Готови за диалог

Готови за диалог

В края на деня няма значение какво продаваш, ако общността ти е в процес на справяне с криза. Това, как комуникирате в такива тежки времена директно влияе върху настроението на потребителите за компанията ви.

Леки промени в маркетинг посланията не са достатъчно. Кризисната стратегия означава да планирате точно и да комуникирате ефективно по всички възможни канали. Не можем да контролираме случващото се, но можем да контролираме начина, по който реагираме на него, което директно влияе и на клиентите ни.

Не забравяйте ценностите си

Основните ценности определят начина, по който комуникирате. Ако не знаете какви са те, тогава комуникацията ви ще е непостоянна, а вероятно и много объркана. Вместо да казвате зад какво заставате, кажете каквото е нужно, за да покажете, че разбирате какво се случва.

Да вземем за пример движението Black Lives Matter. Компаниите го комуникират по различен начин. Ако един бизнес вече активно е предавал и имплементирал идеята за разнообразие и инклузивност, тогава посланието му би изглеждало различно от това на друг бизнес, който за първи път включва такава идея в комуникацията си с публиката.

Преразгледайте и преоценете ценностите си, ако това е необходимо. Запитайте се какво е най-важно за вас и се придържайте към автентичност.

Спрете и слушайте

Ако спрете да слушате, ще оставите у аудиторията си усещането, че е неразбрана или хваната в капан. Някои от най-добрите начини да комуникирате ясно е като слушате какво казват другите и да сте готови да започнете диалог, вместо да говорите едностранно. Най-лесно е да изпратите имейл и просто да попитате хората как са и от какво имат нужда.

Когато пандемията от COVID-19 започна да влияе върху бизнеса, моята компания за кафе се свърза с потребителите, за да се информира от какво най-много имат нужда те. Бързо осъзнахме, че са нервни заради недостига на кафе зърна и организирахме промоционална кампания за купуване на специална торба за замразяването им.

Яснотата е ключова. Задавайте ясни и прости въпроси, а след това слушайте и изпълнявате чутото, ако ще ви донесе ползи.

Заемете позиция и бъдете смели

За момент забравете в какво вярва аудиторията ви и се фокусирайте върху това зад какво заставате самите вие. Няма нищо по-смело от това да си безкомпромисно честен в комуникацията си. Не се целете към сливането с масата на всяка цена.

Бъдете брандът, който разкрива истината на хората. Щом можете да покажете това, в което вярвате, комуникирайте го с потребителите.

Радж Жана, основател на Javapresse Coffee Company, за Inc.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 22 юли. Имен ден празнуват Магда, Магдалена, Мадлен
Държавният департамент на САЩ одобри продажба на въоръжение на България за 620 млн. долара
Зеленски обяви, че следващият кръг мирни преговори между Украйна и Русия ще бъде в сряда
Град Ню Йорк и щатът Ню Джърси очакват 3,3 млрд. долара приходи от Световното първенство по футбол през 2026 г.
Слънце и жега: Термометрите удрят 42° във вторник
Най-опасният престъпник на Еквадор беше предаден на властите в САЩ
Петролът поевтинява на фона на опасенията от задаваща се търговска война между САЩ и ЕС
Четири неща, които всяка B2B марка трябва да прави