Общински администрации искали такси за подаване на сигнали
Истински безобразия се извършват в някои общински администрации, не може да се искат такси по 20 лв. за подаване на сигнали от граждани! Това заяви вицепремиерът Томислав Дончев по време на 12-та годишна среща на местните власти, която се провежда в курорта "Албена".
На нея се дискутират правителствените мерки за намаляването на административната тежест, както и актуални задачи за изграждането на електронното управление.
Тази седмица се очаква да бъдат обявени резултатите от проверката, назначена от правителството за административната дейност на общините в България, съобщи още Дончев и предупреди, че този вид контрол ще стане текущ и ще се повтаря през няколко месеца.
Като друг конкретен пример за друго безобразие той посочи и работното време на публичните служби. "Как една администрация работи осем часа и в същото време има приемно време за граждани половин час?! Работното време с гражданите трябва да е работното време на администрацията и не е редно да караме всички граждани, целият бизнес да се строява и да се равнява по това как му е удобно на даден служител, каза вицепремиерът.
Според него и местните, и администрациите на централната държавна власт неглижират в еднаква степен работата с гражданите.
Всяка община трябва сама да анализира какви ресурси са необходими за дигитализирането на хартиените масиви от данни в общинските администрации във връзка с предоставянето на електронни административни услуги, коментира друг от основните панелисти в конференцията,председателят на Държавната агенция "Електронно управление" Росен Желязков. Анализите не трябва да се случват на базата на абстрактни критерии, а с приоритет трябва да се цифровизират данните в първичните регистри, необходими за осъществяването на обмена на данни между регистрите, отбеляза той.
Желязко припомни, че от тази година за първи път се извършва контрол по целесъобразност върху бюджетите и проектен контрол по отношение на информационните и комуникационните технологии (ИКТ) и на разходите за е-управление на ниво централни и териториални администрации.
“До този момент никой не знаеше колко ресурс се заявява и изразходва за ИКТ, нито каква част от този ресурс е предназначен за целите на електронното управление. В резултат огромната част от средствата са отделяни за хардуер, софтуер и лицензи, а минимална част от ресурсите са изразходвани за е-управление. От 2017 г. вече има контрол върху това доколко всеки проект и ресурс са предназначени за е-управление и са насочени към предоставянето на електронни административни услуги, а не за вътрешни канцеларски нужди на администрациите”, коментира още Росен Желязков пред представителите на местните власти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.