Да влезеш в историята

Да влезеш в историята

Да влезеш в историята

Пандемията от COVID-19 накара много брандове поне за момент да спрат да мислят за продажбите си и да се преориентират към изграждането на лоялност у потребителите, демонстрирайки подкрепа, обединение и ползите от кризата, така че да запазят позициите си и след края на извънредното положение. Този ход се оказа ефективен и получи добър отзвук – вижте 5 бизнеса, които го предприеха.

Хубавите преживявания у дома

Тази кампания на IKEA е заснета от служители на агенция TBWA Сингапур в домовете им единствено със смартфони, като след това кадрите са обединени, за да покажат на зрителите начините, по които могат да прекарат приятно времето на извънредното положение.

„Искахме да отпразнуваме всичко онова, което можем да постигнем от домовете си – от това да си креативен, през това да си спонтанен, до адаптирането на ежедневни предизвикателства към новата реалност, докато същевременно сме в безопасност“, коментира главният творчески директор на агенцията, Анди Грант.

В помощ на потребителя

Автомобилната индустрия също е силно засегната от пандемията, тъй като много от компаниите затвориха заводите си. Ford е една от тях и с кампанията си „Създаден, за да подаде ръка“ напомни на потребителите, че остава до тях и в трудни времена.

Агенцията Wieden + Kennedy създаде за бранда видео за анонсиране въвеждането на допълнителни услуги като 6-месечно кредитно облекчение и доставка на автомобили.

Да влезеш в историята

Освен TBWA, и друга агенция създаде реклама от вкъщи за свой клиент, и дори влезе в историята – арабското подразделение на Ogilvy подготви за Honda първата автомобилна реклама, заснета изцяло от вкъщи. Близките кадри в началото на 35-секундния спот, посветен на новия модел Civic, заблуждават за реалните размери на автомобила, който впоследствие се оказва голям, колкото детска играчка.

 

Безвъзмезден призив

Агенцията Zulu Alpha Kilo, базирана в канадския град Торонто, създаде кампания с призив всички да си останат у дома и я предостави безвъзмездно за ползване от всички брандове. В кратко видео екипът решава да замени кленовото листо от флага на Канада с къща, като по този начин апелира към спазване на препоръките на властите.

Като всеки друг бизнес, в началото и Zulu е срещнала препятствия около клиентите заради извънредната ситуация, както и приспособяването към работата от вкъщи и новата реалност. Модифицирани са още флаговете на най-засегнатите от пандемията държави – САЩ, Мексико, Китай, Индия, Япония, Германия, Франция, Мексико, Испания и Великобритания.

[[{"fid":"352782","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":960,"width":1920,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Източник: Zulu Alpha Kilo

Обединение с конкурентите

Големи ползи от социалната дистанция и затварянето на ресторантите за посетители има бизнесът за доставка на храна. В САЩ един от тях е DoorDash, който отговори на кризата, напомняйки на потребителите, че кухните на обектите за хранене все още са отворени.

Кампанията, предназначена за телевизията и социалните мрежи, обаче направи впечатление с това, че брандът подкрепи и конкурентите си, сред които UberEats и Skip the Dishes – така демонстрира добър пример за обединението на една индустрия в предизвикателната ситуация. Идеята е на агенция The Martin.

Сега е моментът да покажете на потребителите, че могат да се облегнат на рамото ви и в непредвидими ситуации, преди да го направят конкурентите ви.

По материал на Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ