Уроци по маркетинг от един 17-годишен предприемач

Уроци по маркетинг от един 17-годишен предприемач

Уроци по маркетинг от един 17-годишен предприемач

Конър Блакли е предприемач, консултант на компании от списъка Fortune 500 с най-големите бизнеси в САЩ за годината, популярен говорител, представял презентации по различни теми, включително за младежки маркетинг, за персонален брандинг, социални мрежи.

Освен това, Конър е на 17 години. 

Запознах се с Конър преди около една година, след като прочетох статия, която той беше написал. Бях впечатлен от способността му да открива това, което толкова много компании не разбират във връзка с ангажирането на потребители, по-точно по отношение на умението им да създават емоционални връзки. 

Например, Конър разказва, че е прозрял важни неща за маркетинга, докато е бил заедно с приятели в едно мазе една вечер. 

"Когато разговорът замря, повечето от нас се обърнаха към социалните мрежи - да наваксаме това, което сме изпуснали, докато играхме баскебол цял ден. Като шумът заглъхна и приятелите ми се фокусираха върху телефоните, забелязах нещо. Те разглеждаха своите фийдове (Twitter, Snapchat, Instagram и Facebook), само като от време на време спираха да дърпат надолу, за да обърнат внимание на нещо, което им е станало интересно. Внезапно осъзнах, че вниманието на потребителите (върху публикации) се скъсява драстично". 

Проблемът това ли е? Или че повечето марки нямат идея как да разкажат добра история? 

Конър вярва, че е и двете. 

И как компаниите да подобрят представянето си?

"Всички ние не искаме нищо повече от това да сме ангажирани като хора", казва той. "Искаме да знаем "причината". Да разбъркаме емоциите си. Да разкажем история. И, разбира се, по-старите поколения ценят това толкова, колкото и по-малките. Но при поколенията Y и Z графиката на дължина на вниманието е толкова по-къса, имаш твърде малко време да грешиш... Така че трябва да се подсигуриш, че се справяш правилно, докато имаш шанса (да ти обърнат внимание", казва младежът. 

И още: "Никой не иска да купува нещо, което не добавя стойност - независимо дали човекът е на 10, или на 100 години", допълва той. "Но отвъд добрия продукт, има значение как разказваш историята му. На всички ни е писнало да ни продават нещо с всяка възможна публикация. Не говорете на хората, говорете с тях". 

Като мнозина други хора, Конър вярва, че компаниите трябва да бъдат честни и прозрачни. Този съвет може да звучи като клише, но истината е, че малко компании днес показват разбиране какво означава това за хората. 

Ако трябва да избере някоя марка, която според него се справя добре, той смята, че това е Chubbies - американски стартъп, който предлага мъжки къси панталони, рекламиращ с модели - съвсем обикновени момчета.

"Това, което винаги казвам е, че е по-лесно да продадеш на приятел, отколкото на непознат. Да си човешки е толкова важно. Толкова често чрез социалните мрежи виждаме компании, които търгуват, търгуват и търгуват... Нищо не е по-страхотно от личния бранд или компанията, която отговаря и признава коментара ти, и се ангажира с нещо, което те интересува". 

Джъстин Барисо разказва в Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ