Никой не харесва натрапниците

Никой не харесва натрапниците

Хиляди марки отдавна са в социалните мрежи и имат установена стратегия, но е полезно да им се припомни един изпитан в дигиталния маркетинг факт: избягвайте прекалената натрапчива автопромоция. 

Това посочва в материал в AdvertisingAge Питър Мейдън. 

Да погледнем към няколко правила, които помагат за това да не бъдат наклонени палците надолу, в преносния смисъл, когато става дума за корпоративна или лична марка в сайтовете за комуникация, казва той. Според него сред лошите фирмени и лични стратегии в социалните мрежи се включва следното: 

Не се обръща внимание на действията на много от т.нар. знаменитости, на популярни изпълнителни директори, политици или "ВИП персони" в социалните мрежи, защото много от тях не са добър пример. Всеки трябва да сверява часовника си. Дори тези лица да не импонират на ценностите на марката ви, трябва да знаете с какво и как те успяват да привличат внимание. 

Предлага се "безсрамна" автопромоция, постоянно. Да бъдеш онлайн означава да прегърнеш егото си продължително, да създадеш собствен свят и да управляваш тази уникална виртуална вселена нон-стоп, припомня авторът. Това може да подейства доста опияняващо. Всяка компания саботира себе си, ако настоятелно се опитва да продава нещо. Задайте си два простички въпроса: Коя е аудиторията ми? Какво ще я ангажира истински?

Това сега реклама ли е или не?

Бракувани са любимците на публиката. Има и случаи, в които любими талисмани и икони на някоя марка внезапно са премахвани от компанията, което моментално предизвиква пораждането на група в социалните мрежи в тяхна защита, настояваща всеобщият любимец да бъде реабилитиран. При всяко подобно действие фирмите се лишават от приятната новина, че някой е кликнал, харесвайки страницата им.

"Не си играйте с хората." Предложете им игри, но наистина добри, а не скучни. Не е много хубава идея например глобална верига бургери да моли хората да наредят сосове с различни цветове като кликват с мишката. Ако сте решили да рекламирате с игра в социалните мрежи, по-добре я направете "секси", и ако не е "секси" нека е забавна. Иначе няма смисъл.

Стоите безмълвно. Страхотните въпроси в социалните мрежи са равни на истинско обвързване с марката. Те са такива, че винаги може да си проличи дали компанията е мислила задълбочено над този проблем или тенденция или дали говори от името на практиката. Добрите въпроси карат хората да спрат, да се замислят и най-важното: те ги провокират да се наместят в дискусията. Най-важният компонент на социалните мрежи е връчването на короната на вашата, да се надяваме, растяща аудитория.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Мерц: Според гаранциите, предоставени от САЩ на Украйна, бихме могли да отблъснем руските сили
След повече от десетилетие: NASA загуби връзка с орбиталния апарат на Марс Maven
Зетят на Тръмп се оттегля от офертата на Paramount Skydance за придобиване на Warner Bros. Discovery
Парламентът прие на първо четене удължителният бюджет за 2026 година
МАЕ: Глобалното търсене на въглища достигна рекордно високо ниво тази година, очаква се спад до 2030 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Рекорд: Испания отчете близо 100 млн. туристи през 2025 г. и дебне конкуренцията