В центъра на бранда

В центъра на бранда

Брандингът не е закъсняла мисъл, която трябва да се отлага за по-спокойни времена. Първо, това време едва ли ще дойде. Второ, това е основата на идентичността на компанията – просто не може да си позволите да работите, без да можете да покажете на целевата си аудитория кои сте. Има и други ползи от създаването на силен бранд от самото начало – според Statista добре познатите марки е по-вероятно да генерират финансиране за растеж, разказва Джесика Уонг в своя публикация за Entrepreneur.

Силният бранд ще ви помогне да се откроите от вашите конкуренти. Особено ако работите на наводнен пазар.

Как работи?

Дори и да не сте се упражнявали в брандирането, вашият бизнес вече го е направил – всички фрагменти от информация за него в публичното пространство допринасят за възприятията на потенциалните клиенти или инвеститорите. Ако вашата компания е нова, има вероятност да има ограничена достъпна информация. Ако функционирате от известно време, количеството може да е значително.

Опитните маркетинг консултанти започват, като събират и анализират всичко – те разглеждат вашия уебсайт и присъствие в социалните мрежи, също така слушат вашите клиенти и конкуренти, за да разберат каква е вашата корпоративна идентичност. Въз основа на тези данни те ще докладват за възприеманата личност, посланията и как сте приемани от целевите аудитории.

В много случаи без тези формални процеси усъвършенстването на ясно дефинирана марка е невъзможно. И бъдете сигурни – размитият бранд е почти толкова вреден, колкото и липсата на такъв.

Брандбукът

За новия бизнес е естествено да се експериментира в графиките, шрифтовете и други елементи на марката. С разрастването на една компания обаче става важно да има определени референтни точки и степен на формалност.

Това е мястото, където брандбуковете или книгите за бранда са безценни, гарантират, че всеки, който работи за вас като служител, изпълнител или доставчик, има същото разбиране за това какво представлява компанията.

Такива книги обикновено включват историята на компанията, мисия, визия и целеви клиенти. Въпреки че информацията е формализирана, това е документ, който се променя с напредване на бранда.

Как брандирането е свързано с други отдели на компанията

Добре оформеният бранд се превръща в котва на целия маркетинг отдел, но голяма част от стратегията и дейността за връзки с обществеността също ще бъде насочена към повишаване на осведомеността и промотиране на доверието в рамките на целевите пазари.

С ясно брандиране посланията стават по-последователни и в крайна сметка успешни. Дълбокото гмуркане във виртуалното пространство на социалните мрежи е отличен начин за пиара да изгради база от фенове и по друг начин да развие общност на марката. Тези фенове, независимо дали са закупили продуктите ви или не, ще бъдат все по-важни за растежа, отчасти защото доверието, което генерират, означава, че можете да достигнете до повече потенциални последователи и допълнително да ускорите растежа.

***

Брандингът е много повече от просто маркетинг категория. Това е незаменим инструмент за стартъпи, нови бизнеси и предприемачи. При ясното дефиниране на ценности, визуализация и послание те оставят трайно впечатление на пазарите, вдъхновяват лоялност и създават запомнящи се преживявания.

По материал на Джесика Уонг за Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски отхвърли идеята на Путин за среща в Москва и го покани в Киев
Зеленски: Ако Путин искаше край на войната, нямаше да подстрекава съседите ни да ни налагат енергийна блокада
Тръмп подписа указ за преименуване на Министерството на отбраната в Министерство на войната
Израелската армия призовава жителите на град Газа да го напуснат
Tesla предлага възнаграждение от 1 трилион долара на Мъск. Ще го одобрят ли акционерите?
Братя Карни превръщат колиба в империя от пицарии със заем от 600 долара
Напрежение между Сеул и Вашингтон, след като властите в САЩ задържаха над 300 южнокорейци в завод на Hyundai
На днешната дата, 6 септември. 140 години от Съединението на България