Европейското кино сваля маски
За разлика от голяма част от американското кино, което залага на тесните жанрови граници, в Европа това ограничение не съществува. Комедията се слива с политическата и социалната драма, докато разглеждаме историята с очилата на сатирата. Дори фантастиката намира своето място, обикновено в комбинация със същите онези сюрреалистични елементи, които виждаме в голяма част от продукциите.
Сега големите сили на европейското кино търсят смисъл в разпадащата се идентичност на континента. Мигрантските вълни, дигиталната алиенация, растящите социални пропасти са в основата на съвременните теми, които се разглеждат от филмите на фестивалите в Кан и Берлин. Въпреки това те не пристигат в киносалоните в познатия драматичен формат. Трагедията се разказва през устата на абсурда – „Баншите от Инишерин“ на Мартин Макдона превръща приятелството между двама мъже в трагикомична война, докато „Три етажа“ на Нани Морети реди мозайка от човешки драми и разглежда философски правото на избор. В „Квадратът“ Рубен Йостлунд предлага сатиричен поглед върху света на съвременното изкуство и на обществото като цяло.
Търсете списание „Мениджър“:
· в разпространителската мрежа в цялата страна;
· на Manager.bg/списание;
· на ZinZin.bg.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.