НАП ще има нов портал за електронни услуги

НАП ще има нов портал за електронни услуги

До средата на 2021 г. Националната агенция за приходите ще стартира изцяло нов портал за електронни услуги, който значително ще улесни потребителите при декларирането и плащането на данъците и осигурителните вноски. Новата платформа ще предостави възможност за достъп до услугите на приходната администрация, освен с квалифициран електронен подпис (КЕП) и ПИК на НАП, но и с издаден от ЕС КЕП и чрез интеграция със системата за електронна автентикация, поддържана от Държавна агенция „Електронно управление“. Общата стойност на проекта е 2 577 110,81 лв., от които 2 190 544,19 лв. европейско финансиране и 386 566,62 лв. - национално съфинансиране. 

"По време на данъчната кампания тази година над 80% от физическите лица са декларирали доходите си онлайн. Близо 90% от цялата комуникация между Приходната агенция и потребителите се извършва по електронен път, като онлайн са разменят над 80 милиона документа годишно", обясни директорът на дирекция „Комуникации и протокол“ на НАП Росен Бъчваров.

"Независимо от факта, че НАП е една от ключовите публични организации в България по отношение на електронните услуги, много неща могат да бъдат подобрени. Ние се интересуваме от мнението на потребителите и в резултат от техни препоръки усъвършенстваме портала и добавяме конкретен набор от нови електронни услуги", каза още Бъчваров.

Съществуващите е-услуги ще бъдат в новия портал по такъв начин, че да не се налага потребителите да въвеждат нови данни, да ходят до офис на НАП или да подават допълнителни документи, ако не желаят да разширят обхвата на вече ползваните от тях услуги.

Целта на новия портал е да се повиши качеството и бързината на предоставяните от НАП електронни административни услуги чрез обновяване на технологичната среда, позволяваща предоставянето на съвременни електронни услуги, базирани на SOA (Service oriented architecture). 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ