Българите първи сред 12 европейски нации по селфи снимки

Българите първи сред 12 европейски нации по селфи снимки

Българите първи сред 12 европейски нации по селфи снимки

Българските потребители са първи сред нациите от 12 европейски страни от Централна и Източна Европа, както и Скандинавския регион, по отношение на използването на определени функции на своите смартфони като селфи снимки, споделяне на заснетото съдържание в социалните мрежи и слушане онлайн на музика. Това сочат данните на Huawei Summer Barometer 2017 - международно изследване, проведено през май месец сред 6023 потребители на възраст 18-45 години, които имат или са използвали смартфон през последните 24 месеца. Целта на проучването е била да разбере какви са основните функции, които потребителите ползват на своите смартфони и за какво ще използват устройствата си през предстоящите летни месеци и планирани почивки.

84% от участващите в изследването българи са споделили, че това лято ще правят селфи снимки и ще споделят снимки и видеа в социалните мрежи, с което заемаме първото място в класацията сред другите участници, изпреварвайки Румъния, Сърбия, Гърция, Унгария, Полша и 4 скандинавски страни. Също така е най-висок делът и на европейските потребители от България (72%), които ще слушат музика онлайн по време на лятната почивка, изпреварвайки с 5 до 7 пункта съседите от Сърбия и Румъния. 88% от нас ще използват устройствата си за навигация през лятото, заемайки второ място в Европа след Сърбия. За българите е много важно да имаме достатъчно налично свободно пространство в телефоните си и дълъг живот на батерията – 33% от българите при средно 19% за Европа споделят, че свободното пространство е съществен проблем, а 88% от сънародниците ни при средно 83% считат, че животът на батерията е от много важно значение за смартфоните.

В демографски план за страната ни, мъжете преобладават в използването на повечето технически функции на смартфон устройствата. Интересно е да се отбележи, че въпреки превеса на мъжете в намеренията за използване на селфи стикове през лятото (36% срещу 30%), то дамите са тези, които не се притесняват да ги използват наистина, за разлика от мъжете (28% за жените срещу 21%). 63% от българските дами свалят музика на своите мобилни устройства предварително преди своята почивка при 48% за мъжете, както и отново дамите преобладават над мъжете по отношение на гледането онлайн на видеа или филми. Любопитна подробност е, че 90% от дамите използват навигация на своите смартфони срещу 86% и свалят офлайн карти (60% срещу 40%), докато мъжете са „по-оправни“ по отношение на резервации (51% срещу 43%) и преглед на оценки за хотели или ресторанти (70% срещу 67%). Сравнително нисък е делът на използваните външни батерии или допълнителни зарядни устройства от българските мъже и жени, както и по отношение на използваните бързи зарядни устройства за зареждане (под 40% за тях).

Що се касае до възрастовите граници на българските потребители, 91% от хората на възраст между 35 и 45 години споделят, че дългият живот на батерията е от изключителна важност, 80% от тези на възраст между 18 и 24 години имат нужда от голям капацитет на паметта, а 77% от същата възрастова група търсят и камери (предна и задна) с високо качество.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ