Наука и Здраве

Учени доказаха, че кучетата могат да надушат стреса по дъха на човека

Кучетата опознават света чрез обонянието си. Техните способности отдавна се използват за откриване на наркотици и експлозиви. Сега обаче британски учени доказаха, че кучетата са способни да разпознаят дали сме стресирани по миризмата на потта и дъха ни, съобщава Би Би Си

Четири кучета - домашни любимци, предоставени доброволно от техните собственици - бяха обучени да "избират" една от трите ароматни кутии. За целта 36 доброволци са били помолени да решат сложна математическа задача и да съобщят за нивата си на стрес. Животните е трябвало да определят кои епруветки съдържат проби от потта на хора с високи нива на стрес. И в повече от 650 от 700 опита кучетата успешно са  идентифицирали проба от пот или дъх, взети от стресиран човек.

"Имахме много доказателства, че кучетата могат да долавят миризми от хора, които са свързани с определени медицински състояния или заболявания, но нямаме много доказателства, че те могат да усетят разликите в нашето психологическо състояние", каза водещият изследовател Клара Уилсън.

Изследователите от Queen's University Belfast се надяват тяхното проучване, публикувано в списание Plos One, да помогне при обучението на терапевтични кучета.

Според изследователката Клара Уилсън съществуват много доказателства, че кучетата могат да долавят миризмите на хора, свързани с определени заболявания. Досега обаче не е било доказано, че те са способни да разпознават психологическото състояние на човека.

Експертите смятат, че скоро четириногите приятели на хората ще могат да помагат на лекарите да откриват болести, включително рак, диабет и дори коронавирусна инфекция.

На днешната дата, 8 декември. Честит празник, студенти!
Не намериха купувач за емблематичните марки водка "Столичная" и "Московская"