Златната тройка на добрата марка

Manager News

Да бъде разпозната една марка не става за един ден – това е процес, който отнема доста време на нейните създатели. Визуалните елементи са много важен компонент от този процес, затова и те трябва да бъдат внимателно подбрани, обмислени и най-важното – постоянни. Ако използвате различен дизайн всеки път, защо не помислите за уеднаквяване, така че всеки, който веднъж спечелите, да се сеща за вас, когато види определен шрифт или нюанс от цветовата гама, например? Това работи за абсолютно всеки водещ бранд. Вижте кои са трите основни визуални елемента, без които не можете.

Логото

В него трябва да бъде въплътена идеята на компанията, онова, което иска да комуникира на аудиторията, и с което иска да бъде свързвана. След като веднъж сте го създали, помолете дизайнера си за т.нар. DO list, където има препоръки за екипа и партньорите ви кога кои вариации на логото да използват. Там трябва да пише кога да използвате фирменото лого (самата илюстрация) и логотипа (името на бранда, стилизирано под формата на лого). Също така, трябва да е определено кога да се използва черно-бяло и кога цветно. Поискайте и DON’T list, където да пише какво не трябва хората да правят с логото ви – например да го обръщат, да променят шрифта, да местят отделни части от него.

Шрифтът

Определете до 2-3 шрифта, които да използват на вашите брандирани материали. Начална точка за това могат да са буквите от логото ви, ако имате такива. Ако пък не, внимавайте за това те да кореспондират максимално с него. Шрифтовете трябва да са последователни във всеки вид комуникация. Обикновено на всеки от тях се дава някакво точно предназначение – само за заглавия, само за текстове, само за визии офлайн, за дигиталното пространство и т.н.

Добра палитра

Ако вече имате лого, значи някои от цветовете ви са определени. Остава да добавите само още няколко сходни към палитрата на бранда си и да сте сигурни, че искат да присъстват и във визиите, които създавате в бъдеще. Повечето палитри варират между два и шест цвята и могат да включват по-тъмни и по-светли вариации на един оттенък. И отново разяснете на екипа си кога какво да използва.

По материал на Roundpegcomm.com, автор: Габриела Беличовска

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли
Националният съвет на "Продължаваме промяната" обсъжда внасяне на вот на недоверие наесен
Шефът на Nvidia Дженсън Хуан изравни Уорън Бъфет по богатство