Митът за осемте чаши вода на ден е разбит

Политика за бисквитки

Господстващото правило, че всеки трябва да пие по 8 чаши вода на ден за здраве и младежки вид е сериозно разклатен от ново проучване.

Накратко, то показа, че има прост начин да се установи колко чаши вода на ден трябва да пиете – просто слушайте тялото си.

Учените са успели да покажат, че когато хората не трябва да пият повече вода става физически трудно да се преглъща. И така, слушайте гърлото си.

Откритието потвърждава хипотезата, че нуждата от вода на всеки е различна.

“Ако само правим това, което нашето тяло иска, ние вероятно ще улучим точната мярка. Просто пийте вода според жаждата си, а не според някаква сложна схема,” казва водещият учен на изследването Майкъл Фаръл от университета Монах в Австралия.

“Препиването” с вода всъщност е сериозен проблем, и може да доведе до т. нар. водна интоксикация, проблем, наречен хипонатремия, когато нивата на натрий в кръвния поток станат ненормално ниски и това се превръща в сериозна заплаха за здравето.

Екипът е открил, че е три пъти по-трудно за хората, които са задоволили жаждата си, да пият още вода. Което е знак, че тялото регулира колко вода консумира човека като затруднява физически излишното приемане на вода.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Илюзията за евтиното: Как алгоритмите на Shein и Temu изкривяват пазара
364 са заболелите от морбили у нас. От тях 300 са деца
Средно с 30% годишно се увеличава реализираната българска селскостопанска продукция в Kaufland
Компаниите от Schwarz Group ускоряват развитието на дигиталния суверенитет с миграцията на 595 000 работни пространства към Workspace by STACKIT
Времето: Жълт код за интензивни валежи е обявен в 16 области
Парламентът прие мерките срещу необоснованото покачване на цените
САЩ и Иран отново си разменят удари в Близкия изток, петролът поскъпва
Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum