Ще бъде ли гласът следващото голямо нещо в рекламата?

Ще бъде ли гласът следващото голямо нещо в рекламата?

Някой ден може да заживеем така, че ако се налагат баналните проблеми да премахнем петно от блуза, или да потърсим рецепта за коктейл, помощта може да дойде у дома от спонсорирани гласови съобщения. Например, от марката прах за пране Tide, или от Johnnie Walker. Гласът може би ще бъде следващото голямо нещо в поведението на хората и в рекламата. 

Устройствата на умния дом ще дадат възможност на марките да рекламират по нови начини - чрез гласови, а не чрез писмени или илюстровани съобщения, посочва Adweek. 

След години обсъждане, идеята за Интернет на нещата на Amazon, Google и Apple започва да се реализира - с представянето на нови смарт устройства като Amazon Echo, Google Home и Siri на Apple, с нейния HomeKit от септември 2016 г. Очаква се общо 6.3 милиона асистента да бъдат доставени на потребители в САЩ през 2016 г., което ще бъде на стойност 890 млн. долара, според изследователската фирма Futuresource Consulting. 

Традиционно марките отиват там, където са и хората, и щом хората установят контакт с тези нови технологии, не би било изненада компаниите също да потърсят присъствие в тях. Съвременни рекламодатели се надяват технологиите на изкуствения интелект (AI) да създадат нов вид рекламни изживявания - гласово активирани. 

"Всичко от това, което правихме досега, беше толкова визуално по същество - създаването на видеоклипове, уебсайтове и мобилни приложения. Но гласът сега е част от това, което правим - той е еволюцията на начина, по който взаимодействаме като потребители на различни неща", коментира Грег Хеджис - директор стратегии в дигиталната агенция Rain. 

Някои от известните мраки създават собствени "умения", с които дават възможност на хората да задават въпроси. Например, като говорят на Alexa - платформата за изкуствен интелект на Amazon. В нея Tide вече предлага на потребителите подробни инструкции как да премахват петна. След като прочете напътствията на висок глас, Alexa изпраща инструкции в текстово съобщение с линк за купуване на перилен препарат от Amazon.com.

Johnnie Walker също има гласова програма. Тя е основана на локация и помага на хората да откриват близки магазини за алкохол. Щом някой направи покупка, Johnnie Walker може да му препоръча рецепти за коктейли. 

Междувременно маркетолозите посягат и към Google Home - играта на интернет гиганта, която превзема домашния хол. Те изучават начини да използват данните на Google. През декември Google ще отвори целия си AI софтуер, наречен Google Assistant, за да даде възможност на разработчици и маркетолози да изградят гласови умения, които ще са подобни на Echo.

"Google вероятно има повече данни от всеки друг", отбелязва Ерин Хаусуърт, директор стратегии в агенция Giant Spoon. "Целият неин бизнес беше основан на това хората да изписват запитвания в лентата за търсене. Но ако хората не правят вече това, и вместо това задават устно въпроси чрез микрофон или с чат интерфейс, тя трябва да може да промотира продукти, запитвания, настройки и забавление (и по този начин)". 

Също както маркетолозите, и рекламните агенции в Щатите се подготвят да се присъединят към новото голямо нещо с изкуствения интелект и гласа. Те наемат технолозични таланти в областта на изкуствения интелект и изследват начини да се създава брандирано съдържание и оферти. По-рано този месец, например, холдингът MDC Media Partners стартира отделна рекламна агенция, за да съчетае творческата и технологичната страна на изкуствения интелект и гласа. "Същото е като при традиционните агенции преди 10 години, когато те не взимаха на сериозно дигиталното - а сега всяка голяма криейтив агенция може да създаде мобилно приложение. Ние наистина вярваме, че ще има възход на агенциите за изкуствен интелект", казва Майкъл Никълъс, главен ръководител изживяване на Born.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ