Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Тест: Как се справя маркетингът?
Как работи маркетингът? От отговора на този въпрос зависи и доколко добра е фирмата ни. Нашият тест ще ви даде отговор дали сте добри в тази дейност.
1. С колко от клиентите на вашата фирма е разговарял лично изпълнителният директор?
- По-малко от 5 – 0 т
- От 5 до 10 – 1 т
- От 10 до 15 – 2 т
- От 15 до 20 – 2 т
- Над 20 – 2 т
2. Колко често се събират хора от маркетинга, от производството и мениджърът развитие, за да обсъдят забележки на клиенти?
- Един път на три месеца – 3 т
- Два пъти годишно – 2 т
- Рядко – 1 т
- Никога – 0 т
3. Колко често се срещат представители на маркетинга, производството и мениджърът развитие, за да обсъдят адекватни ли са наличните продукти на потребностите на пазара?
- 1 път на три месеца – 3 т
- 2 пъти годишно – 2 т
- Рядко – 1 т
- Никога – 0 т
4. Доколко маркетинг отделът определя развитието на продукта/ите?
- Не зная – 0 т
- Играе определяща роля – 3 т
- Влияе в значителна степен – 2 т
- Има неголямо значение – 1 т
- Практически не влияе – 0 т
5. Идеалният маркетингов план включва изследване на пазара, определяне на потребностите и след това дава идеи за нови продукти.
- Съгласен съм – 0 т
- Не съм съгласен – 4 т
6. Има ли във фирмата ви групаработа с клиентите, чиято задача е да събира и обработва мненията им?
- Да – 3 т
- Не – 0 т
7. Кой взема решението за нов продукт?
- Изпълнителният директор – 0 т
- Екип разработчици – 2 т
- Разработчици и маркетинг специалисти – 4 т
- Друг(и) – 1 т
8. Включвате ли клиенти в процеса на разработване на продукта?
- Да – 2 т
- Не – 0 т
- Понякога – 1 т
9. Как оценявате отношенията на фирмата ви с доставчици, клиенти, външни партньори и т.н.?
- Слаби – 0 т
- Горе-долу – 1 т
- Нелоши – 1 т
- Добри – 2 т
- Отлични – 3 т
10. Смятате ли, че в маркетинга фирмата ви използва надеждни методи?
- Абсолютно вярно – 3 т
- До известна степен – 2 т
- Фирмата ми предпочита да експериментира – 4 т
11. Колко изречения ще са ви необходими, за да опишете стратегията на маркетинга във фирмата ви?
- Под 3 – 4 т
- 5–10 – 1 т
- Над 10 – 0 т
12. Колко време ръководството прекарва в обсъждане на маркетинговата стратегия?
- Много – 0 т
- Достатъчно – 1 т
- Немного – 2 т
- Съвсем малко – 0 т
13. Колко време от срещите си топмениджмънтът отделя за обсъждане на маркетинг дейността?
- 5–10% - 0 т
- 10–15% - 1 т
- 15–20% - 2 т
- Над 20% - 0 т
14. Как се характеризира маркетингът във вашата фирма?
- Като продажба и разпространение – 1 т
- Като определяне на бъдещите пазари и клиенти – 2 т
- Като съвместна работа на разработващите и поръчващите – 2 т
- Като процес на адаптиране на продукта на пазара – 1 т
- Като изграждане на взаимоотношения – 1 т
15. Съответства ли представата на вашите клиенти за фирмата ви на вашето виждане какви сте в действителност?
- Не мисля – 0 т
- Да – 2 т
16. Кой начин на общуване е най-надежден (съответно и най-ефективен)?
- Реклама – 2 т
- Директен маркетинг – 1 т
- Прозвъняване по телефона – 0 т
- Семинари – 1 т
- Лични контакти – 3 т
- Друг – 1 т
17. Единствено приходите ли определят кой е лидерът на пазара?
- Съгласен съм – 1 т
- Не съм съгласен – 4 т
18. По-трудно е да се работи в отделни пазарни ниши, отколкото на целия пазар.
- Съгласен съм – 4 т
- Не съм съгласен – 2 т
19.Водещите фирми не се стремят да заемат нишите, тъй като връщането на инвестициите и ползата в този случай е много по-малка от тази, която би могло да се получи от целия пазар.
- Съгласен съм – 2 т
- Не съм съгласен – 1 т
20. Най-важната цел на добрата реклама или маркетингова кампания е да се увеличи размерът на продажбите в сравнение с миналогодишните.
- Съгласен съм – 1 т
- Не съм съгласен – 4 т
0 -32 т | 33 -65 т | 66 т |
Необходимо е да инвестирате повече в себе си, за да станете истински добър маркетинг мениджър | Предоставени са ви всички възможности, за да развиете потенциала си на маркетинг мениджър | Вашата компетентност покрива изцяло най-взискателните изисквания в областта на маркетинга |
Подходящ сте за работа в малка компания или като част от търговския отдел | Подходящ сте за маркетинг мениджър в малка или средно голяма компания | Подходящ сте за маркетинг директор в голяма компания |
0% | 50% | 100% |
Ниско ефективен маркетинг | Средно ефективен маркетинг | Високо ефективен |
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.