9 необичайни съвета, които могат да ви превърнат в по-добър мениджър

9 необичайни съвета, които могат да ви превърнат в по-добър мениджър

От дълги години работя като мениджър в най-различни компании и по всевъзможни проекти. Срещал съм както изключителни, така и с напълно некомпетентни мениджъри, които нямат никакво място на позицията, която заемат.

Така научих, че мотивирането на служителите, задържането им в компанията и развитието на техните умения и потенциал превръщат работата на мениджъра в една от най-трудните, които може да намерите в света на бизнеса.  

Разбрах и друго - че традиционните знания и разбирания за това, какво означава да бъдеш мениджър, не винаги носят добри резултати.

Това са девет необичайни съвета, които могат да ви превърнат в по-добър мениджър. 

1. Сближете се с хората, които управлявате

Новите мениджъри са научени да не изграждат лични взаимоотношения с преките си подчинени, защото това може да им попречи да се дистанцират от тях на по-късен етап.

Аз обаче вярвам, че създаването на по-близките връзки с вашите служители ще ги направи по-склонни да се доверят на вашите напътствия и да се вслушат в критиките ви.

2. Не влизайте в ролята на медиатор на конфликти

Опитът ми показва, че това определено е област, в която „нищо добро не остава ненаказано“. Вместо да насърчават директната комуникация, много мениджърите често попадат в средата на междуличностни конфликти, опитвайки се да контролират взаимоотношенията между своите служители.

Колкото повече внимание обръщате на тези проблеми, толкова по-негативна и враждебна става работната среда във вашата организация.

3. Научете се да толерирате неконвенционалното поведение, ако то води до по-добри резултати

Ако най-продуктивният ви служител има навика да закъснява за срещи и да отделя повече време за почивки, не бързайте да го наказвате за неговото поведение. Някои може да ви обвинят във фаворитизиране, но ако специалното ви отношение се дължи на добри резултати и значими постижения, други може да вземат това поведение за пример и да подобрят собственото си представяне.

4. Бъдете строги и безмилостни, когато трябва

Модерната повеля е, че единственият начин да мотивирате служителите си е като им дадете най-различни насърчителни стимули и позитивна обратна връзка, но не трябва да забравяте, че същият ефект може да бъде постигнат, като им обясните, че техните резултати са неприемливи и, че трябва да променят отношението си към работа.

Този подход няма да увеличи способността им да се представят добре, но той може да бъде много ефективен в случаите, когато служителите не полагат максимални усилия.

5. Търсете доброволци за непопулярни задачи

 

Повечето мениджъри вярват, че непопулярните задачи трябва да бъдат разпределяни без допитване до служителите. В действителност, търсенето на доброволец може да бъде много по-ефективно, предвид факта, че някои хора могат да имат интереси, за които не знаете или пък да харесват задачата, заради някоя нейна специфика, като например възможността да работят от вкъщи.

 

6. Инвестирайте повече време в най-добрите си служители

Теорията на мениджмънта гласи, че трябва да прекарвате повече време с хората, които се представят най-зле, за да им покажете техните грешки и да ги научите на нови умения. Най-добрия начин да използвате времето си обаче е като се занимавате с най-добрите си служители, защото те възприемат съветите ви по-лесно и могат да използват помощта ви значително по-ефективно.

7. Проумейте, че понякога, най-доброто, което може да направите за ваш служител, е да го уволните

В по-голямата част от случаите, когато един служител не се справя с работата си, той или тя осъзнава, че нещата не вървят добре, много преди вас. Удължаването на времето, което такъв човек прекарват в тази незавидна позиция, не е никак състрадателно. Стресът, който такъв тип служители натрупват в подобна ситуация, може да понижи тяхното самочувствие и да доведе до здравословни проблеми.

Позволете им да намерят работа, която им пасва по-добре и ги кара да се чувстват по-щастливи.

8. Не вярвайте в слухове и клюки

Когато някой споделя с вас информация от трета страна, тя почти винаги е непълна, извадена от контекст или повлияна от лична гледна точка. Опитите ви да „потвърдите“ тази информация отнемат ценно време, а крайните резултати рядко са надеждни.

9. Наемайте хора, които могат да ви заместят

Винаги съм се стремяла да наемам хора, от които мога да се уча, вместо да обучавам. По-лесно е да постигате напредък в кариерата си, когато в екипа ви има хора, които могат заемат вашето място без никакъв проблем.

Освен това, репутацията на мениджър, който търси кандидат с потенциал да го заместят в бъдеще, привлича към организацията високо квалифицирани хора.

Марти Звилинг, основател и главен изпълнителен директор на Startup Professionals, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ