Никой не харесва натрапниците

Никой не харесва натрапниците

Хиляди марки отдавна са в социалните мрежи и имат установена стратегия, но е полезно да им се припомни един изпитан в дигиталния маркетинг факт: избягвайте прекалената натрапчива автопромоция. 

Това посочва в материал в AdvertisingAge Питър Мейдън. 

Да погледнем към няколко правила, които помагат за това да не бъдат наклонени палците надолу, в преносния смисъл, когато става дума за корпоративна или лична марка в сайтовете за комуникация, казва той. Според него сред лошите фирмени и лични стратегии в социалните мрежи се включва следното: 

Не се обръща внимание на действията на много от т.нар. знаменитости, на популярни изпълнителни директори, политици или "ВИП персони" в социалните мрежи, защото много от тях не са добър пример. Всеки трябва да сверява часовника си. Дори тези лица да не импонират на ценностите на марката ви, трябва да знаете с какво и как те успяват да привличат внимание. 

Предлага се "безсрамна" автопромоция, постоянно. Да бъдеш онлайн означава да прегърнеш егото си продължително, да създадеш собствен свят и да управляваш тази уникална виртуална вселена нон-стоп, припомня авторът. Това може да подейства доста опияняващо. Всяка компания саботира себе си, ако настоятелно се опитва да продава нещо. Задайте си два простички въпроса: Коя е аудиторията ми? Какво ще я ангажира истински?

Това сега реклама ли е или не?

Бракувани са любимците на публиката. Има и случаи, в които любими талисмани и икони на някоя марка внезапно са премахвани от компанията, което моментално предизвиква пораждането на група в социалните мрежи в тяхна защита, настояваща всеобщият любимец да бъде реабилитиран. При всяко подобно действие фирмите се лишават от приятната новина, че някой е кликнал, харесвайки страницата им.

"Не си играйте с хората." Предложете им игри, но наистина добри, а не скучни. Не е много хубава идея например глобална верига бургери да моли хората да наредят сосове с различни цветове като кликват с мишката. Ако сте решили да рекламирате с игра в социалните мрежи, по-добре я направете "секси", и ако не е "секси" нека е забавна. Иначе няма смисъл.

Стоите безмълвно. Страхотните въпроси в социалните мрежи са равни на истинско обвързване с марката. Те са такива, че винаги може да си проличи дали компанията е мислила задълбочено над този проблем или тенденция или дали говори от името на практиката. Добрите въпроси карат хората да спрат, да се замислят и най-важното: те ги провокират да се наместят в дискусията. Най-важният компонент на социалните мрежи е връчването на короната на вашата, да се надяваме, растяща аудитория.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ