Готови за диалог

Готови за диалог

В края на деня няма значение какво продаваш, ако общността ти е в процес на справяне с криза. Това, как комуникирате в такива тежки времена директно влияе върху настроението на потребителите за компанията ви.

Леки промени в маркетинг посланията не са достатъчно. Кризисната стратегия означава да планирате точно и да комуникирате ефективно по всички възможни канали. Не можем да контролираме случващото се, но можем да контролираме начина, по който реагираме на него, което директно влияе и на клиентите ни.

Не забравяйте ценностите си

Основните ценности определят начина, по който комуникирате. Ако не знаете какви са те, тогава комуникацията ви ще е непостоянна, а вероятно и много объркана. Вместо да казвате зад какво заставате, кажете каквото е нужно, за да покажете, че разбирате какво се случва.

Да вземем за пример движението Black Lives Matter. Компаниите го комуникират по различен начин. Ако един бизнес вече активно е предавал и имплементирал идеята за разнообразие и инклузивност, тогава посланието му би изглеждало различно от това на друг бизнес, който за първи път включва такава идея в комуникацията си с публиката.

Преразгледайте и преоценете ценностите си, ако това е необходимо. Запитайте се какво е най-важно за вас и се придържайте към автентичност.

Спрете и слушайте

Ако спрете да слушате, ще оставите у аудиторията си усещането, че е неразбрана или хваната в капан. Някои от най-добрите начини да комуникирате ясно е като слушате какво казват другите и да сте готови да започнете диалог, вместо да говорите едностранно. Най-лесно е да изпратите имейл и просто да попитате хората как са и от какво имат нужда.

Когато пандемията от COVID-19 започна да влияе върху бизнеса, моята компания за кафе се свърза с потребителите, за да се информира от какво най-много имат нужда те. Бързо осъзнахме, че са нервни заради недостига на кафе зърна и организирахме промоционална кампания за купуване на специална торба за замразяването им.

Яснотата е ключова. Задавайте ясни и прости въпроси, а след това слушайте и изпълнявате чутото, ако ще ви донесе ползи.

Заемете позиция и бъдете смели

За момент забравете в какво вярва аудиторията ви и се фокусирайте върху това зад какво заставате самите вие. Няма нищо по-смело от това да си безкомпромисно честен в комуникацията си. Не се целете към сливането с масата на всяка цена.

Бъдете брандът, който разкрива истината на хората. Щом можете да покажете това, в което вярвате, комуникирайте го с потребителите.

Радж Жана, основател на Javapresse Coffee Company, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ