Топ мениджърите на България 2021: Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“

Топ мениджърите на България 2021: Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“

Топ мениджърите на България 2021: Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“

“Мениджър на годината”е най-авторитетното бизнес състезание в страната, в което успехите на лидерите се оценяват по специална за конкурса методология. През 2020 година конкурсът надскочи обективните препятствия и разгърна още повече потенциала си. Създадохме документален филм посветен на финалистите в конкурса.  Направихме аналогия между бизнеса и спорта и потърсихме онези качества, които правят от мениджъра и спортиста силни хора, достойни за отличие.

През 2021 година надградихме идейно проекта и заснехме филм, който представя финалистите през призмата на творческия дух и креативността. Заедно с участниците нарисувахме портрет на изкуството в бизнеса. Телевизионната премиера на филма ще се състои на 28 ноември от 16.00 часа по bTV.

„Мениджър“ стартира поредица, в която финалистите отговарят на важни за бизнес сектора, в който оперират въпроси. В следващите дни ще ви представим разговорите, които проведохме с всеки един от тях, а на 28 ноември от 16.00 часа по bTV ще имате възможността да се потопи изкуството на успеха. На финала България ще види и кой е новият Мениджър на годината.

Представяме ви Светлана Стефанова, генерален мениджър на „ФААК България“

Заобиколени сме с все повече „умни“ устройства, които да вършат повече неща вместо нас

- Каква е прогнозата ви за развитие на сектора? От какво ще зависи да се поддържа и ускори растежът?

- Секторът на автоматизираните системи се развива все по-динамично, като ковид-кризата само ускори този процес. Заобикаляме се с все повече „умни“ устройства и очакваме те да вършат част от дейностите вместо нас. Секторът, в който работи FAAC, от години развива безконтактните технологии и онлайн разплащания. И ако до скоро тези нововъведения бяха нещо екзотично за крайния клиент, то днес те вече са необходимост в ежедневието ни. Продуктите ни са все по-силно ориентирани в тази посока. Например новото ни поколение входно-изходни устройства за платено паркиране се използват от клиентите само чрез жестове с ръка.

Във връзка с тази интензивна дигитализация във всички области на живота очак­ванията ми са през следващите години да се набляга приоритетно на софтуерните решения, както и нуждата от специалисти в IT индустрията да нараства, като се разкриват нови, непознати в миналото работни места.

- Как се отрази пандемията върху бизнеса ви? Отчетохте ли спад, задържане или скок на приходите?

- Не приемам като проклятие, а като благословия смутните времена. Световната търговия беше засегната от нарушената логистика и затворените граници. Наложените ограничителни мерки доведоха до потискане на предлагането и търсенето и неритмичност в работата. За да продължим да работим адекватно, бяхме принудени да преразгледаме всички процеси в компанията. И в много аспекти открихме неочакван потенциал за усъвършенстване. Продължителният период на икономически растеж и благоприятна среда ни бяха успокоили, а пандемията ни напомни, че нищо не е даденост. Нищо освен уменията, които сме натрупали. Затова се фокусирахме върху хората – увеличихме обученията, освободихме се от микроменажирането, където го имаше, дадохме по-голяма свобода и делегирахме повече отговорности.

Поради спецификата на бранша и бързата адаптация към новите реалности пред нас се откриха и нови възможности. Сътресението за нас бе временно с бързо и успешно овладяване на ситуацията, без продължителен спад в приходите. Глобалната пандемия не доведе до съкращаване на работни места, дори напротив – разкриваме поетапно нови.

- Кое беше новото умение, което развихте по време на пандемията?

- Интересен извод, до който стигнахме като следствие от пандемията, е, че работните срещи могат успешно да се водят и виртуално, без винаги да се налагат скъпоструващи и продължителни пътувания в страната и чужбина.

Новото умение, което развихме в нашата компания, е различният начин на комуникация. Като имам предвид не само on-line формата, характерна повече за развойния ни център и администрацията. В производствените ни звена това е трудно приложимо. Другият аспект в комуникацията е по-човешките взаимоотношения. Новата ситуация ни сближи повече, направи ни съпричастни, всички се усетихме един екип без значение от позицията. Информираността и координираните действия между отделите винаги са били от ключово значение, но сега придобиха нов смисъл. Смятам, че точно това ни помогна да се справим и да постигнем дори по-добри от очакваните резултати.

Генерален спонсор на 14-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1

Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на:  Fibank,  Johnnie Walker , Bulgaria Insurance , British American Tobacco Bulgaria,  Volkswagen БългарияМетрореклама

Медийни партньори са: bTV,  БТАБНРdir.bgДарик24 часаBloomberg TV BulgariaDnes.bgBulFoto

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ