Умните правила на маркетинга

Умните правила на маркетинга

Иновациите в маркетинга са може би по-важни отколкото иновациите на продукта. Всеки маркетолог трябва да натрупа опит в дигиталната епоха на рекламата, извън познатите банери, имейл атаки и промотиращи уеб-сайтове.

Според книга на американеца Рик Мейтисън, рекламата е прераснала в дигитална вселена на виртуалната реалност, рекламни игри, компютърни светове и високо персонализирано, уникално и възможно за споделяне съдържание.

Ето защо рекламният свят трябва да следва поредица от различни правила, практики и начини на мислене, които от известно време са:

1. Прозрението идва преди вдъхновението. Иновативният маркетинг започва с опознаване на потребителя при усърдно, детайлно изследване на това кои са потенциалните купувачи и къде могат да бъдат открити в новите медии. След това прозрение идва вдъхновението в рекламата, което се разпространява по необходимите платформи.

2. Не променяйте целта, представете си я отново. Дигиталните медии не са за това да се променя целта на съдържанието, което се разпространява в останалите канали. Става дума да се създаде „блокбастър“ рекламно преживяване с новите медийни възможности.

3. Не се присъединявайте към разговора, провокирайте го. По-скоро създайте около марката нова онлайн общност, вместо да се опитвате да се присъедините към вече съществуваща.

4. Няма бизнес като шоубизнеса. Помнете тайните на Холивуд: Вашата марка е история – разкажете я. Сложете на фокус това, което може да се персонализира, сподели и притежава. Рекламната визия е само възможност, не стратегия. Накарайте хората да се смеят и те ще купят.

5. Искате контрол? Дайте свобода. Няколко компании, включително Mastercard, Coca-Cola и Doritos, оставиха потребителите сами да изграждат рекламите им и да правят състезания с големи награди за тях самите (и за компанията). Това е подход, в който бизнесът отдава част от контрола си върху рекламата с известен риск, за да получи контрол.

6. Хубаво е да играете игри с клиентите си. Игрите потапят ума в един интересен, приятен и предпочитан от хората свят, в който те се отделят от реалността. Там те могат да срещнат рекламното съобщение с призив за действие и покупка.

7. Продуктите са новите услуги. Тези, които стартират в маркетинга сега, трябва да знаят, че продуктите са отправната точка за установяване на връзка с клиентите. Дигиталните канали позволяват продуктите да бъдат превърнали в търсени услуги, които помагат на потребителите да постигнат целите си и да получат добавена стойност.

8. Мобилният интернет помага. Той е мястото, в което могат да бъдат коментирани в обратна връзка рекламите в традиционните медии или да изпълни ролята на активиращ механизъм в началото на разпространението им.

9. Използвайте „умните“ реклами по мъдър начин. Новото поколение от „умна реклама“ позволява разпространението на маркетинг съобщения в интернет според възрастта, пола, интересите и местоположението на човека. Хватката е тази възможност да бъде използвана, без рекламата да стане дразнеща.

10. Всичко, което прави и не прави марката в дигиталния свят, е видимо за клиентите. И всичко, което те казват за нея също е видимо. Това означава, че маркетингът вече не може да бъде мисъл, която хрумва по-късно или нещо, което компанията може да отложи за времето, когато има повече ресурси. Без ефективен и иновативен маркетинг бизнесът страда.

Мартин Зуилинг в Business Insider

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Тръмп заплашва с допълнителни 10% мита страните, които се присъединяват към „антиамериканската“ политика на БРИКС
Бизнесът на Шуменското плато иска компенсации заради издирването на черния леопард
Германският президент обеща подкрепа за запазване на свободата на Литва
Гърция въведе извънредни мерки заради жегите
Врeмето: Горещините продължават
На днешната дата 7 юли. Европейски ден на шоколада
Светът на парите: Поскъпването на еврото спрямо долара вещае трудности за европейските износители
Революцията в управлението: Защо добрите мениджъри нарушават всяко правило?