Важни за рекламата изводи след изслушването на Зукърбърг

Важни за рекламата изводи след изслушването на Зукърбърг

Важни за рекламата изводи след изслушването на Зукърбърг

Създателят на Facebook Марк Зукърбърг се яви на 5-часово изслушване в Конгреса на САЩ, в което отговори на въпроси за управлението на социалната мрежа, бъдещето й и за рекламата в нея.

Свидетелствата имат отношение към маркетинга, който реализира през годините във Facebook дигитална реклама за милиони долари. Огромни суми бяха пренасочени от традиционните медии в проекти за маркетинг в най-голямата социална мрежа.

По време на разговора със сенаторите беше засегната темата за събирането на лични данни за потребителите, които впоследствие да бъдат представяни на рекламодатели, за да бъде показвана на хората реклама, която максимално се отнася до тях. 

Изданието за маркетинг Adweek публикува онлайн няколко важни извода след изслушването. Те са следните

В САЩ се обмисля засилване на регулацията. Няколко сенатори посочиха, че смятат, че Facebook трябва да бъде по-добре регулирана, за да се защити личното пространство на хората, което е определено от невидими граници и те не бива да се преминават.

Имаше предложения Facebook да докаже, че може да се саморегулира. Някои опитаха да накарат Зукърбърг да се ангажира с подкрепа на бъдещо регулативно законодателство, които би дало възможност на потребителите да избират опцията за предоставяне на данните си, вместо сегашния модел - изключване данните им да бъдат използвани. 

Едно от предложенията е на сенатор Ед Мъркли, който сподели идея за законопроект, според който потребителите да бъдат питани, преди компанията да може да използва, споделя или продава личната им информация. Законопроектът изисква също компаниите да известяват потребителите за всички данни за тях, които са събирани и споделяни, както и да им съобщава, ако има изтичане. 

Зукърбърг заяви, че като цяло е съгласен с някои аспекти от предложената регулация и дори предложи да представи списък от начини как това може да сработи. 

Не всички американски законодатели разбират как работи Facebook, стана ясно още от изслушването. 

Някои от сенаторите заявиха, че Facebook продава данни на потребителите. Зукърбърг отрече. В разговора се видяха разминавания по отношение на идеята как потребителите могат (или не могат) да се съгласяват техните данни да бъдат ползвани. Много въпроси се въртяха около начина, по който данните са били събирани, употребявани или изтривани. 

Facebook може би все пак не е отхвърлила напълно идеята за платения модел. 

Един от сенаторите отбеляза изказването на главния оперативен директор Шерил Сандбърг от миналата седмица. Тя заяви, че Facebook ще има нужда от платен модел, ако потребителите искат да не виждат реклами в нея. Зукърбърг не отговори директно на въпрос на сенатор наистина ли компанията ще иска пари от потребителите, за да не предоставя и използва личните им данни. Той не каза и дали тя тества в момента платения модел. Зукърбърг обаче изтъкна, че "винаги ще има версия на социалната мрежа", която е безплатна. 

Уолстрийт реагира положително на представянето на Зукърбърг.

Акциите на Facebook скочиха по време на изслушването с 4,5%, до близо $164.98 за акция. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ