Радиото се завърна в нов формат

Радиото се завърна в нов формат

Подкрепям възторжено радиото като тип медия, откакто основах нашето Westwood One преди 40 години.

Моят водещ принцип винаги е бил, че съдържанието е цар. Днешната дигитална икономика направи възможно да заобикаляме ограниченията на формата радио, за да предоставяме на слушателите по-лесен достъп до аудио и повече аудио съдържание от преди. 

Ренесансът, който преживя телевизията, когато се появи видеото по поискване (on-demand video) провокира възникването на нова и жива среда за съдържанието. Сега този ренесанс идва за аудио съдържанието. 

Настъпилият голям пробив на подкастовете създаде ново пазарно пространство за нещо интересно - сценарийните аудио драми. Те днес привличат водещи таланти от радиото, телевизията и филмовото изкуство, които ги правят. 

Десетки аудио драми със страхотно качество се завърнаха на пазара и сега те имат бум. Тези програми привличат рекламни приходи. Милиони хора ги слушат в Щатите през 2018 г. Имат измерими количествени резултати за рекламодателите, които участват и ги спонсорират. 

Всичко това е част от нарастващия растеж на аудио подкастовете. Записаните програми са различни - комедии, спортни коментари, разговори по теми, интервюта, предавания за технологии и култура - те са ключовите двигатели на подкастинг растеж. 

По отношение на драматичното съдържание, което се слуша, тук в PodcastOne в момента се излъчват напълно завършени продукции, сред които се включват Cold Case Files (в партньорство с A&E), Murder Made Me Famous (с Reelz), Serial Killer, Trials of a Vampire, Small Town Murder и други сценарии, които са съставени от известни и доказани телевизионни сценаристи. Един от тях е и оригиналният сериал Goldrush, създаден с партньорството на продуцента на We’re Alive Кейси Уейланд. 

Норвегия каза "сбогом" на FM-радиото

Означава ли това, че ние в радиото променяме фокуса си? Не. Просто добавяме към него.

Продължава на страница 2. 

Освен това, тъкмо пуснахме подкастове от Роб Ригъл, Lakers, Legends of Sport, Locker Room Talk и още две допълнителни шоу програми, стартиращи следващия месец - едната от гуруто за лични финанси Сузи Орман, а другата от пенсионирания сенатор Барбара Боксър. Те всички се присъединяват към линия от гласове, сред които и комедийният водещ Адам Карола, баскетболистът Шакийл О'Нийл, мрежата Forbes и над 200 други...

Как стигнахме дотук? Когато се запознах за първи път с подкастинга и неговия потенциал, бе преди 6 години. Незабавно ми стана ясно, че положението е абсолютно същото като мрежата на синдикираното радио в САЩ през 1976 г., когато основах Westwood One.

Първата ми мисъл бе, че не съществуват никакви истински подкаст мрежи, поне не и с мащаба на пълно обслужване, които да предоставят всичко необходимо да се произведе и/ или дострибутира качествен подкаст, от началото до самия край на процеса. 

Пазарът беше силно сатуриран и разделен от компании, които се фокусираха върху тесни експертни области. Никоя от тях не предлагаше голям ангажимент за продажби, маркетинг, промоции, изследване, анализ на данните за слушателите и технология, или необходимата инфраструктура на заден план, с която да се доставят метрики или да се управлява клиентското таксуване. 

Ето защо, подкаст сегментът не беше достатъчно голям да привлече големите рекламни агенции и брандовете. Тази пазарна възможност доведе до създаването на нашия PodcastOne. Той днес е домакин за компании, които имат критично важната маса, необходима за да се създаде едно пазарно място. 

По данни на Edison Research, 11% от населението на САЩ е слушало подкаст през 2006 г. През миналата, 2017 г. този дял е достигнал 40%. 

Нашето собствено изследване показва, че в последните 5 години програмата ни PodcastOne.com е нараснала от 1,3 на 2,8 млрд. изтегляния на подкаст предавания през 2017 г. Страхотното съдържание задвижи този пазарен растеж. От него печелят всички участници в системата. Има продуцентски къщи, технологични платформи и търговци, които се фокусират върху различни жанрове. 

Изследването на Edison показва също, че хората слушат много повече подкастове отколкото всякакво друго дигитално видео, включително музика. Слушателите на подкастове прекарват 28% повече време да слушат подкастовете, отколкото останалите хора, които слушат AM/FM радио. Данните говорят сами за себе си, нали?

Норман Патиз, основател и изпълнителен председател на PodcastOne, с 40-годишен опит в радиото и име в американската Национална радио зала на славата, за Adweek.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Пуснаха за движение цялата автомагистрала "Европа"
Тръмп призова страните от НАТО да спрат да купуват руски петрол, за да наложи санкции
Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Денис Шмигал: През 2026 г. Украйна ще има нужда от най-малко 120 милиарда долара за отбраната си
МВФ: Разходите на Пакистан за наводненията и гъвкавостта на бюджета ще бъдат преразгледани
На днешната дата, 14 септември. Кръстовден
Джо Байдън изпитва проблеми с набирането на средства за президентската си библиотека