Ключова дума
|
Автори
|
Advertorial
|
Фотогалерия
|
Финанси
|
Реклама
|
Политика
|
Лидерство
|
Компании
|
България
|
Стил
|
Свят
|
ПР и събития
|
Политика
|
Общество
|
Енергетика
|
Бизнес
|
Туризъм
|
Общество
|
Лица
|
Култура
|
Криейтив
|
Класации
|
Техники за успех
|
София
|
ЕС
|
Екран
|
Банки
|
Мениджмънт
|
Светска хроника
|
Технологии
|
Хороскоп
|
Маркетинг
|
На днешната дата
|
Любопитно
|
Всичко от деня
|
Цитат на деня
|
Job Мениджър
|
Виц на деня
|
Коментари
|
Жената е ...
|
За нас
|
Реклама
|
ISO 9001-2015
|
Fractal Games
|
Декларация за поверителност
|
Икономика
|
M Events
|
M Видео
|
Политика за бисквитки
|
Защо Джеф Безос забрани презентациите с PowerPoint

Защо Джеф Безос забрани презентациите с PowerPoint
Презентациите с PowerPoint отдавна са масово използвана класика за представяне на проекти или резултати от мениджъри, маркетолози, рекламисти, университетски преподаватели, агенции, кандидатстващи да спечелят клиенти. Но работят ли те всъщност в полза на вътрешните процеси на компаниите?
Шефът на Amazon Джеф Безос подходи иновативно и ги забрани, разказва Inc.com.
В годишното си писмо до служителите той повтори правилото си, че PowerPoint се забранява на срещите на бизнес ръководители.
Безос замени PowerPoint с друга алтернатива - добрият, стар, написан текст. Според него "разказвателната структура" от думи, изречения, параграфи по теми и глаголи и прилагателни (или просто текстът) са много по-добър метод за предаване на информация. Това разкри самият той на конференцията "Forum for Leadership" в Bush Center в САЩ.
По думите на Безос, заради забраната на PowerPoint, новите изпълнителни директори в компанията първоначално са били в "културен шок" при първите си бизнес срещи.
Вместо да четат булети в слайдове, прожектирани на табло, всички си седяли тихо около 30 минути, за да прочетат принтирано съобщение от 6 страници текст.
След като приключили четенето, те дискутирали написаното.
"Това беше толкова много по-добре от типичната PowerPoint презентация. Поради много причини!", коментира Безос.
Защо?
Продължава на страница 2.
Кармин Гало коментира в Inc.com:
Просто човешкият мозък е структуриран да възприема разкази.
Разказвателното представяне на истории е било от ключово значение за оцеляването на хората като видове. Според антрополозите, когато хората са овладели огъня, историите са станали значим крайъгълен камък в човешкото развитие. Предците ни са готвили на огън и после са се събирали около огъня, за да се хранят заедно и да си говорят, като си разказват истории.
Неврологични изследвания потвърждават, че човекът обработва информацията като разказ, след като говори в разкази и когато слуша, помни и задържа информацията от разкази, които са му били доверени. (А не за булет точки от най-важното.)
Аристотел - бащата на убеждаването, още преди над 2000 години е разкрил трите елемента, с които се постига убеждаването - Етос, Логос и Патос. Етос е характер и надеждност на разказвача. Логос е логиката - аргументът трябва да съответства на разума. Но Етос и Логос са незначими при лисата на Патос - емоцията.
А невролозите в съвремението са открили, че емоцията е най-бързият път до мозъка на човека.
С други думи, ако искате идеите ви да бъдат бързо разпространени, историите е най-доброто превозно средство, което съществува, за да прехвърлите една идея в друг човек.
Джеф Безос одобрява това.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|