Всичко е в емоцията

Всичко е в емоцията

Брандирането е свързано както с продукта ви, така и с живота на потребителите. То е начинът за създаване на емоционална връзка с предлаганото от вас. Например има много производители на спортни стоки, но милиони хора по света държат да носят Nike, именно заради отношението към бранда. От друга страна, потребителите купуват от определени компании, за да демонстрират позиция в обществото. Всичко се свежда до начина на живот на клиентите и техните желания.

В първото видео от кампанията “Think Different” („Мисли различно“) на Apple няма нито едно устройство на компанията през цялото видео. Вместо това, марката продава култура, лайфстайл и начин на  мислене. Така решението да си купите iPhone, iPad и т.н. е по-емоционално. Философията на компанията ви трябва да е въплътена в 4-5 думи, които да придружават логото ви – това е ролята на слогана.

Как да напишете собствения си слоган?

Въпросът, на който трябва да отговорите, е: Каква култура или лайфстайл отговаря на настоящите ми клиенти и предизвиква емоциите им?

Щом разберете отговора, ще знаете какво от идентичността ви да улавя и слоганът ви. А, как да знаете, че е достатъчно добър?

  • Покажете го на част от настоящите си клиенти и следете първоначалната им реакция;
  • Ако се налага да го разяснявате, значи не е добър;
  • Трябва да описва перспективата ви и да не апелира директно да бъде направена покупка;
  • Не е задължително и не трябва да се харесва на всички;
  • Няколко примера: „M&M – топи се в устата ти, вместо в ръката ти“, „American Express – не напускайте дома си без него“, „L’Oreal – защото го заслужаваш“.

Тествайте

Не очаквайте да оцелите десетката с първото, което ви дойде на ум – разпишете поне 10-15 варианта на слоган и тествайте емоционалния отговор сред потребителите си, покажете и на ваши близки и ги накарайте да ги оценят. Винаги помнете – тестът е най-важната част от този процес и без него не би имал смисъл.

По материал на Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ