Защо Джеф Безос забрани презентациите с PowerPoint

Защо Джеф Безос забрани презентациите с PowerPoint

Презентациите с PowerPoint отдавна са масово използвана класика за представяне на проекти или резултати от мениджъри, маркетолози, рекламисти, университетски преподаватели, агенции, кандидатстващи да спечелят клиенти. Но работят ли те всъщност в полза на вътрешните процеси на компаниите? 

Шефът на Amazon Джеф Безос подходи иновативно и ги забрани, разказва Inc.com.

В годишното си писмо до служителите той повтори правилото си, че PowerPoint се забранява на срещите на бизнес ръководители. 

Безос замени PowerPoint с друга алтернатива - добрият, стар, написан текст. Според него "разказвателната структура" от думи, изречения, параграфи по теми и глаголи и прилагателни (или просто текстът) са много по-добър метод за предаване на информация. Това разкри самият той на конференцията "Forum for Leadership" в Bush Center в САЩ. 

По думите на Безос, заради забраната на PowerPoint, новите изпълнителни директори в компанията първоначално са били в "културен шок" при първите си бизнес срещи.

Вместо да четат булети в слайдове, прожектирани на табло, всички си седяли тихо около 30 минути, за да прочетат принтирано съобщение от 6 страници текст. 

След като приключили четенето, те дискутирали написаното. 

"Това беше толкова много по-добре от типичната PowerPoint презентация. Поради много причини!", коментира Безос. 

Защо?

Продължава на страница 2.

Кармин Гало коментира в Inc.com: 

Просто човешкият мозък е структуриран да възприема разкази. 

Разказвателното представяне на истории е било от ключово значение за оцеляването на хората като видове. Според антрополозите, когато хората са овладели огъня, историите са станали значим крайъгълен камък в човешкото развитие. Предците ни са готвили на огън и после са се събирали около огъня, за да се хранят заедно и да си говорят, като си разказват истории. 

Неврологични изследвания потвърждават, че човекът обработва информацията като разказ, след като говори в разкази и когато слуша, помни и задържа информацията от разкази, които са му били доверени. (А не за булет точки от най-важното.)

Аристотел - бащата на убеждаването, още преди над 2000 години е разкрил трите елемента, с които се постига убеждаването - Етос, Логос и Патос. Етос е характер и надеждност на разказвача. Логос е логиката - аргументът трябва да съответства на разума. Но Етос и Логос са незначими при лисата на Патос - емоцията. 

А невролозите в съвремението са открили, че емоцията е най-бързият път до мозъка на човека.

С други думи, ако искате идеите ви да бъдат бързо разпространени, историите е най-доброто превозно средство, което съществува, за да прехвърлите една идея в друг човек.

Джеф Безос одобрява това. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Бойко Борисов: Бюджет 2026 ще бъде оттеглен и преработен
На фона на скандали и протести: Бюджетите на ДОО и Здравната каса минаха през комисия в НС
The Wall Street Journal: Германия има 1200 страници таен план за война с Русия
Стрелба близо до Белия дом, двама военнослужещи от Националната гвардия са в критично състояние
Премиерът за оттегления бюджет: Имаме достатъчно време през декември
Ако нямате сериозен провал зад гърба си, не сте готови да водите
Китай предупреждава за рискове от ядрен конфликт, след като Тръмп нареди провеждането на ядрени опити
Мерц: Путин няма как да излезе успешно от войната в Украйна