Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|След малко сте под прожекторите. Чуйте публиката
"В продължение на повече от две десетилетия, откакто тренирам директори да говорят публично, рядко съм попадал на хора, който имат време и желание да овладеят изкуството на речта. Повечето от тях са доволни от средното ниво, което постигат". Това коментира Ник Морган, президент на консултантската компания Public Words, пред Harvard Business Review.
Той казва, че вероятно нежеланието за усъвършенстване се дължи най-вече на факта, че летвата е много ниско поставена.
Но ето, че има три бързи и лесни за изпълнение стъпки, чрез които всеки човек може да подобри следващата си реч, било то дали тя ще бъде изнесена, за да убеди клиенти в качествата на продукт, или за да демонстрира пред шефове и собственици някакви количествени данни за успеха на бизнеса.
Не забравяйте следното:
Преди срещата се фокусирайте върху емоционалното си състояние за 3 минути.
Много хора в бизнеса погрешно смятат, че в него не трябва да си емоционален.
Помислете за успешните и харизматимни лидери като Стив Джобс или любимия си телевизионен водещ например. Харизмата идва от силните емоции - ентусиазъм или пък яд, да речем. Така че преди да изнесете речта си, останете насаме за няколко минути с емоциите си. Определете ги и после помислете как сте се чувствали и друг път, когато сте ги изпитвали. Ако практикувате това, ще се появите "на сцената" с концентрирана енергия и харизма и ще привлечете публиката към себе си.
Стойте на най-много 12 крачки от публиката.
Подсъзнанието ни очертава четири зони на пространството между нас и другите хора. Обикновено то поставя тези мисловни бариери, за да се чувстваме физически защитени. Социалната дистанция, която определя подсъзнанието ни, е от 12 до 4 стъпки. Когато изнасяте реч, старайте се да спазвате тази дистанция.
Публиката обикновено не се интересува от някой, който е по-далеч от 12 крачки. Ако изнасяте речта си от подиум, със сигурност вече сте поставили допълнителна бариера между себе си и публиката.
Може внимателно да скъсите разстоянието, като слезете от него и се приближите към хората. За да подобрите възприятието на публиката, може да се разхождате сред нея. Това обаче означава, че трябва да умеете да говорите достатъчно добре, докато вървите.
Слушайте публиката.
Да, правилно. Не само слушащите ви трябва да слушат вас, за добрата реч е необходимо и вие да ги слушате. Най-ефективният начин е да правите почивки на всеки десет минути и да питате дали има въпроси. Тук е важната част - трябва да изчакате повече от секунда или две за въпросите. Обикновено харата се нуждаят от малко време да се престрашат да говорят пред публика. Когато слушате въпросите, покажете го с цялото с тяло – наклонете се напред, кимайте с глава, дайте да се разбере, че се интересувате.
Избягвайте да записвате зададените въпроси и да отговаряте на тях в края на речта. След толкова време хората вече може да са забравили какво точно са ви попитали.
Спазването на тези три съвета и ефективната комуникация ще гарантират възходящ път на речите ви.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.