Радиото се завърна в нов формат

Радиото се завърна в нов формат

Подкрепям възторжено радиото като тип медия, откакто основах нашето Westwood One преди 40 години.

Моят водещ принцип винаги е бил, че съдържанието е цар. Днешната дигитална икономика направи възможно да заобикаляме ограниченията на формата радио, за да предоставяме на слушателите по-лесен достъп до аудио и повече аудио съдържание от преди. 

Ренесансът, който преживя телевизията, когато се появи видеото по поискване (on-demand video) провокира възникването на нова и жива среда за съдържанието. Сега този ренесанс идва за аудио съдържанието. 

Настъпилият голям пробив на подкастовете създаде ново пазарно пространство за нещо интересно - сценарийните аудио драми. Те днес привличат водещи таланти от радиото, телевизията и филмовото изкуство, които ги правят. 

Десетки аудио драми със страхотно качество се завърнаха на пазара и сега те имат бум. Тези програми привличат рекламни приходи. Милиони хора ги слушат в Щатите през 2018 г. Имат измерими количествени резултати за рекламодателите, които участват и ги спонсорират. 

Всичко това е част от нарастващия растеж на аудио подкастовете. Записаните програми са различни - комедии, спортни коментари, разговори по теми, интервюта, предавания за технологии и култура - те са ключовите двигатели на подкастинг растеж. 

По отношение на драматичното съдържание, което се слуша, тук в PodcastOne в момента се излъчват напълно завършени продукции, сред които се включват Cold Case Files (в партньорство с A&E), Murder Made Me Famous (с Reelz), Serial Killer, Trials of a Vampire, Small Town Murder и други сценарии, които са съставени от известни и доказани телевизионни сценаристи. Един от тях е и оригиналният сериал Goldrush, създаден с партньорството на продуцента на We’re Alive Кейси Уейланд. 

Норвегия каза "сбогом" на FM-радиото

Означава ли това, че ние в радиото променяме фокуса си? Не. Просто добавяме към него.

Продължава на страница 2. 

Освен това, тъкмо пуснахме подкастове от Роб Ригъл, Lakers, Legends of Sport, Locker Room Talk и още две допълнителни шоу програми, стартиращи следващия месец - едната от гуруто за лични финанси Сузи Орман, а другата от пенсионирания сенатор Барбара Боксър. Те всички се присъединяват към линия от гласове, сред които и комедийният водещ Адам Карола, баскетболистът Шакийл О'Нийл, мрежата Forbes и над 200 други...

Как стигнахме дотук? Когато се запознах за първи път с подкастинга и неговия потенциал, бе преди 6 години. Незабавно ми стана ясно, че положението е абсолютно същото като мрежата на синдикираното радио в САЩ през 1976 г., когато основах Westwood One.

Първата ми мисъл бе, че не съществуват никакви истински подкаст мрежи, поне не и с мащаба на пълно обслужване, които да предоставят всичко необходимо да се произведе и/ или дострибутира качествен подкаст, от началото до самия край на процеса. 

Пазарът беше силно сатуриран и разделен от компании, които се фокусираха върху тесни експертни области. Никоя от тях не предлагаше голям ангажимент за продажби, маркетинг, промоции, изследване, анализ на данните за слушателите и технология, или необходимата инфраструктура на заден план, с която да се доставят метрики или да се управлява клиентското таксуване. 

Ето защо, подкаст сегментът не беше достатъчно голям да привлече големите рекламни агенции и брандовете. Тази пазарна възможност доведе до създаването на нашия PodcastOne. Той днес е домакин за компании, които имат критично важната маса, необходима за да се създаде едно пазарно място. 

По данни на Edison Research, 11% от населението на САЩ е слушало подкаст през 2006 г. През миналата, 2017 г. този дял е достигнал 40%. 

Нашето собствено изследване показва, че в последните 5 години програмата ни PodcastOne.com е нараснала от 1,3 на 2,8 млрд. изтегляния на подкаст предавания през 2017 г. Страхотното съдържание задвижи този пазарен растеж. От него печелят всички участници в системата. Има продуцентски къщи, технологични платформи и търговци, които се фокусират върху различни жанрове. 

Изследването на Edison показва също, че хората слушат много повече подкастове отколкото всякакво друго дигитално видео, включително музика. Слушателите на подкастове прекарват 28% повече време да слушат подкастовете, отколкото останалите хора, които слушат AM/FM радио. Данните говорят сами за себе си, нали?

Норман Патиз, основател и изпълнителен председател на PodcastOne, с 40-годишен опит в радиото и име в американската Национална радио зала на славата, за Adweek.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ