Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Защо Джеф Безос забрани презентациите с PowerPoint
Презентациите с PowerPoint отдавна са масово използвана класика за представяне на проекти или резултати от мениджъри, маркетолози, рекламисти, университетски преподаватели, агенции, кандидатстващи да спечелят клиенти. Но работят ли те всъщност в полза на вътрешните процеси на компаниите?
Шефът на Amazon Джеф Безос подходи иновативно и ги забрани, разказва Inc.com.
В годишното си писмо до служителите той повтори правилото си, че PowerPoint се забранява на срещите на бизнес ръководители.
Безос замени PowerPoint с друга алтернатива - добрият, стар, написан текст. Според него "разказвателната структура" от думи, изречения, параграфи по теми и глаголи и прилагателни (или просто текстът) са много по-добър метод за предаване на информация. Това разкри самият той на конференцията "Forum for Leadership" в Bush Center в САЩ.
По думите на Безос, заради забраната на PowerPoint, новите изпълнителни директори в компанията първоначално са били в "културен шок" при първите си бизнес срещи.
Вместо да четат булети в слайдове, прожектирани на табло, всички си седяли тихо около 30 минути, за да прочетат принтирано съобщение от 6 страници текст.
След като приключили четенето, те дискутирали написаното.
"Това беше толкова много по-добре от типичната PowerPoint презентация. Поради много причини!", коментира Безос.
Защо?
Продължава на страница 2.
Кармин Гало коментира в Inc.com:
Просто човешкият мозък е структуриран да възприема разкази.
Разказвателното представяне на истории е било от ключово значение за оцеляването на хората като видове. Според антрополозите, когато хората са овладели огъня, историите са станали значим крайъгълен камък в човешкото развитие. Предците ни са готвили на огън и после са се събирали около огъня, за да се хранят заедно и да си говорят, като си разказват истории.
Неврологични изследвания потвърждават, че човекът обработва информацията като разказ, след като говори в разкази и когато слуша, помни и задържа информацията от разкази, които са му били доверени. (А не за булет точки от най-важното.)
Аристотел - бащата на убеждаването, още преди над 2000 години е разкрил трите елемента, с които се постига убеждаването - Етос, Логос и Патос. Етос е характер и надеждност на разказвача. Логос е логиката - аргументът трябва да съответства на разума. Но Етос и Логос са незначими при лисата на Патос - емоцията.
А невролозите в съвремението са открили, че емоцията е най-бързият път до мозъка на човека.
С други думи, ако искате идеите ви да бъдат бързо разпространени, историите е най-доброто превозно средство, което съществува, за да прехвърлите една идея в друг човек.
Джеф Безос одобрява това.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Европейските борси се оцветиха в червено след предупреждение ASML, че митата на САЩ влошават перспективите*
Финанси |Heineken надмина прогнозите за продажби за първото тримесечие
Свят |Англия пуска 1600 км затворени за ремонт основни пътища, за да избегне задръствания за празниците
Свят |PwC спира работа в повече от дузина държави
Компании |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Байдън разкритикува Тръмп в първата си реч, откакто напусна Белия дом
Политика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.