Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Търсачки или кликове?
SEO или PPC – кое е по-добре за бизнеса ви? Това е комплексен въпрос и няма само един отговор. Но, мога да ви помогнат да установите факторите, които трябва да имате предвид, когато вземате решение кое да изберете, пише Тимъти Картър за Entrepreneur.
Един от най-често задаваните ми въпроси от собственици на бизнес е разновидност на: „Трябва ли да плащам за SEO или PPC?”.
Основното за SEO и PPC
Ще започнем с основните обяснения за онези, които не са съвсем запознати с тези инструменти.
SEO е абревиатура за “search engine optimization” или оптимизация на търсещите машини. Всички използваме търсачки ежедневно, за да открием нещо, независимо дали е въпрос, свързан с историята, или линк към магазин, който продава някакъв продукт. SEO е свързано с оптимизирането на сайта ви, така че да застане на по-високи позиции в резултатите от определени търсения и по този начин да се покажете на таргет аудиторията си.
PPC е съкращение от “pay-per-click” реклама. Идеята тук е да използвате платформа като Google, Facebook или Bing, за да позиционирате рекламите си и така те да бъдат видени от потенциалните ви потребители. Накрая плащате сума за всеки човек, който кликне на рекламата ви.
И двете стратегии са доста разпознаваеми в света на маркетинга, и двете са релевантни за търсачките. Но, всяка има своите предимства и недостатъци.
Какво му е хубавото на SEO?
Дългосрочна ефективно и възвръщаемост на инвестициите. SEO е по-изгодна от PPC рекламите, особено в дългосрочен план. Отнема известно време, докато една SEO стратегия започне да набира инерция, тъй като трябва време за създаване на съдържание, изграждане на връзки и увеличаване на авторитета на вашия домейн в очите на търсачките. След като този импулс е налице, ще започнете да генерирате впечатляваща възвръщаемост.
Достоверност и огранична привлекателност. Виждали сте реклами в Google и преди. Какво мислите за тях? Ако сте като повечето хора, вероятно пропускате незабавно рекламите и преминавате към органичните резултати. Това е така, защото резултатите от органичното търсене имат по-висока достоверност. Това прави SEO чудесен начин да се уверите, че вашият бизнес ще бъде разглеждан като авторитетен, ако сте в органичната селекция.
Конкурентна доминация. В света на PPC всеки може да покаже рекламата си за определено време, ако изхарчи достатъчно пари. Но в SEO не е съвсем така. След като се утвърдите като авторитет в дадена ниша, ще ви е лесно да поддържате това конкурентно господство, но може да е трудно да достигнете дотам.
Периферни ползи. SEO изисква да създавате връзки, да пишете добро съдържание и да правите сайта си по-удобен за потребителя. Това му дава множество периферни ползи и потенциал да поддържа много други маркетинг стратегии.
Ползите на PPC
Незабавна ефективност. Не е нужно да чакате седмици или месеци, за да „задействате“ стратегията си. Ще започнете да виждате рекламите си, веднага щом започнете да плащате за тях, което прави тази стратегия по-бърза от SEO като цяло.
Гарантирани резултати. При SEO има малко късмет и надежда. Но, в света на PPC няма такива догадки. Плащате за кликовете, които действително получавате, така че в известен смисъл има гарантирани резултати.
Фино настроен контрол. PPC предлага много по-фини настойки. Можете да насочите точно към аудиторията, която искате да достигнете, както и да тествате рекламите си, за да видите колко ефективни са те наистина.
Входни точки. Утвърдените SEO конкуренти често са трудни за отстраняване. С достатъчен бюджет и правилно таргетиране PPC рекламите могат да изместят практически всеки конкурент.
***
Ако искате да развиете бизнеса си възможно най-бързо и ефективно, е добре да използвате комбинация от SEO и PPC. Всяка стратегия има силни и слаби страни, които допълват другата. Въпреки това някои аспекти на вашия бизнес би трябвало да ви накарат да предпочетете единия инструмент малко повече от другия. Ако имате ограничен бюджет и дълъг времеви хоризонт, SEO е по-добрият вариант. Ако имате непосредствени нужни от увеличаване на трафика, PPC рекламите са по-добри.
Тимъти Картър от агенцията за дигитален маркетинг SEO.co за Entrepreneur
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.