Умните правила на маркетинга

Умните правила на маркетинга

Иновациите в маркетинга са може би по-важни отколкото иновациите на продукта. Всеки маркетолог трябва да натрупа опит в дигиталната епоха на рекламата, извън познатите банери, имейл атаки и промотиращи уеб-сайтове.

Според книга на американеца Рик Мейтисън, рекламата е прераснала в дигитална вселена на виртуалната реалност, рекламни игри, компютърни светове и високо персонализирано, уникално и възможно за споделяне съдържание.

Ето защо рекламният свят трябва да следва поредица от различни правила, практики и начини на мислене, които от известно време са:

1. Прозрението идва преди вдъхновението. Иновативният маркетинг започва с опознаване на потребителя при усърдно, детайлно изследване на това кои са потенциалните купувачи и къде могат да бъдат открити в новите медии. След това прозрение идва вдъхновението в рекламата, което се разпространява по необходимите платформи.

2. Не променяйте целта, представете си я отново. Дигиталните медии не са за това да се променя целта на съдържанието, което се разпространява в останалите канали. Става дума да се създаде „блокбастър“ рекламно преживяване с новите медийни възможности.

3. Не се присъединявайте към разговора, провокирайте го. По-скоро създайте около марката нова онлайн общност, вместо да се опитвате да се присъедините към вече съществуваща.

4. Няма бизнес като шоубизнеса. Помнете тайните на Холивуд: Вашата марка е история – разкажете я. Сложете на фокус това, което може да се персонализира, сподели и притежава. Рекламната визия е само възможност, не стратегия. Накарайте хората да се смеят и те ще купят.

5. Искате контрол? Дайте свобода. Няколко компании, включително Mastercard, Coca-Cola и Doritos, оставиха потребителите сами да изграждат рекламите им и да правят състезания с големи награди за тях самите (и за компанията). Това е подход, в който бизнесът отдава част от контрола си върху рекламата с известен риск, за да получи контрол.

6. Хубаво е да играете игри с клиентите си. Игрите потапят ума в един интересен, приятен и предпочитан от хората свят, в който те се отделят от реалността. Там те могат да срещнат рекламното съобщение с призив за действие и покупка.

7. Продуктите са новите услуги. Тези, които стартират в маркетинга сега, трябва да знаят, че продуктите са отправната точка за установяване на връзка с клиентите. Дигиталните канали позволяват продуктите да бъдат превърнали в търсени услуги, които помагат на потребителите да постигнат целите си и да получат добавена стойност.

8. Мобилният интернет помага. Той е мястото, в което могат да бъдат коментирани в обратна връзка рекламите в традиционните медии или да изпълни ролята на активиращ механизъм в началото на разпространението им.

9. Използвайте „умните“ реклами по мъдър начин. Новото поколение от „умна реклама“ позволява разпространението на маркетинг съобщения в интернет според възрастта, пола, интересите и местоположението на човека. Хватката е тази възможност да бъде използвана, без рекламата да стане дразнеща.

10. Всичко, което прави и не прави марката в дигиталния свят, е видимо за клиентите. И всичко, което те казват за нея също е видимо. Това означава, че маркетингът вече не може да бъде мисъл, която хрумва по-късно или нещо, което компанията може да отложи за времето, когато има повече ресурси. Без ефективен и иновативен маркетинг бизнесът страда.

Мартин Зуилинг в Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ