Изследователи обучават изкуствен интелект да прави персонални планове за сън и хранене

Учени от университета в Съри във Великобритания научиха невронна мрежа да изчислява биологичния часовник на тялото, за да създаде персонализирани планове за сън и хранене. Резултатите от работата са публикувани в списание PNAS.

Подходът включва използване на кръвни проби за анализ на метаболитите в тях, за да се определи времето на човешкия вътрешен биологичен ритъм. Сега това става чрез измерване на времето за производство на мелатонин, който е известен като регулатор на биологичния ритъм на всички живи организми. Според учените, предложеният от тях метод вече е сравним по ефективност със съществуващите, а в бъдеще може да стане и още по-точен.

Изследователите са взели кръвни проби от 24-ма души. Всички участници са били здрави, непушачи и са имали наблюдения върху ритъма на сън седмица преди изследването. Учените са измерили повече от 130 метаболитни ритъма, след което тези данни са използвани от изкуствения интелект за прогнозиране на биологичния ритъм.

„Нашето изследване проправя пътя за наистина персонализирани планове за сън и хранене. Ако хората ги спазват, това ще доведе до намаляване на рисковете от сериозни заболявания, свързани с лош сън и неправилно хранене“, обясняват авторите. В бъдеще екипът ще продължи да работи върху подобряването на невронната мрежа.