От идея до бизнес: Шест стъпки за успешен пробив

От идея до бизнес: Шест стъпки за успешен пробив

Стартирането на малък бизнес, на е-магазин или на нов продукт или услуга в по-голяма компания, имат нещо общо - всичко започва от страхотната идея, в която някой е повярвал. И за да се случи тя реално - за да се превърне в бизнес, трябва за реализацията на проекта да бъдат предприети няколко задължителни стъпки на развитие. 

Ако искате да превърнете вашата страхотна идея в бизнес, трябва желание, трябва да се организира кампания и да изчислите рисковете, за да намерите капитал и да извървите редица други важни крачки.

"През последните две години съм интервюирал около 180 предприемчиви личности в стремежа си да разбера разликата между малкото, които успяват и многото, които не успяват. Така изведох шест жизненоважни стъпки, които успелите хора предприемат, за да пробият и да се развият в бизнеса", коментира авторът Питър Коан пред Inc.com. По думите му първата стъпка е: поставете си цели. 

Щом започнете своя проект за реализация на идеята ви за продукт или услуга, вероятно вярвате, че има какво да предложите на хората, които ще се опитате да привлечете. В същото време за това най-често е необходима работата на повече от един човек. Наемете (дори и временно) талантливи професионалисти - експерти в производството, в комуникациите, в изработването на дизайна на опаковането или интериора и друго. Привлечете ги освен със задължителното заплащане, и с мисия. 

Само мисията обаче не стига. Трябва да им предоставите и краткосрочни цели, които да придават яснота на бизнес проекта. 

Уточнете кои точно групи на пазара ще обхванете. Дори да можете да си поставите цели, вие все още сте далеч от успеха. В края на краищата, трябва да разберете кой ще използва или купи вашия продукт/услуга. И за да направите това, ще трябва да определите по демографски показатели и локация "пазарите", към които да се насочите. Това са вашите таргет групи.

После следва една нелека задача: набирането на капитал. 

Всеки с мечта за бизнес междувременно има и сметки за плащане. Ако сте в голяма компания и предлагате идея за нов проект, може би е по-лесно. Но ако сами искате да реализирате идеята си, ще трябва да наберете средства. Така че, ако ще наемате или купувате консумативи, ще се нуждаете от пари. Но откъде може да ги получите?

Има възможност това да стане и чрез групово финансиране. Ако пък в бъдеще успеете да накарате клиентите да плащат повече за продукта или услугата, ще покриете вашите постоянни разходи и ще бъдете в по-добра позиция. Това обаче може да се случи освен с качество на предлаганото от вас, и с правилна, ненатрапчива, но убедителна комуникация, изпълнена със самочувствието, че това, което продавате или предлагате, е уникално (за притежание или изживяване) и то си заслужава плащането. 

И малкият бизнес може да печели от големите идеи за реклама

Продължава на следващата страница.

Следва изграждането на екип.

Това е стъпка номер четири. Не можете да направите всичко сами. В същото време е по-добре да устоите на изкушението да наемете приятели. Освен, ако тези приятели имат уникални умения в области, които са от решаващо значение за успеха ви и наистина не можете без тях. По принцип каквато и структура да създадете, най-успешните начинания ще се случват благодарение на най-талантливите хора.

После спечелете пазарен дял. За да растете, трябва да накарате клиентите да използват вашия продукт или услуагата ви трайно и да станат ваше ядро от лоялни потребители. Но много клиенти се страхуват да са твърде зависими. За да преодолеете това, трябва наистина да им предложите стойност.

Не забравяйте, адаптирайте се към промените. Може би си мислите, че изброените пет стъпки са най-вероятно достатъчни, но грешите. Това е така, защото нуждите на клиентите, технологиите и конкурентите се развиват много по-бързо, отколкото си мислите. Макар идеята наскоро да ви е изглеждала страхотна, потребностите и изискванията към нея много бързо може да се променят. 

Изследвайте потребителското поведение на пазара. 

Нямате време за маркетинг? Създайте го!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ