Всичко е в брандинга

Всичко е в брандинга

Всичко е в брандинга

Защо избираме точно определени продукти? Какво ни убеждава да предпочетем един сапун пред друг, един телевизор пред друг или един магазин пред друг? Отговорът се крие в брандинга.

Брандът е началото и края – виждаме го навсякъде, през цялото време, независимо дали го осъзнаваме, или не. Светът ни е пренаситен с брандове, но само най-добрите знаят как да ни накарата да ги избираме отново и отново.

Като потребители, избираме една марка по ред причини. Някои ни предлагат статус, на други се доверяваме заради качеството, а трети – просто са на най-добра цена. Как един бизнес създава бранд, който потребителите знаят и искат? Отговорете си на тези въпроси, за да изградите и вие такава идентичност.

Ако любимият ни бранд беше човек, как щяхме да го опишем?

Най-добрите брандове ни се струват като дългогодишни приятели, а най-лошите – като гадния бивш. Но обикновено свързваме всички с тях с определена личност. В ролята си на потребители можем да помогнем на брандовете да се очовечат, това доказва и проучване.

Всичко, което един бизнес прави от пакетирането до рекламирането ни казва дали можем да се доверим на една компания, или не. Важно е за бизнесът да изгражда емоционален образ, за да спечели вниманието ни. За целта трябва да знае кои сме ние, какво правим и какво искаме да чуем.

Изглежда ли брандът като нас?

Ако любимият ми бранд е мой приятел, трябва да има нещо общо с моя свят, да разбира хумора ми, да говори на моя език.

Клиентите се увличат по една марка, защото отразява тях самите. За да бъде обаче наистина успешна, не е необходимо да отразява това, което в момента е един човек, а това, което иска да бъде.

Как ни кара да се чувстваме любимият ни бранд?

Като човешки същества, се ръководим от емоциите си. Независимо колко рационални се опитваме да бъдем, много от решение, които вземаме, са базирани на някакви чувства. Обичаме брандовете, които ни карат да се чувстваме по-добре със себе си, които ни вдъхновяват да сме по-добри и отразяват нашите вярвания. Редица проучвания сочат, че емоционалният ни отговор на една реклама силно влияе върху това дали ще осъществим една покупка.

Компаниите не бива да се заблуждават от детайлите, които правят един продукт по-добър, а да се фокусират върху продажбата на емоциите на продукта си, защото това ги отличава от конкурентите.

Добрият бранд е повече от лого. Цялата система за бранд идентичност е от значение. Онези, които знаят как да използват силата на потребителската психология, печелят клиентите, получават лоялност и в крайна сметка изпреварват останалите в индустрията си. Брандирането е причината да избираме един продукт пред друг. Защото потребителят иска да открие на пазара онова, в което вижда самия себе си.

По материал на Маделин Олсън за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ