Българите първи сред 12 европейски нации по селфи снимки

Българите първи сред 12 европейски нации по селфи снимки

Българските потребители са първи сред нациите от 12 европейски страни от Централна и Източна Европа, както и Скандинавския регион, по отношение на използването на определени функции на своите смартфони като селфи снимки, споделяне на заснетото съдържание в социалните мрежи и слушане онлайн на музика. Това сочат данните на Huawei Summer Barometer 2017 - международно изследване, проведено през май месец сред 6023 потребители на възраст 18-45 години, които имат или са използвали смартфон през последните 24 месеца. Целта на проучването е била да разбере какви са основните функции, които потребителите ползват на своите смартфони и за какво ще използват устройствата си през предстоящите летни месеци и планирани почивки.

84% от участващите в изследването българи са споделили, че това лято ще правят селфи снимки и ще споделят снимки и видеа в социалните мрежи, с което заемаме първото място в класацията сред другите участници, изпреварвайки Румъния, Сърбия, Гърция, Унгария, Полша и 4 скандинавски страни. Също така е най-висок делът и на европейските потребители от България (72%), които ще слушат музика онлайн по време на лятната почивка, изпреварвайки с 5 до 7 пункта съседите от Сърбия и Румъния. 88% от нас ще използват устройствата си за навигация през лятото, заемайки второ място в Европа след Сърбия. За българите е много важно да имаме достатъчно налично свободно пространство в телефоните си и дълъг живот на батерията – 33% от българите при средно 19% за Европа споделят, че свободното пространство е съществен проблем, а 88% от сънародниците ни при средно 83% считат, че животът на батерията е от много важно значение за смартфоните.

В демографски план за страната ни, мъжете преобладават в използването на повечето технически функции на смартфон устройствата. Интересно е да се отбележи, че въпреки превеса на мъжете в намеренията за използване на селфи стикове през лятото (36% срещу 30%), то дамите са тези, които не се притесняват да ги използват наистина, за разлика от мъжете (28% за жените срещу 21%). 63% от българските дами свалят музика на своите мобилни устройства предварително преди своята почивка при 48% за мъжете, както и отново дамите преобладават над мъжете по отношение на гледането онлайн на видеа или филми. Любопитна подробност е, че 90% от дамите използват навигация на своите смартфони срещу 86% и свалят офлайн карти (60% срещу 40%), докато мъжете са „по-оправни“ по отношение на резервации (51% срещу 43%) и преглед на оценки за хотели или ресторанти (70% срещу 67%). Сравнително нисък е делът на използваните външни батерии или допълнителни зарядни устройства от българските мъже и жени, както и по отношение на използваните бързи зарядни устройства за зареждане (под 40% за тях).

Що се касае до възрастовите граници на българските потребители, 91% от хората на възраст между 35 и 45 години споделят, че дългият живот на батерията е от изключителна важност, 80% от тези на възраст между 18 и 24 години имат нужда от голям капацитет на паметта, а 77% от същата възрастова група търсят и камери (предна и задна) с високо качество.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ