Тест: Как се справя маркетингът?

Тест: Как се справя маркетингът?

Как работи маркетингът? От отговора на този въпрос зависи и доколко добра е фирмата ни. Нашият тест ще ви даде отговор дали сте добри в тази дейност. 

1. С колко от клиентите на вашата фирма е разговарял лично изпълнителният директор?

  • По-малко от 5 – 0 т 
  • От 5 до 10 – 1 т  
  • От 10 до 15 – 2 т  
  • От 15 до 20 – 2 т
  • Над 20 – 2 т  

2. Колко често се събират хора от маркетинга, от производството и мениджърът развитие, за да обсъдят забележки на клиенти?

  • Един път на три месеца – 3 т 
  • Два пъти годишно – 2 т  
  • Рядко – 1 т  
  • Никога – 0 т  

3. Колко често се срещат представители на маркетинга, производството и мениджърът развитие, за да обсъдят адекватни ли са наличните продукти на потребностите на пазара?

  • 1 път на три месеца – 3 т
  • 2 пъти годишно – 2 т 
  • Рядко – 1 т  
  • Никога – 0 т 

4. Доколко маркетинг отделът определя развитието на продукта/ите?

  • Не зная – 0 т
  • Играе определяща роля – 3 т 
  • Влияе в значителна степен – 2 т   
  • Има неголямо значение – 1 т  
  • Практически не влияе – 0 т  

5. Идеалният маркетингов план включва изследване на пазара, определяне на потребностите и след това дава идеи за нови продукти.

  • Съгласен съм – 0 т
  • Не съм съгласен – 4 т  

6. Има ли във фирмата ви групаработа с клиентите, чиято задача е да събира и обработва мненията им?

  • Да – 3 т
  • Не – 0 т 

7. Кой взема решението за нов продукт?

  • Изпълнителният директор – 0 т
  • Екип разработчици – 2 т
  • Разработчици и маркетинг специалисти – 4 т   
  • Друг(и) – 1 т

8. Включвате ли клиенти в процеса на разработване на продукта?

  • Да – 2 т
  • Не – 0 т 
  • Понякога – 1 т    

9. Как оценявате отношенията на фирмата ви с доставчици, клиенти, външни партньори и т.н.?

  • Слаби – 0 т 
  • Горе-долу – 1 т  
  • Нелоши – 1 т  
  • Добри – 2 т  
  • Отлични – 3 т 

10. Смятате ли, че в маркетинга фирмата ви използва надеждни методи?

  • Абсолютно вярно – 3 т
  • До известна степен – 2 т  
  • Фирмата ми предпочита да експериментира – 4 т   

11. Колко изречения ще са ви необходими, за да опишете стратегията на маркетинга във фирмата ви?

  • Под 3 – 4 т
  • 5–10 – 1 т 
  • Над 10 – 0 т  

12. Колко време ръководството прекарва в обсъждане на маркетинговата стратегия?

  • Много – 0 т
  • Достатъчно – 1 т 
  • Немного – 2 т 
  • Съвсем малко – 0 т  

13. Колко време от срещите си топмениджмънтът отделя за обсъждане на маркетинг дейността?

  • 5–10% - 0 т 
  • 10–15% - 1 т  
  • 15–20% - 2 т 
  • Над 20% - 0 т 

14. Как се характеризира маркетингът във вашата фирма?

  • Като продажба и разпространение – 1 т
  • Като определяне на бъдещите пазари и клиенти – 2 т 
  • Като съвместна работа на разработващите и поръчващите – 2 т   
  • Като процес на адаптиране на продукта на пазара – 1 т   
  • Като изграждане на взаимоотношения – 1 т  

15. Съответства ли представата на вашите клиенти за фирмата ви на вашето виждане какви сте в действителност?

  • Не мисля – 0 т
  • Да – 2 т 

16. Кой начин на общуване е най-надежден (съответно и най-ефективен)?

  • Реклама – 2 т  
  • Директен маркетинг – 1 т  
  • Прозвъняване по телефона – 0 т 
  • Семинари – 1 т
  • Лични контакти – 3 т   
  • Друг – 1 т

17. Единствено приходите ли определят кой е лидерът на пазара?

  • Съгласен съм – 1 т
  • Не съм съгласен – 4 т

18. По-трудно е да се работи в отделни пазарни ниши, отколкото на целия пазар.

  • Съгласен съм – 4 т
  • Не съм съгласен – 2 т   

19.Водещите фирми не се стремят да заемат нишите, тъй като връщането на инвестициите и ползата в този случай е много по-малка от тази, която би могло да се получи от целия пазар.

  • Съгласен съм – 2 т
  • Не съм съгласен – 1 т

20. Най-важната цел на добрата реклама или маркетингова кампания е да се увеличи размерът на продажбите в сравнение с миналогодишните.

  • Съгласен съм – 1 т  
  • Не съм съгласен – 4 т  

0 -32 т

33 -65 т

66 т

Необходимо е да инвестирате повече в себе си, за да станете истински добър маркетинг мениджър

Предоставени са ви всички възможности, за да развиете потенциала си на маркетинг мениджър

Вашата компетентност покрива изцяло най-взискателните изисквания в областта на маркетинга

Подходящ сте за работа в малка компания или като част от търговския отдел

Подходящ сте за маркетинг мениджър в малка или средно голяма компания 

Подходящ сте за маркетинг директор в голяма компания

0%

50%

100%

Ниско ефективен маркетинг

Средно ефективен маркетинг

Високо ефективен

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ