по света - те могат да прегръщат, целуват, спят. Дори вече водят деца на училище рано сутрин. 

Позитивно хранене (Eating positivity). Храната се разглежда като източник на щастие. В момента много от хората са внимателни към всичко, с което марките се опитват да ги нахранят. Те избягват изкуствени съставки, хормони или антибиотици, генетично модифицирани организми, Бисфенол А. Очаква се нова вълна на търсене на мегафункционална или местно произведена храна, както и на продукти с автентична история. На храната се гледа като на съставка, която ни помага да се представяме успешно през деня. Тя ще има по-дълбока роля в живота ни. Водени от аюрведични принципи, потребителите ще бъдат обсебени от храните за енергия, когато готвят и се грижат за трапезата. Ще навлезем в епоха на адаптогени - съставки, които помагат на телата да се борят, или да преодоляват ефектите на стреса. 

Шопинг пиршество (Spending spree). Със старта на новата година хиляди са готови да купуват независимо какво - портфейлите са отворени за най-различни неща. Харченето става форма на грижа за себе си, самозащита и опазване на личността в свят, който потиска и унифицира всички. Средностатистическият човек вече мина през призивите да се купуват преживявания, а не неща, и сега той ще се обърне навътре към себе си, очакват наблюдатели. Ще харчи пари за свобода на душата - храна, която подхранва, духовни практики, продукти и услуги, които "ни правят по-добри хора". Продължителността на живота се увеличава и способността да присъстваме в настоящия момент е новата масова йога. Ще осъзнаем стойността на това да се погрижим добре за себе си както външно, така и вътрешно. 

Препоръката е докато се подготвят за 2017 г., маркетинговите експерти да помислят как да се харесат на хората като на сексуални същества, които имат нужда от любов, компания и някой да се погрижи за тях, както и да се хранят с качествена храна, от която да се сдобиват с енергия и да бъдат по-добри хора във времена на разделение. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ