Рекламните продажби на Amazon достигнаха $2,2 млрд.

Рекламните продажби на Amazon достигнаха $2,2 млрд.

Рекламните продажби на Amazon достигнаха $2,2 млрд.

Гигантът на онлайн пазаруването Amazon стремглаво навлиза в дигиталния рекламен бизнес и се утвърждава сред лидерите в него. Продажбите на реклама на компанията надминаха 2,2 млрд. долара. За развитието на компанията в това поле разказва изданието AdAge. 

През второто тримесечие на 2018 г. приходите от реклама на Amazon са достигнали 2,2 млрд. - равнище на растеж, което надминава дори направените по-рано най-оптимистични прогнози. 

При съобщаването на финансовите си резултати за периода компанията посочи, че рекламата отново е изключително бързо развиващ се сегмент от бизнеса, със 132% ръст - всъщност, най-бързо растящият й сегмент. 

Общо, продажбите на Amazon в тримесечието между април и юни са достигнали 52,9 млрд. долара, което е покачване от 39% на годишна база. Междувременно печалбите са били 2,5 млрд. долара - над 200 млн. повече спрямо същото тримесечие на миналата година. Но рекламата определено помага на Amazon да достигне тези невиждани равнища. 

За сравнение, през първото тримесечие рекламните й продажби бяха за 2 млрд. долара като преминаха тази граница за първи път. Във второто на 2017 г. пък са били на стойност 945 млн. долара. 

По прогноза на eMarketer се очаква Amazon тази година да събере 3,8 млрд. долара от дигитални рекламни продажби. Докладът на компанията за финансовите й резултати предвижда, че ако скоростта на печалби се задържи, те ще бъдат дори за между 4 и 5 млрд. долара. 

"Рекламата вече за нас е мулти-милиарден бизнес", коментира на конференция главният финансов директор на Amazon Браян Олсавски. "Наблюдаваме силно усвояване на няколко различни фронта", казва той. 

Сред приоритетите на компанията за в бъдеще се включва изграждане на по-добри инструменти за рекламодателите, с които да се купува реклама, и създаване на по-добро измерване, за да се доказва, че рекламите работят. "В уникалната позиция сме да им покажем директните ползи от рекламирането им", казва Олсавски. 

Amazon активно разширява рекламните си технологии, за да привлича повече потребители към платформата си, за да могат компаниите да промотират продуктите си в сайтовете си и извън тях. Тя има нова програма, в която работи с определени агенции и брандове, които пускат свои спонсорирани реклами на продукти чрез рекламната й мрежа, достигаща стотици издатели. Сега за първи път този рекламен формат, който е най-ценният на Amazon, ще се поднася извън самия сайт Amazon. Междувременно марки и агенции насочват парите си към Amazon, която представя още рекламни технологии, помагащи да се купува програматик реклама в платформата й, както се прави с Google и Facebook.

Facebook също представи разултати тази седмица - за второто тримесечие на 2018 продажбите й на реклама са били за 13 млрд. долара. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ