Трите често срещани заблуди за маркетинга

Трите често срещани заблуди за маркетинга

Мениджърите обръщат много внимание на механиката на маркетинга. Участват в работни групи, четат книги. Назначават консултанти, които трябва да разберат как може да се свърши възможно най-добре работата. В общуването ми с моите клиенти често откривам, че познанието им за маркетинг техниките вече е доста добро. Това, което им липсва обаче, често е подходяща гледна точка към маркетинга. 

Тук следват няколко особени начина на мислене, характерни за възгледите на управителите на фирмите. Разпознавате ли себе си или шефа си в някоя от тях? Ако да, вероятно саботирате собствените си маркетинг усилия. Тогава прочетете възможните, полезни за бизнеса решения.

1. "Не трябва да рекламирам. Ако съм достатъчно добър в това, което правя, трябва да казвам на клиентите си, че трябва да дойдат директно при мен. Маркетингът е за продукти, не за професионалисти. Ако имаш години тренинг и опит в специализираното ти производство, защо да отделяш от безценното си време и пари за маркетинг?" 

Този поглед над нещата е често срещан сред консултантите и професионалистите, въпреки че много от тях не биха си го признали. Фатът е, че успешният маркетинг е неразривна част от това да притежаваш или управляваш бизнес. Ако можеш да получиш цялата работа, с която искаш да те ангажират без да рекламираш, защо всички на пазара не са самонаети лица?

Вместо да се фокусирате върху това, което не харесвате, обвържете маркетинга си с визията си за успешен бизнес.

2. "Нямам време за маркетинг. Така е защото: 1.) съм прекалено зает да върша работата си по клиентите или 2.) имам други важни отговорности (например втора работа или деца), които отнемат от времето ми".

Личният бранд - това е нещо важно

Мениджърите често и сравнително лесно се подвеждат по това да вярват, че работата по обслужаването на клиентите, към които вече има договори, е вид маркетинг. Особено, ако крайните срокове наближават. Но ако винаги следвате тази политика, ще заседнете в настоящото положение на фирмата. Ще започнете да се въртите в порочен кръг, защото новите клиенти, които чакат да се запознаят с вас, ще го правят вечно. По тази логика работата ви никога няма да свърши.

Независимо дали имате отговорности, свързани с бизнеса, които окупират изцяло времето ви, или имате лични ангажименти, дори малкият период от време за маркетинг, отделян седмично, може да помогне на фирмата. Например два часа лични усилия или контакти в тази насока за една работна седмица.

3. "Маркетингът ми не работи".

Наистина, може да има проблем в маркетинга ви. Може би съобщението ви не е достатъчно ясно. Или тактиката, която използвате, не е подходяща за аудиторията ви. Открих, че при повечето от собствениците на бизнес, които казват това, реалният проблем не е, че маркетингът им не работи, а че те не работят по него.

Да си представим следната ситуация: Бизнесът ви има нужда от средно двама нови клиенти месечно. Ако трябва да направите детайлна презентация, предложение или първоначална консултация пред трима потенциални клиенти, за да ви каже един от тях "да", се падат по 6 такива презентации месечно.

А с колко потенциални клиенти трябва да направите контакт, за да прояви някой от тях интерес към вас впоследствие? 10 може би? Това означава, че трябва да се свържете с 60 души месечно, за да си осигурите желаните двама клиенти. Ако направите тези математически изчисления за себе си, ще откриете, че единственото погрешно нещо в маркетинг усилията ви може би е, че няма достатъчно от тях.

Деймиън Скотрич в entrepreneur.about.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ