Всеки трети препоръчва на познати да се откажат от бранд, който не реагира адекватно на пандемията

Всеки трети препоръчва на познати да се откажат от бранд, който не реагира адекватно на пандемията

Всеки трети е препоръчал на познати да се откажат от продукт или услуга на бранд, който не реагира подходящо в условията на пандемията от COVID-19. Това показват резултатите от извънредно издание на глобалното проучване на доверието Edelman Trust Barometer, проведено в края на март 2020 г. в 12 държави. Над 70% от потребителите са категорични, че компании, които в момента поставят печалбите пред хората, ще загубят тяхното доверие завинаги. В същото време 37% са започнали да използват нови марки, привлечени от начина им на действие при разпространението на вируса.

„Светът е в криза, която засегна всички нас и промени драстично живота ни. От това как брандовете реагират в тази ситуация зависи дали ще засилят или ще загубят връзката си с потребителите. Проучването показва, че очакванията към тях са изключително високи. От една страна, те следва да са отговорни работодатели и източник на стабилност в икономиката като защитят здравето и доходите на своите служители и доставчици. От друга страна, брандовете трябва да използват своите ресурси и креативност, за да носят положителна промяна за клиентите си и обществото като цяло. В момента от тях се очаква да поставят фокус върху решаването на проблемите, които хората срещат днес, а не върху продажбите. В комуникациите си следва да изразяват съпричастност и да предоставят факти, като едновременно информират и внасят спокойствие“, коментира Илияна Александрова, управител на ПР агенция AMI Communications, която е представител на Edelman за България.

Повече от половината потребители в момента не обръщат внимание на нови продукти, освен ако те не им помагат да се справят с предизвикателствата, свързани с пандемията. Близо 90% смятат, че брандовете трябва да се преориентират към предложения, които помагат в настоящата ситуация. Широко разпространено е мнението, че е подходящо да предлагат стоки и услуги безплатно или на по-ниски цени на здравни работници, хора от рисковите групи и тези, чиято работа е била засегната от кризата. От брандовете се очаква също да помогнат на потребителите да останат свързани. Според 84% те могат да използват каналите си в социалните медии, за да създават усещане за общност.

В момента хората искат да получават решения на своите проблеми и полезна информация. Важно за тях е да знаят как компаниите защитават своите служители и клиенти, има ли промени в оперативната им дейност и как могат да стигнат до техните стоки и услуги. Според повечето анкетирани (86%) е уместно брандовете да говорят за продукти по начин, който показва, че отчитат кризата и отражението й върху живота на всеки. Близо 60% смятат, че те трябва да се въздържат от реклами с хумористичен или несериозен тон, а 42% препоръчват да се избягват реклами, със сцени, които несъответстват на днешната реалност като напр. големи групи хора, които ползват даден продукт и се забавляват.

За проучването

Edelman Trust Barometer е глобално проучване на доверието, което се провежда от изследователската компания Edelman Intelligence. Извънредното издание, посветено на COVID-19 и брандовете е направено в периода 23-26 Март 2020 г. сред 12 000 респонденти от Бразилия, Великобритания, Германия, Индия, Италия, Канада, Китай, Съединените щати, Франция, ЮАР, Южна Корея и Япония.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ