Репутация на ръба на криза

Репутация на ръба на криза

Изграждането на бранд репутацията изисква много време – в някои случаи може да ви отнеме години да оформите силен имидж за бизнеса си. Но когато нещо се обърка, това, в което сте инвестирали толкова много време и усилия, може да се срине за 5 минути. За съжаление, дори и знаейки това, невинаги можем да избегнем евентуална криза, затова трябва да се подготвим за нея. Вижте няколко препоръки, които ще ви помогнат да овладеете криза с репутацията си, дори да понесете силни удари от конкуренти, аудитория и т.н.

Признавайте грешките си

Ако някой от екипа допусне грешка, не я подминавайте. Освен това аудиторията ви не би искала да слуша обяснения или как прехвърляте вината на някой друг – тя просто иска да знае какво наистина се случва. Вместо да спестите такава информация, споделете я. Признайте какво сте направили и как сте опитали да превъзмогнете кризата. Извинете се и дайте да се разбере, че давате всичко от себе си да отстраните проблема и да не допускате повторната му поява.

Действайте правилно

Извинението е добро начало, но в някои случаи не е достатъчно. Трябва да направите всичко, което ще помогне да се върнете в правия път във връзката ви с потребителите. Това може да е свързано и с определени инвестиции. Въпреки че можете да предложите отстъпки или безплатни услуги, имайте предвид, че еднократно действие може и да не оправи нещата.

Избягвайте онлайн споровете

Ако абонатите ви, бивши клиенти и хора, които въобще не са свързани бранда ви, започнат да говорят за него в социалните мрежи, може да ви се иска да опитате да се защитите. Това обаче не помага. Може да ви се струва правилно за момента, но е възможно още повече да увреди репутацията ви. Избирайте аргументите си мърдо – предложете да говорите за проблема офлайн или приканете недоволните потребители да се свържат с вас чрез други канали.

Обединете екипа

Всички трябва да са запознати с плана ви за подобрение на репутацията. Правете срещи на екипа, по време на които да се уверите, че всички гледат в една посока. Обърнете внимание на посланията, които служителите използват при възникване на криза, запознайте ги и какво предприемате, за да я разрешите. Оставете вратата си отворена за разговори и възникнали въпроси. Помнете, че управлението на бранд репутацията се основава на усилията на целия екип. Всички се надяваме, че в компанията ни никога няма да настъпи криза, но това обикновено е само желание. Понякога нещата просто се объркват, а тогава е важно да знаете какво да правите.

Самюъл Тимъти, вицепрезидент на OneIMS.com, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Лидерът на опозицията в Турция: Събрани са над 25 млн. подписа в подкрепа на кандидатурата на Екрем Имамоглу за президент
На днешната дата, 14 декември. Имен ден празнуват Снежана, Снежа, Снежанка
Какво можем да научим за лидерството от шефовете на JP Morgan, Netflix и Nasdaq?
Беларус освободи Nобелов лауреат и опозиционери в замяна на облекчаване на санкции от САЩ
Археолози: Римската окупация е донесла нови болести в Британия
Шефът на Бундесбанк се е прицелил в председателския пост на ЕЦБ
Андрей Бабиш отхвърли варианта Чехия да гарантира заем за Украйна
Ердоган след среща с Путин: Мирът не е далеч