Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Радиото се завърна в нов формат
Подкрепям възторжено радиото като тип медия, откакто основах нашето Westwood One преди 40 години.
Моят водещ принцип винаги е бил, че съдържанието е цар. Днешната дигитална икономика направи възможно да заобикаляме ограниченията на формата радио, за да предоставяме на слушателите по-лесен достъп до аудио и повече аудио съдържание от преди.
Ренесансът, който преживя телевизията, когато се появи видеото по поискване (on-demand video) провокира възникването на нова и жива среда за съдържанието. Сега този ренесанс идва за аудио съдържанието.
Настъпилият голям пробив на подкастовете създаде ново пазарно пространство за нещо интересно - сценарийните аудио драми. Те днес привличат водещи таланти от радиото, телевизията и филмовото изкуство, които ги правят.
Десетки аудио драми със страхотно качество се завърнаха на пазара и сега те имат бум. Тези програми привличат рекламни приходи. Милиони хора ги слушат в Щатите през 2018 г. Имат измерими количествени резултати за рекламодателите, които участват и ги спонсорират.
Всичко това е част от нарастващия растеж на аудио подкастовете. Записаните програми са различни - комедии, спортни коментари, разговори по теми, интервюта, предавания за технологии и култура - те са ключовите двигатели на подкастинг растеж.
По отношение на драматичното съдържание, което се слуша, тук в PodcastOne в момента се излъчват напълно завършени продукции, сред които се включват Cold Case Files (в партньорство с A&E), Murder Made Me Famous (с Reelz), Serial Killer, Trials of a Vampire, Small Town Murder и други сценарии, които са съставени от известни и доказани телевизионни сценаристи. Един от тях е и оригиналният сериал Goldrush, създаден с партньорството на продуцента на We’re Alive Кейси Уейланд.
Норвегия каза "сбогом" на FM-радиото
Означава ли това, че ние в радиото променяме фокуса си? Не. Просто добавяме към него.
Продължава на страница 2.
Освен това, тъкмо пуснахме подкастове от Роб Ригъл, Lakers, Legends of Sport, Locker Room Talk и още две допълнителни шоу програми, стартиращи следващия месец - едната от гуруто за лични финанси Сузи Орман, а другата от пенсионирания сенатор Барбара Боксър. Те всички се присъединяват към линия от гласове, сред които и комедийният водещ Адам Карола, баскетболистът Шакийл О'Нийл, мрежата Forbes и над 200 други...
Как стигнахме дотук? Когато се запознах за първи път с подкастинга и неговия потенциал, бе преди 6 години. Незабавно ми стана ясно, че положението е абсолютно същото като мрежата на синдикираното радио в САЩ през 1976 г., когато основах Westwood One.
Първата ми мисъл бе, че не съществуват никакви истински подкаст мрежи, поне не и с мащаба на пълно обслужване, които да предоставят всичко необходимо да се произведе и/ или дострибутира качествен подкаст, от началото до самия край на процеса.
Пазарът беше силно сатуриран и разделен от компании, които се фокусираха върху тесни експертни области. Никоя от тях не предлагаше голям ангажимент за продажби, маркетинг, промоции, изследване, анализ на данните за слушателите и технология, или необходимата инфраструктура на заден план, с която да се доставят метрики или да се управлява клиентското таксуване.
Ето защо, подкаст сегментът не беше достатъчно голям да привлече големите рекламни агенции и брандовете. Тази пазарна възможност доведе до създаването на нашия PodcastOne. Той днес е домакин за компании, които имат критично важната маса, необходима за да се създаде едно пазарно място.
По данни на Edison Research, 11% от населението на САЩ е слушало подкаст през 2006 г. През миналата, 2017 г. този дял е достигнал 40%.
Нашето собствено изследване показва, че в последните 5 години програмата ни PodcastOne.com е нараснала от 1,3 на 2,8 млрд. изтегляния на подкаст предавания през 2017 г. Страхотното съдържание задвижи този пазарен растеж. От него печелят всички участници в системата. Има продуцентски къщи, технологични платформи и търговци, които се фокусират върху различни жанрове.
Изследването на Edison показва също, че хората слушат много повече подкастове отколкото всякакво друго дигитално видео, включително музика. Слушателите на подкастове прекарват 28% повече време да слушат подкастовете, отколкото останалите хора, които слушат AM/FM радио. Данните говорят сами за себе си, нали?
Норман Патиз, основател и изпълнителен председател на PodcastOne, с 40-годишен опит в радиото и име в американската Национална радио зала на славата, за Adweek.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.