Добавка в храните причинява мързел

Политика за бисквитки

Добавка, използвана за увеличаване на срока на годност и за подобряване на вкуса на продукти като бекон, колбаси и газирани напитки, може да ви докара мързел и забавен метаболизъм, предупреждават американски учени, цитирани от в. "Дейли мейл".

Специалисти от Тексаския университет са установили в изследвания с мишки и хора неблагоприятните ефекти от прекомерния прием на фосфат - често използвана добавка в промишленото производство на различни продукти. Смята се, че около една четвърт от възрастните приемат три пъти по-голямо количество от въпросната добавка в сравнение с препоръчителното, допълва БТА.

Резултатите от проучванията са поредните, които изтъкват необходимостта нивата на фосфати в хранителната индустрия да бъдат намалени, отбелязват учените.

В първото изследване специалистите разделили мишки на две групи. Гризачите били хранени по един и същ начин с единствената разлика, че в менюто на едната група било утроено количеството на фосфатите. Изследователите установили, че мишките, които 12 седмици били подложени на изобилстваща от фосфати диета, в края на периода прекарвали по-малко време от останалите на бягащата пътечка. При въпросните гризачи била отчетена и понижена способност да изгарят мазнини. Допълнителен анализ установил и промени в над 5000 гена с роля в преработването на мастните киселини и метаболизма.

Авторите на проучването след това изследвали ефекта от повишени фосфатни нива и физическата активност при 1600 души. В края на едноседмичен период учените стигнали до извода, че повишеното ниво на фосфатите в кръвта се свързва с понижена физическа активност.

Освен като добавка в хранителната индустрия, фосфатите се съдържат естествено и в някои храни - ядки, яйца и млечни продукти.

Експерти от британската Национална здравна служба предупреждават, че прекомерното количество фосфати в кръвта може да причини зачервяване на очите, кожен сърбеж, отслабване на костите и да повиши риска от сърдечносъдови заболявания.

Излишните фосфати в тялото се отстраняват от бъбреците, което означава, че "свръхнатоварване" с добавката може да създаде проблем за хората с увреден орган. 

Коментари

НОВ КОМЕНТАР

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Звездите за бизнеса от 10 до 16 август: Баланс между амбициите и реалните възможности
25 безполезни, но много любопитни факти
Кипърският природен газ може да потече към Европа още през март 2028 г.
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Властите в САЩ са установили риск от пукнатини във фюзелажа на самолети от модела Boeing 737 Max
България за втори пореден месец е на първото място в ЕС по ръст в производството на услуги
Работна група към социалното министерство обсъжда нови видове трудови договори
Спор с медиите: Тръмп заплаши с дълги присъди разпространителите на новини за недостиг на боеприпаси в САЩ
Унгария очаква рестарт на АЕЦ „Пакш“, след като нивото на Дунав започна да се покачва
Иран постави нови условия за отварянето на Ормузкия проток
Производител на тоалетна хартия в САЩ пуска производство от листата на растението хеспералое
Шефът на Palantir Алекс Карп нарече AI индустрията „марксистка“
Продажби на оръжие и кибератаки: Властта на лидера Ким Чен Ун докара „неочаквани“ 22 млрд. долара в Северна Корея
Япония подготвя отговор на намерението на Русия да кръсти остров от Курилите на легендарния шпионин Рихард Зорге
NASA сглоби кораба „Орион“ за първия етап от пътуването до Луната
Руски въздушни удари около Киев убиха трима души, Зеленски е на знакова визита в Сърбия
В Нидерландия купуват все повече електромобили заради данъчното облагане
Как да подходите при конфликт между вашите ценности и изискванията в работата?
Зеленски: Готови сме за преговори във всякакви формати и очакваме Уиткоф и Къшнър да бъдат активни
Кувейт обсъжда с други държави от Персийския залив изграждането на петролопровод, който да заобиколи Ормузкия проток
Пица, паста, протеини и картофи – как италианските деца станаха толкова затлъстели
До 7,15% годишна доходност: Румъния привлича спестяванията на гражданите с нови държавни облигации
САЩ разполагат система за противоракетна отбрана в Израел след атаката на Иран
Нов център за лични документи отваря врати в София
Всички инвестират в AI, но почти никой не печели от него. Каква е причината?
Продажбата на евро от САЩ в подкрепа на йената е изненадала Европейската централна банка