Топ мениджърите на България 2021: Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“

Топ мениджърите на България 2021: Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“

“Мениджър на годината”е най-авторитетното бизнес състезание в страната, в което успехите на лидерите се оценяват по специална за конкурса методология. През 2020 година конкурсът надскочи обективните препятствия и разгърна още повече потенциала си. Създадохме документален филм посветен на финалистите в конкурса.  Направихме аналогия между бизнеса и спорта и потърсихме онези качества, които правят от мениджъра и спортиста силни хора, достойни за отличие.

През 2021 година надградихме идейно проекта и заснехме филм, който представя финалистите през призмата на творческия дух и креативността. Заедно с участниците нарисувахме портрет на изкуството в бизнеса. Телевизионната премиера на филма ще се състои на 28 ноември от 16.00 часа по bTV.

„Мениджър“ стартира поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора, в който оперират въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях, а на 28 ноември от 16.00 часа по bTV ще имате възможността да се потопи изкуството на успеха. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.

Представяме ви Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“

Заобиколени сме с все повече „умни“ устройства, които да вършат повече неща вместо нас

- Каква е прогнозата ви за развитие на сектора? От какво ще зависи да се поддържа и ускори растежът?

- Секторът на автоматизираните системи се развива все по-динамично, като ковид-кризата само ускори този процес. Заобикаляме се с все повече „умни“ устройства и очакваме те да вършат част от дейностите вместо нас. Секторът, в който работи FAAC, от години развива безконтактните технологии и онлайн разплащания. И ако до скоро тези нововъведения бяха нещо екзотично за крайния клиент, то днес те вече са необходимост в ежедневието ни. Продуктите ни са все по-силно ориентирани в тази посока. Например новото ни поколение входно-изходни устройства за платено паркиране се използват от клиентите само чрез жестове с ръка.

Във връзка с тази интензивна дигитализация във всички области на живота очак­ванията ми са през следващите години да се набляга приоритетно на софтуерните решения, както и нуждата от специалисти в IT индустрията да нараства, като се разкриват нови, непознати в миналото работни места.

- Как се отрази пандемията върху бизнеса ви? Отчетохте ли спад, задържане или скок на приходите?

- Не приемам като проклятие, а като благословия смутните времена. Световната търговия беше засегната от нарушената логистика и затворените граници. Наложените ограничителни мерки доведоха до потискане на предлагането и търсенето и неритмичност в работата. За да продължим да работим адекватно, бяхме принудени да преразгледаме всички процеси в компанията. И в много аспекти открихме неочакван потенциал за усъвършенстване. Продължителният период на икономически растеж и благоприятна среда ни бяха успокоили, а пандемията ни напомни, че нищо не е даденост. Нищо освен уменията, които сме натрупали. Затова се фокусирахме върху хората – увеличихме обученията, освободихме се от микроменажирането, където го имаше, дадохме по-голяма свобода и делегирахме повече отговорности.

Поради спецификата на бранша и бързата адаптация към новите реалности пред нас се откриха и нови възможности. Сътресението за нас бе временно с бързо и успешно овладяване на ситуацията, без продължителен спад в приходите. Глобалната пандемия не доведе до съкращаване на работни места, дори напротив – разкриваме поетапно нови.

- Кое беше новото умение, което развихте по време на пандемията?

- Интересен извод, до който стигнахме като следствие от пандемията, е, че работните срещи могат успешно да се водят и виртуално, без винаги да се налагат скъпоструващи и продължителни пътувания в страната и чужбина.

Новото умение, което развихме в нашата компания, е различният начин на комуникация. Като имам предвид не само on-line формата, характерна повече за развойния ни център и администрацията. В производствените ни звена това е трудно приложимо. Другият аспект в комуникацията е по-човешките взаимоотношения. Новата ситуация ни сближи повече, направи ни съпричастни, всички се усетихме един екип без значение от позицията. Информираността и координираните действия между отделите винаги са били от ключово значение, но сега придобиха нов смисъл. Смятам, че точно това ни помогна да се справим и да постигнем дори по-добри от очакваните резултати.

Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , British American Tobacco Bulgaria,  Volkswagen БългарияМетрореклама

Медийни партньори са: bTV,  БТАБНРdir.bgДарик24 часаBloomberg TV BulgariaDnes.bgBulFoto

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?